40% BLACK FRIDAY RABATT PÅ FØRSTE DOGGIEBAG 🎁

→ PRØV NÅ OG FÅ ÅRETS STAPPFULLE JULESPESIAL

Jump to content
Hundesonen.no

Trening i Oslo

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Litt off-topic: min mest aktive valp sov veldig lite, men nesten alle valpebildene jeg har av henne er sovebilder. Hun sto ikke stille lenge nok til at jeg fikk tatt bilder ellers! 😅  
    • JMA; Takk for bilder!   Nå har jeg jo ikke kunnskap om rasen, så ha det i mente; men trøste og bære! Med fare for å fornærme noen, de avbildede showhundene var jo pent sagt ehm..lite for øyet..De ser jo direkte usunne ut!  ‘Bruks’varianten derimot ser jo ut som sunne hunder og særdeles tispa var jo flott!  Hadde jeg fått presentert disse bildene uten tekst, hadde jeg trodd det dreide seg om to forskjellige raser.  En god illustrasjon på at det ofte er en direkte ulykke for en rase å havne i klørne på showfolket.. Så vidt jeg har fått med meg er vel ikke rasen kjent for å være sånn generelt ‘omgjengelig’ med fremmede hunder men hvordan forholder det seg med hunder i samme husholdning?    
    • Jeg er ikke kjent med hvilke råd som gis om ro-trening og hvilke forventninger folk har til valper, så har ikke hatt det i bakhodet. Men jeg synes det er viktig å ikke fordømme bruk av binge/rom som noe fælt eller galt. Det finnes en mellomting. Det handler jo om hvordan man bruker det. Så vi er nok ikke uenige   Til TS- hva legger dere i ro-trening? Hva har dere forsøkt og når? Selv er ikke dette noe jeg er vant til at man har fokus på med valper. Som det nevnes over her, er det helt vanlig valpeatferd å være bajas, ha løpe og tulletokter, bite og styre  Finn et måte valpen får utfoldet seg, får dekt behovet sitt for å utforske, tygge og rocke, så kan dere spe på med kontakt og impulsøvelser, snusematter, godbitsøk, noe godt å gnage på.  Kontakt og impulsøvelser, samt div søk er relativt "rolige" øvelser. Valpen må ta litt kontroll på kroppen og hodet sitt, konsentrere seg og løse oppgavene. Det å bruke nesa, få tygge og slikke er gjerne stressdempende for hunder  
    • Selvfølgelig 😊 Har stjålet litt bilder fra https://worldpedigree.clubdogocanario.ru/     Populære FCI presa canario champion hanner        FCI champion tispe      Perro de presa canario  (her er det jo ikke noe fokus på utstilling, så valgte noen populære hannhunder og til slutt ei tispe jeg synes er typisk)                 
    • Jeg sjekket kun samojed. Tenkte ikke så mye over innholdet, men det jeg la merke til er at hvilken tid det skrives i endres hele tia. Noen ganger står det f.eks "jeg trenger blablabla..." andre ganger "samojeden trenger blablabla..." hvis du skjønner? Det lyser at det er copy og paste. Hva med å få noen med peiling på å skrive?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...