Fantasia Skrevet 8. Desember 2013 Rapporter Skrevet 8. Desember 2013 Planen er å kjøpe et vidvinkelobjektiv til mitt canon kamera. Grunnen til at jeg kjøper det er for å ta bilder av en leilighet til en salgsannonse. Men håper naturligvis og finne et som kan brukes til natur /dyr etterpå. Noen som har noen anbefalinger ? Siter
Guest vivere Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Planen er å kjøpe et vidvinkelobjektiv til mitt canon kamera. Grunnen til at jeg kjøper det er for å ta bilder av en leilighet til en salgsannonse. Men håper naturligvis og finne et som kan brukes til natur /dyr etterpå. Noen som har noen anbefalinger ? Konkrete anbefalinger til objektiv har jeg ikke, men sånn i alminnelighet vil et objektiv som går mot maxgrensen for vidvinkel gjengi rette linjer som "buete", spesielt langs sidene av bildet. Et vidvinkelobjektiv som nærmer seg standardobjektiv vil gjengi rette liner mer korrekt. Om du har mulig vil jeg tro at et det vil lønne seg å besøke en større fotoforetning for å teste objektiv med ulik brennvidde der. Ta noen bilder og se resultatet på skjermen når du kommer hjem. Å avgjøre slikt ved å se på displayet på kamera er etter min mening sjelden godt nok. Lykke til med kjøpet Siter
Guest bikkje1 Skrevet 9. Desember 2013 Rapporter Skrevet 9. Desember 2013 Kan anbefale fotovideo, rett ved glassmagasiniet i oslo! Kjempeflinke og hyggelige folk. Siter
Fantasia Skrevet 10. Desember 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Desember 2013 Takk for svar. Er noen år siden jeg ha brukt kamera så tror kanskje det er best og spør i en butikk. Burde nok også hatt et nytt kamerahus Siter
Recommended Posts