flatnese Skrevet 15. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2014 Jeg har en liten mops på 2 år (fikk han i gave, ville ikke valgt en kortneset rase selv) (å gi dyr i gave er ikke det lureste i verden) (sånn, da slipper vi å diskutere de to tingene ) som lager snorkelyder når vi går tur. Han er ikke overvektig og han er i god form, god utholdenhet, men det er dette med snorkelydene han lager når vi er ute å går. Jeg vet brach hunder har alt for kort nesegang og at det kan "klappe" sammen, og det er det som forårsaker lydene. Er det noen her som har erfaring med å operere det? Hvor mye det koster eventuelt? Og om det er verdt å operere? Skal til veterinær om to uker for en sjekk, så jeg søker etter personlige erfaringer her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 15. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2014 Kan ikke svare på erfaring og pris, men om det er verdt det - ja! Tenk så digg å gå fra å måtte anstrenge seg for hvert åndedrag til å kunne puste fritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 15. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2014 Jeg vet ikke noe om pris, men ja, dette ville jeg absolutt fått undersøkt og vurdert. Det er ikke slik at en operasjon gjør fikser alt, men den kan forbedre situasjonen betraktelig avhengig av individet. Her er en informativ side om BOAS(Brachycephalic Obstructive Airway Syndrome): link Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 15. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2014 Ei venninne av meg opererte sin mops for samme problemet. Basert på min lille kjennskap til han før og etter vil jeg si at han hadde moderat effekt av operasjonen. Vet ingenting om pris, men sier som MaritaS - det er nok absolutt verdt det for hunden! Angående pris er det jo bare å ta en liten ringerunde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 15. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Februar 2014 Høres ut som hunden din har mye mykt bløtvev, vet om flere som har operert mopsen sin og hatt vellykkede resultat. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest *Kat84* Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Hvordan gikk det hos dyrlegen? Har du fått noe svar i forhold til operasjon eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts