Betty Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 "Hunden må være fylt 12 mnd. senest første prøvedag for å kunne delta på prøve. For hund som er fylt 18 mnd. kreves bestått K-test, funksjonsanalyse (inkludert Forsvarets), ferdselsprøve eller tilsvarende (MH test, godkjent politihund)." Noen som vet om beteende- og personlighetsbeskrivning går under under tilsvarende? I Sverige gjelder BPH på lik linje med MH m.m. i forhold til å få starte i bruks vet jeg, men gjør det det også i Norge? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Jeg bare gjetter nå, altså, men jeg trur ikke regelverket er endra i Norge etter at BHP kom, fordi vi ikke har den mentaltesten her. Siter
Betty Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Antageligvis, mener det svenske regelverket ble endret først i fjor mtp bruks og BPH så det er jo ikke så lenge siden det ble endret der. Mulig noen i NBF eller NKK vet noe helt sikkert? Siter
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Nei den gjelder ikke i norge som kjent mentalstatus. Siter
Betty Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Takk for svar. Det var det jeg trodde. Bra vi skal gjøre begge deler uansett da. Oppfølgingsspørsmål: i Sverige teller det jo på lik linje med MH for start, og mange har gått over til kun å gå BPH. Dersom de har opprykk til høyere klasse spor så får de fortsatt ikke starte i Norge fordi BPH ikke gjelder som kjent mental status? Det som høres logisk ut i alle fall, den tid BPH ikke gjelder som kjent mental status. Siter
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Om hunden er svensk registrert med svensk eier så vil jeg anta at den får starte i norge, fordi den fyller hjemlandets krav til start, men det må du nesten sjekke med nbf om. Siter
Betty Skrevet 25. Januar 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Åh så det kan være noe med det også ja. Er ikke så viktig å vite det helt sikkert, var bare nysgjerrig. Siter
Turb Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Jeg driver å håper at Norge skal begynne med BPH også... Siter
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Jeg driver å håper at Norge skal begynne med BPH også... Det blir ikke med det første i hvertfall. Det ble presentert på siste dommerkonferanse og det er slik jeg forstår det ikke aktuellt å innføre i Norge foreløpig. Siter
Turb Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Søren... Har tatt både MH og BPH med min i Sverige så spiller ikke så stor rolle, men tror det hadde vært positivt for særlig selskapshundene... Jaja, kan ikke gi opp håpet helt enda... Siter
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Skrevet 25. Januar 2014 Søren... Har tatt både MH og BPH med min i Sverige så spiller ikke så stor rolle, men tror det hadde vært positivt for særlig selskapshundene... Jaja, kan ikke gi opp håpet helt enda... Det kommer nok, men jeg har ingen tro på at det kommer på denne hundegenerasjonen Siter
Recommended Posts