Gå til innhold
Hundesonen.no

Alertness Storm Wizard aka Koios

Taz
 Share

Recommended Posts

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Koios har enda ikke fått egen tråd her på sonen, det til tross for at han har blitt 6 mnd gammel. Hva kan jeg skrive om Koios? Jeg har aldri møtt en hund som er så matvrak som han, maten skal helst

Koios 11 uker gammel Koios 3 mnd gammel Koios nesten 5 mnd gammel Koios 6 mnd gammel Hodebilde 6 mnd gammel

Er vel på tide med nye bilder da? Han har jo blitt hele 7 mnd gammel nå. Han er til nå en hund jeg er veldig fornøyd med. Minion ser jo alltid like pen og elegant ut på alle bilder. Tror h

Takk. :ahappy::wub:

Han er en veldig gammeldags type collie utseendemessig, akkurat sånn som jeg liker de.

Og pelsmengden er veldig praktisk da den er nesten vedlikeholdsfri. :P

Takk. :wub: Det varmer et "mamma"hjerte å lese. :ahappy:

Jeg krysser fingre, tær og poter for at han holder seg fin lengst mulig. :ahappy:

*bli kvalmt stolt av skryt av gutten* :icon_redface::ahappy:

Han er uten tvil den vakreste collien jeg har sett :wub: :wub: Siden min egen :heart: døde i 1987,født i 1975.

Så ja,han ser ut som en collie :wub: skal se ut i mitt hode :D

Jeg håper du får beholde ham lenge,lenge på tross av bildene. Takk å lov så har ikke han peiling på dem!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble jeg forelska :wub: Guri for et vakkert vesen. Krysser fingrene for at det tar lang tid før han selv finner ut at han er skjev, og at han lever lenge uten smerter :wub:

Er det lov å spørre hvordan røntgenbildene av ryggen/hofte/bekken ser ut? Ble litt nysgjerrig.

:wub:

Han er like søt inni som han er utpå. :D

Håper han aldri finner ut at han er skjev. :P

Selvsagt kan du få se røntgenbildene. :)

0001003A_Koios_hofte_1.jpg

0001006A.jpg

Kan legge ut CT bilder også hvis noen er interesserte. :P

Herregud, så vakker eg må også innrømme at jeg er en av dem som mener at langhårs-collie burde se slik ut Collie har aldri vært en rase jeg egentlig har sett for meg, men etter at jeg endte opp med å bo med en (hund til sambo-venninne) og møtt mange det siste året, må jeg innrømme at jeg liker dem bedre og bedre Men ikke de nervøse da selvsagt! Blir nok ikke noe collie på meg egentlig, men skulle jeg hatt en, skulle det vært korthår, eller langhåret kortis

Jeg tenke ihvetrfall ikke at han burde avlives pga diagnosene, for det mener jeg er noe opp til deg og fagkyndige folk! Og det høres jo bare bra ut så langt så jeg krysser alt jeg har for at Koios lever et ganske langt og godt liv trass i dem! Han virker jo bare utrolig herlig!

Skulle jeg hatt en collie igjen den dagen jeg ikke har Koios lenger, så skulle det vært enda en langhåret korthårscollie. :P

Koselig å lese. :ahappy:

Han er virkelig flott! :wub:

Det er så bra at han ikke er noe særlig smertepåvirket! Han kan kanskje få et langt liv han?

Takk. :wub:

Ortoped sa han hadde hatt en greyhound inne for maaange år siden med en lignende diagnose (altså litt skjev her og der, dog ikke like skjev som Koios), og den var nå 10 år gammel.

Så jeg lever i håpet om at han holder seg sånn som nå i maaaaange år fremover. :ahappy:

Selv om jeg er forberedt og klar over at han plutselig kan bli dårlig osv, så vi setter pris på all tid vi har sammen. :ahappy:

Fine bror Koios, han virker helt herlig!

Måten du beskriver ham,og viser bilder med høner får meg til å tenke på Onkel til Bones.

Det er godt å høre at han har det helt fint tiltross, han trenger jo ikke å vite at han er begrenset

Håper jeg får møtt ham om ikke lenge

Så koselig sammenligning da! :D

Vi får håpe at han aldri finner ut at han er begrenset. :P

Koios har lyst til å møte bror Tetris. :ahappy:

Han er uten tvil den vakreste collien jeg har sett :wub::wub: Siden min egen :heart: døde i 1987,født i 1975.

Så ja,han ser ut som en collie skal se ut i mitt hode

Jeg håper du får beholde ham lenge,lenge på tross av bildene. Takk å lov så har ikke han peiling på dem!

Takk. :wub:

Veldig gøy å lese at flere setter pris på den "gammeldagse" typen collie. :ahappy:

Jeg får gjemme bildene godt så Koios aldri får sett dem. :D

Guri så fin han er, og for et nydelig blikk Håper han får leve lenge, for det er ingen tvil om at han har glede av livet og livet glede av han :-)

:wub:

Han har livsglede som det holder, og er en rar skrue. :lol:

Aldri hatt/møtt en hund som Koios før.

Vi var hos veterinæren her om dagen med Minion (hjortehunden) og da tar jeg som regel alltid med Koios også for miljøtreningen sin del.

