Gå til innhold
Hundesonen.no

Alenehund

Mud

Recommended Posts

Jeg har tenkt litt rundt det at Loke er en alenehund i det siste.Selv om Jonas også er min så er han strengt tatt en alenehund da Jonas bor hos pappaen sin og jeg er ikke sikker på om det er det beste for pjusken min.Pan måtte være en alenehund -han hadde mer enn nok med å forholde seg til meg.

Loke derimot hadde nok hatt godt av litt selskap i heimen.

Slik jeg bor nå har jeg ingen mulighet til å ha 2 hunder,men planen var altså å flytte om et par års tid og gå til anskaffelse av en liten belger til.

Tanken var at da ville Lokeliten ha blitt litt voksen,vi ville kanskje ha fått konkurert litt og jeg ville hatt tid til å sette meg skikkelig inn i linjene til de forskjellige krøllbelgerene(nå er det ikke så mange linjer å sette seg inn i har jeg skjønt) og ha opprettet en god kontakt med en eventuellt oppdretter.

Men jeg får litt dårlig samvittighet jeg :P

Det er ikke helt det samme med pusen og det bor ikke så mange kompiser her.Også er han tross alt et flokkdyr -en veldig sosial utgave i tillegg.Ikke rart han tar helt av når han møter andre hunder!

Er det bare jeg som tenker sånn?At bisken tross alt har det best når den får omgått sine artsfrender daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tenker sånn jeg og.

Spesielt etter søsteren min flyttet og tok da med seg Hamlet, og søsteren min sin katt ble påkjørt.

Så nå er det bare Diego igjen. Helt alene.

Så hver gang Hamlet kommer på besøk så er Diego i 100 i iallefall 1 time.

Så legger jo fort merke til at Diego savner noen å være med.

Men kan kanskje ha litt med at Diego enda ikke er kvitt blodlusa og derfor ikke kan treffe andre hunder. (3 uker siden han har truffet noen hunder nå)

Men har helt ærlig lyst på en til hund. Enda en Chow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lært på kurs i hundeatferd, at det beste selskap er hund har når den er hjemme alene (riktignok), er en katt! Nettopp fordi at to hunder hjemme alene, bare lå og sov, og ventet på eieren sin. Mens en hund og en katt hadde et mye mer aktivt samspill. Denne påstanden var basert på vidoeovervåkning av hunder hjemme alene, med og uten katt og hund. Om du forstår meg.. :P

Jeg har ingen katt og min hund leker kun med 2 andre hunder, toppen 2 ganger i uka, og han lider ingen nød, tør jeg påstå.

Det er jo jeg som er kulest å være sammen med uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg kjøpte en hund til :P

De har så mye glede av hverandre, sover sammen, leker sammen og holder hverandre med selskap=)

Nå er jo ikke mine hunder alene hjemme hele dagen, jeg har de med på jobb, men hvis de skulle vært alene 8-9 timer hver dag så er det nok godt med selskap :P

Jeg tror nok det kommer litt an på hunden også om de har det greit som alene hund eller ikke. Ebbe har vært alene hund i 5år og det har jo ikke vært noe problem for han, han trivdes som bortskjemt enebarn også han :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om 2 hunder, så må jeg bare spørre et spørsmål :P

Går det fint å ha tispe og hannhund (ikke kastrert/sterilisert) eller er det veldig mye stress når tispa løper? Vurderer å anskaffe en hund til når jeg er ferdig med vidregående. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om 2 hunder, så må jeg bare spørre et spørsmål :P

Går det fint å ha tispe og hannhund (ikke kastrert/sterilisert) eller er det veldig mye stress når tispa løper? Vurderer å anskaffe en hund til når jeg er ferdig med vidregående. :P

Hører endel som sier at det ikke er noe problem i det hele tatt, men de fleste jeg kjenner som har både tispe og hann hund sier at det skal de aldri mer ha... Blir ikke noe problem for meg,siden Ebbe er kastrert og ikke bryr seg om løpe tisper,men hadde han ikke vært kastrert hadde jeg ikke kjøpt tispe mens jeg fortsatt har han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, og har egentlig veldig dårlig samvittighet når jeg ser hvor lykkelig Puma er i selskap sammen med andre hunder, ift når han er alene. Det er en av grunnene til at jeg vil ha valp til høsten.. Noen hunder trives utmerket godt alene, men to hunder er et fint antall å ha når man har tid nok til begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to,men er inne på tanken selv. Den "store" tispa tør ikke leke med shih tzuen.. Redd for og gjøre han noe tror jeg.. Hun kan vaske han litt i ansiktet og sånn,men ikke noe mer.. Lurte på og skaffe en mellom stor rase,slik at de har noe og leke med begge to:)

Ser at den lille blir kjempe glad da han møter noen på sin egen størrelse. Og veldig usikker da han møter de store.

Tispa blir veldig glad når hun møter de som er litt store og usikker på de som er veldig små..

Dessuten blir den lille veldig fort sliten nå som det er så mye snø.. Ser på han at han ikke orker være med og gå tur og leke i snøen,Han har bra trening men når snøen er høyere enn han er det ikke så lett stakkar.. Får vondt av han jeg..

Men skal jeg tenke sånn ender jeg ratt opp med 4 hunder og det har jeg ikke råd til enda:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...