Gå til innhold
Hundesonen.no

Zander

Nilia
 Share

Recommended Posts

21.oktober 2013 måtte vi ta farvel med den herlige papillongutten vår Zander. Han fikk en akutt prolaps,(som gjorde han lam i bakbeina). Den slo ut mens vi var ute på tur i skauen. Så det gikk fra å være glad og kose oss på tur, til å stå gråtkvalt hos dyrlegevakta og måtte si farvel på veldig kort tid.

Savnet er stort, for meg var han min hårete sønn. Jeg og han, vi var bestevenner, sjelevenner, han forstod meg og jeg forstod han. Han var en helt unik og klok hund. Han var ikke min/vår første hund, men han var vår første papillon. Jeg er så utrolig glad for at jeg fikk være menneskemamma'n hans i nesten 9 år, og for at vi fikk være flokken hans disse årene.
Jeg drev å ryddet litt på hunderommet, (der hundene våre har burene sine hvor de sover om natten). Og jeg kikket gjennom rosettene fra tidligere utstillinger. Jeg glemmer aldri den første utstillingen vi deltok på. Det var både min og Zander sin første utstilling. Valpeshow i Ålesund, og Zander ble BIR valp, så utrolig artig. Vi ble bitt av utstillingsbasillen etter det og det ble en del utstillinger. Og jeg husker første Certet vi fikk, og jeg kikket gjennom rosettene med et smil om munnen,og et savn i hjertet. Uansett hvordan det gikk på utstillingene så gikk vi alltid hjem med de vakreste hundene, uansett hva dommeren sa. De siste årene har det ikke blitt noen utstilling, Zander har nytt livet som kosehund, han elsket å være ute i skauen og løpe fritt. Og jeg trøster meg med at det var nettopp det han gjorde helt til siste slutt :heart:
Han har en helt spesiell plass i hjertene våre, og han vil aldri bli glemt :heart: :heart: :heart:

post-12748-0-13858600-1392069456_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har det godt i buret. Det står på et varmt underlag og han har myk madrass og tepper. Mer enn nok plass til å snu seg som han vil. Han har vannskål festet på ene burveggen og må han tisse, piper han så jeg går ut med han. Det er ikke bur som er et problem her. Han legger seg inn i det frivillig på dagtid også når han skal sove. 
    • Buret er veldig begrensende, og hunder bruker ulike liggestillinger og underlag for å regulere varmen i løpet av natten. Hunder ligger gjerne stille der fordi de ikke har noe valg. Hvis valpen må gjøre fra seg eller søler når han drikker så blir det fort vått og ubehagelig å ligge der også. Lykke til med kattetreningen, du har nok en jobb foran deg der. Selv om det har gått bra før så er individer forskjellige og har ulike grader av instinkter.
    • Ja, han visste at jeg hadde katter, men mente det ikke var noe problem. Og jeg har hatt både jakthunder og gjeterhunder tidligere og det har gått veldig bra. Valpen ligger fint i buret så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal endre på det? Buret står i stuen og valpen sover rolig hele natten der. 
    • Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg!  Det må jo bli kjøring, da!
    • Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...