Gå til innhold
Hundesonen.no

Redusere til ett måltid om dagen?


Tabris
 Share

Recommended Posts

Heia :) Æ gir min hund mat morra og kveld...tenke da spess på forbrenning,som på oss mennesker...mindre mat i to omganger. Trur d kan bli hard kost 600 gr i et måltid.Jeg forer med Royal Canin,d foret som fungerer best på Victor og veeldig fornøyd med det. Her for litt siden var det en som mente d var dyreplageri å ikke blaute foret.Da det var så tørt og hunden måtte drikke vann hele dagen,pga d svellet opp i magen.Hvilken formening har dere ang å blaute foret? D er jo en grunn til at feks Royal Canin har store biter for større raser, fordi d fårebygge tannsten bla.

Håper å høre andres meninger på dette området :)

Lisa og Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Heia :) Æ gir min hund mat morra og kveld...tenke da spess på forbrenning,som på oss mennesker...mindre mat i to omganger. Trur d kan bli hard kost 600 gr i et måltid.Jeg forer med Royal Canin,d foret som fungerer best på Victor og veeldig fornøyd med det. Her for litt siden var det en som mente d var dyreplageri å ikke blaute foret.Da det var så tørt og hunden måtte drikke vann hele dagen,pga d svellet opp i magen.Hvilken formening har dere ang å blaute foret? D er jo en grunn til at feks Royal Canin har store biter for større raser, fordi d fårebygge tannsten bla.

Håper å høre andres meninger på dette området :)

Lisa og Victor

Hei Lisa.

Vær så snill og skriv bokmål eller nynorsk her på forumet. Sms-språk og dialekt gjør det vanskelig og ganske slitsomt å lese innlegget ditt.

Men for å svare på spørsmålet så får mine hunder Royal Canin servert med vann ("akvariekuler") umiddelbart, uten å svelle. Det har fungert for meg på mange hunder over mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken formening har dere ang å blaute foret?

Valpen får tørrfôr i vann og rett i skåla, rett og slett fordi ved flere valpemåltider (3 ganger om dagen) var det enklest, nå får han dagsrasjonen delt på to. Tispa får oppbløtt, hun nekter å spise tørrfôret om det knaser, men er på tilvenning nå med V&H med halvt tørrfôr. De får andre ting å bite på, så min bekymring er ikke tannsten og andre plager, gjør bare det for er mest praktisk for oss :)

Edit: Men tørrfôr rett i skåla uten vann er kanskje ikke det smarteste. Mange har vannskålen ved siden av, men den sikreste måten å sikre at de får nok vann er å ha det sammen med fôret selv om man ikke venter på at det sveller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...