Gå til innhold
Hundesonen.no

Anti dra på hund som står bundet ute??

Renate A

Recommended Posts

Jeg har absolutt ingen erfaring med antidra selene, må først si det.

Her en dag var jeg og Chicka på tur bort til en dyrebutikk som ligger et stykke fra oss.

Vi kom rundt en sving og skulle passere et hus og der kommer det en schafer i 120 nesten flyvenede mot oss, bundet i antidra sele.

Skal si han fikk seg en karamell når linen strammet seg. #-o

(jeg og Chicka ble bare stående å se på *SHIT!!!* :scared: )

Skjønner at de helst ville ha den hunden bundet for jeg er sikker på at den hadde rivd ned både port og gjerde for å komme seg ut til oss, men er det lurt å ha på antidra selen??

Vil ikke den stramme noe ******, og det kan da ikke være godt for kroppen til krabaten sånn karamell som han fikk når den strammet seg.

Når vi kom tilbake var den ennå ute og kom i full fart halvt flygende en gang til og bang rykk tilbake...jeg fikk helt au i kroppen av å se på det.

Er dette normal måte å binde en stor og sterk hund?

Jeg tror ikke jeg ville hatt den bundet utenfor, når den er så koko, kan ikke være godt for kroppen den rykkingen.

Er jeg helt på jordet i mine tanker? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra i det hele tatt! [-X Jeg vil tro den hunden får stygge sår av den selen. De snorene som går mellom frem bena er tynne men sterke (ryker ikke) og når den hopper til sånn så gnager de seg inn i den tynne huden i "arm-hulen" auu :P

Har du noen gang prøvd å holde i snoren på et flexi-bånd når hunden rykker til? Jeg kan tenke meg at det er noe av samme følelsen for hunden dette her, bare på tynnere hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff stakkars hund :P

Har selv brukt antidra på Aiwa men etter å ha sett all pelsen som henger fast i de snorene som går mellom forbena etter en liten tur så gikk vi over til strupelenke(vell og merke en i rundsydd skinn ikke kjetting) i stedet.

Det var jo ikke noe vannskelig å skjønne at den gnager når vi så all pelsen som hang fast i den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...