Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Disse tingene er helt eller nesten helt ubrukte og samler bare støv, så håper noen andre soniser kan få nytte av de :)

Bøker;

Med hund på utstilling av Anne L. Buvik - såvidt bladd i, men nibblet litt på av en besøkshund øverst i hjørnet :D Fullt lesbar! 100kr

Klikkertrening for utstillingshunden av Karen Pryor - også såvidt bladd i, ingen bitemerker ;) 100kr

Ikke skyt hunden av Karen Pryor - lest en gang, gi bud (såvidt jeg vet finnes ikke denne for salg lenger? Nypris 300kr)

DVD - Puppy Jumping av Susan Salo, ikke sett engang :P Husker ikke hva jeg betalte, gi bud

Stort biteskinn, helt ubrukt, selve fillen er i semsket skinn 50 cm, håndtaket i nylon litt over det dobbelte. Husker ikke hva jeg betalte, gi bud.

post-5705-0-42972800-1384868891_thumb.jp

Hurrta Pro kobbel 150 cm+håndtak, mørkebrunt med blå skrift og refleks, brukt et par ganger, ser helt nytt ut. 90kr.

post-5705-0-79145000-1384869087_thumb.jp

Spesialsydd halsbånd bestilt på nett, grønt/turkis stripete, veldig fint og god kvalitet, men dessverre for stort til fjotten :( kun prøvd på, ikke brukt ute. 5 cm bredt, 55 cm fra innerste hull til spennen. Krok for tag e.l kan tas av. Husker dessverre ikke hverken hvor jeg bestilte det el hva jeg betalte, så gi bud.

post-5705-0-26058000-1384869294_thumb.jp

Kjøper betaler porto, eller jeg kan levere i Bergen, evt Nesttun :)

Skrevet

Blått hurtta kobbel til meg, hvis det ikke er solgt?

Har lett som en gal etter nettopp dette :)

@Margrete Dette halsbåndet passer kanskje Nix, men feil farge da...men matcher det til gutten bra ;)

Skrevet

@Margrete Dette halsbåndet passer kanskje Nix, men feil farge da...men matcher det til gutten bra ;)

Takk, men det blir nok for stort for Nix og feil farge og alt

Skrevet

Og så har det lagt i roteskapet til fjotten hele tiden :D PM adressen din, så PMer jeg kontonr. Venter på noen pakker på Posten, sender samtidig som jeg henter de, ant tidlig neste uke.

Skrevet

Og så har det lagt i roteskapet til fjotten hele tiden :D PM adressen din, så PMer jeg kontonr. Venter på noen pakker på Posten, sender samtidig som jeg henter de, ant tidlig neste uke.

Jeg er hos moren min nå og er kun på nettbrettet nå, og kommer ikke inn på PM sidene :(

Skal operere i øyet mitt i morgen og er hjemme igjen på torsdag kveld, er det ok at jeg sender deg melding da? :)

Skrevet

Jeg er hos moren min nå og er kun på nettbrettet nå, og kommer ikke inn på PM sidene :(

Skal operere i øyet mitt i morgen og er hjemme igjen på torsdag kveld, er det ok at jeg sender deg melding da? :)

Ja, haster ikke, holder det av til deg:)

Skrevet

Jeg vil gjerne ha Med hund på utstilling :)

Hva blir porto for den, tror du?

Sendte nett en bok, der ble porto 70 kr, så vil tro det blir det på denne og :)

Skrevet

Sendte nett en bok, der ble porto 70 kr, så vil tro det blir det på denne og :)

Da blir portoen nesten det samme som boka, så da tror jeg at jeg står over :) Men takk alikevel :ahappy:

Skrevet

Da blir portoen nesten det samme som boka, så da tror jeg at jeg står over :) Men takk alikevel :ahappy:

Har forresten en bror hjemme på besøk, som reiser til Trondheim i morgen, om du harmulighet til å hente den der en eller annen gang i ikke alt for fjern fremtid kan han ta den med :D

Skrevet

@lucy kult, aldri prøvd den der før :Grin: (er det bare meg eller ser den smileyen litt skummel ut?)
Skal faktisk til Trondheim på fredag, men skal bare på sykehuset og så hjem igjen og har ikke bil, så det blir vanskelig. Men takk for tilbudet :)

Skrevet

Ja, haster ikke, holder det av til deg:)

Må kontakte deg i morgen, litt kaos her og som sagt ikke tilgang til pm på nettbrett.

I morgen er jeg igjen på laptop, og da får jeg ført over pengene med en gang du har gitt meg kontonummer.

Ble litt frem og tilbake dette, men jeg trodde ikke jeg skulle "falle over" det kobbelet mens jeg var på sykebesøk, håper det går bra :)

Skrevet

Må kontakte deg i morgen, litt kaos her og som sagt ikke tilgang til pm på nettbrett.

I morgen er jeg igjen på laptop, og da får jeg ført over pengene med en gang du har gitt meg kontonummer.

Ble litt frem og tilbake dette, men jeg trodde ikke jeg skulle "falle over" det kobbelet mens jeg var på sykebesøk, håper det går bra :)

Ikke stress, det går helt fint :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Byr 200 for Puppy Jumping og biteskinn, kan evnt hente i helgen :)

Deal!

Søndag passer best for henting, send meg en PM :)

"Ikke skyt hunden" er ikke solgt likevel...

• Like 1
  • 4 weeks later...
Skrevet

Alle bøkene og det stripete halsbåndet er fremdeles til salgs, bøkene selges billig samlet :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...