Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig men bra kompaktkamera?


Khela
 Share

Recommended Posts

Er på leting etter et relativt billig kompaktkamera til å ha med på tur siden det er et ork å ha med den svære klumpen av et speilrefleks, samtidig som jeg vil ha litt bedre bilder og muligheter enn med bare mobil.

Har nesten null erfaring med kompaktkameraer, vi har hatt noen Nikon Coolpix som jeg har likt ganske godt.

Det må ta bra bilder

Ikke dø ved -20 grader

Være raskt, gidder ikke vente i evigheten før jeg kan ta et nytt bilde/se bildet jeg har tatt

Ta ganske lite plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon Powershot S110, eller S90 om du får tak i et pent brukt. I sterk kulde er det batteriene som tappes, så det er et problem uansett kamera... kjøp et par ekstra batterier og hold dem varme dem på innerlomma, så det i kameraet kan byttes når det dør på seg.

Billigste S110 lå på 1999 på prisjakt.no, det er dyrere enn jeg ser for meg i alle fall. Jeg har ikke så god råd. Tenker kanskje maks 1200, kan strekke meg til 1500 kaaanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På foto.no ligger det et S90 til 700 kroner, men det er i Oslo da... Det er lyssterkt, og gir gode bilder. Kvalitet koster dessverre, men du kan jo sjekke ut Nikon Coolpix S32, det er ihvertfall vanntett og tåler en del juling. Pentax WG-10 skal tåle kulde spesielt godt. Har egentlig ikke så mye greie på kompaktkameraer men jeg har fått med meg anmeldelser av noen modeller jeg la merke til, så kan du sjekke dem ut nærmere ihvertfall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...