Veterinær har da sjekket over Minion og sitter på pc'en og skriver ned ting. Koios syns da han får for lite oppmerksomhet så han legger seg ned på rygg, på gulvet, vrir seg litt frem og tilbake og lager helt teite lyder (prating, ikke bjeffing. :P ). Litt drittunge tendenser! :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er skikkelig søt altså :wub: Så god med mennesker og dyr da :wub: Gratulerer med dagen! Krysser fingrene for at det blir mange flere smertefrie år i vente!

Så bra at oppdretter er så ærlig da :) Hun må ha hatt sin del uhell med dette kullet :/ Men utrolig bra at hun er så ærlig :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ville ikke vært redd for mellompuddel. Ta dere en tur på puddeltreff og møt noen i ulike størrelser! Puddel er høyst undervurdert og jeg tenker det kan passe bra til kriteriene. Hundene krysses jo dessuten mellom størrelsene, og det er en del variasjon. Jeg har møtt mange fine mellompuddel de siste årene, siden jeg har veldig lyst på en selv. Det er også stor forskjell inad i kategoriene, jeg ser på mellom, men en liten storpuddel er et alternativ. Personlig har jeg dårlig erfaring med wheaten terrier. De kan være supre hunder, men de er terriere og har sterke, egne meninger, og jeg er usikker på om jeg har vært på et problemhund/passeringskurs uten en wheaten... Toller mener jeg bør brukes aktivt og det er litt mentalt rusk på dem, da ville jeg heller gått for golden eller labrador. Korthåret collie - passer kriteriene men røyter en del. Langhåret collie - må børstes. For førerorientert og samarbeidsvillig tenker jeg retriever, gjeterhund og noen typer jakthunder. Hvis det er mye unger og styr så kan gjeterhunder blir stresset. Jeg tenker litt på lagotto eller spansk vannhund - men sjekk veldig nøye gemyttet! Da jeg var aktivt var det ganske mye dårlig på dem, så mye at en aktiv lagottoeier med tre hunder advarte meg mot å vurdere det. 
    • Hei, Etter noen år uten egen hund begynner vi å kjenne på savnet etter et firbeint familiemedlem. Det er noe opp og fram enda, men vi prøver å bestemme oss for hvilken rase vi skal velge neste gang og det hadde vært veldig hjelpsomt å få litt innspill til rasene vi tenker på og kanskje noen vi ikke har hatt på radaren enda? Vi er en familie på 4 med barn i barneskolealder. Vi har god erfaring med hund, men har aldri drevet med noen form for hundesport eller jakt osv, og kommer sannsynligvis ikke til å starte med det heller, så vi ser først og fremst etter et familiemedlem.   Hva vi ser etter: * Vi foretrekker begge hunder med tæl, men akkurat i den livsfasen vi er i nå lener vi mer mot et mildere gemytt. Veldig usikker på dette punktet * Førerorientert og samarbeidsvillig * Lite jakt - ønsker muligheten til å slippe hunden løs og oppnå stødig innkalling * Ingen vokt * Lett å motivere og lærevillig (husk: dette er en ønskeliste 😇) * Så lite sikling som mulig * Minst mulig hundelukt (sorry goldens 🫠) * Må tåle at det er mye som skjer hjemme hos oss. Barna leker, har med seg venner, vi får besøk, ungene kan bråke osv. Må tåle fremmede i eget hus uten at det er krise eller blir skummelt. Dette er selvfølgelig noe vi vil legge til rette for at hunden takler fra dag 1, men det er et så viktig punkt at vi ønsker best mulig utgangspunkt * Går greit overens med andre hunder * Minst mulig røyting - har ikke helt bestemt meg for hvor viktig dette punktet er for meg, men det ser så deilig ut å ha en røytefri rase. Kan gjerne stelle pels hver dag, men ikke mer enn 10-20 min i det daglige * Jeg ønsker meg en stor hund, samboer har mest lyst på en liten hund, så jeg tenker en plass midt i mellom.    Vi kan tilby: * Ca 1,5 time tur hver dag. Noen dager mer, noen dager mindre, men jeg tenker gjennomsnittet vil ligge rundt der * Hundevante eiere som liker å trene lydighet og legge til rette for et ukomplisert hundehold * Masse kjærlighet og oppmerksomhet   Raser vi har tenkt på: * Puddel - Jeg føler egentlig at jeg beskriver en puddel, men... Samboer syns storpuddel blir for stort, mens jeg syns de minste variantene blir for små. Har inntrykk av at mellompuddel har en del rusk på linjene? At hunden er mentalt stødig er pri 1 * Wheaton Terrier - Virker som veldig kule hunder, men litt redd for at terrier-gemyttet kan bli litt mye? Har veldig lite erfaring med rasen bortsett fra det jeg har lest meg til * Toller - virker som veldig trivelige hunder som har mange av de kvalitetene vi ser etter, men har inntrykk av at de kan være litt nervøse? * Schipperke - denne rasen har vi hatt før og det er veldig kule hunder. Men kunne tenkt meg en litt større hund i neste omgang   Så, har dere noen tanker eller forslag til oss?    Disclaimer: Ja, jeg vet at jeg har skrevet en smørbrødliste over ønsker og at selv om en rase på papiret kan huke av på alle boksene, kan individet vi får i hus være helt annerledes. Vi er ikke ute etter en robot, men vi er fortsatt i drømmefasen og ønsker best mulig utgangspunkt for vårt neste hundehold.  
    • Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...