Gå til innhold
Hundesonen.no

Overføre fra minnekort til pc - klipp og lim?


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Jeg har alltid bare koblet i kamera, åpnet mappen, og markert og klippet ut filene jeg vil overføre. Så har jeg limt dem inn i en ny mappe, og åpnet dem i ønsket redigeringsprogram.

Men kan dette skade filene på noen måte? Er det lurere av meg å laste ned og installere canon sitt program? Hvor finner jeg det i såfall? Jeg har ikke cdrom på pcen (det funker ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid bare koblet i kamera, åpnet mappen, og markert og klippet ut filene jeg vil overføre. Så har jeg limt dem inn i en ny mappe, og åpnet dem i ønsket redigeringsprogram.

Men kan dette skade filene på noen måte? Er det lurere av meg å laste ned og installere canon sitt program? Hvor finner jeg det i såfall? Jeg har ikke cdrom på pcen (det funker ikke).

Hva gjør canon sitt program? Er det et rent kopieringsprogram fra kamera til pc eller er det et redigeringsprogram?

Bildefiler kan du redigere i hvilket redigeringsprogram som helst. Filene blir ikke skadet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så vet jeg ikke, men jeg tror det er et redigeringsprogram og overføringsprogram. Kan i alle fall konvertere filer fra RAW til jpeg.

Men jeg fant ut at jeg måtte ha det for å bruke den trådløse overføringen, så installerer det nå.

Da jeg koblet ut kamera fra pc nå nettopp fikk jeg error på det, og måtte ta ut batteriet for at det skulle bli normalt igjen... Huff, litt redd for at jeg ødelegger ting nå, typisk meg å bare prøve meg frem, fremfor å lese bruksanvisningne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...