Gå til innhold
Hundesonen.no

stress?


Linn-K
 Share

Recommended Posts

Føler jeg er en ubrukelig hundeeier nå!

Odin er 9 uker idag, og har fått mitt første problem med han!

Odin er en supersnill å god bamse av en golden :wub:

igår og idag har han vært veldig stresset! jeg tror det kommer av at mange har hilset på han, og han blir jo suuupergira når han ser en person :P Vi har øvd litt på det å gå en liten tur, og ikke bare stå i hagen å gjøre fra seg. vi er også på en åker og leker og springer.

vel, i går kveld ble han megastressa, lekte og herja (oppgira), men da jeg tok frem moppen og skulle vaske gulvene, begynte han å bjeffe og jokke på meg. Etterpå gikk vi ut for en siste tissetur for kvelden, da ville han bare inn igjen. da vi kom inn igjen skulle jeg dusje. bruker og ha døren åpen så han får være med meg på badet. men da jeg sto på badet sprang han fra badet til gangen, og tilbake igjen. Dette holdt han på med i en evighet! Heldigvis la han seg til ro inatt.

men imorges da vi sto opp hadde han tisset på gulvet (sier ikke ifra om natta) vi gikk ut med en gang, og da vi kom inn igjen skulle jeg vaske opp på gulvet. nok en gang var jeg fremme med moppen, og han stressa og begynte og jokke. Et par timer etterpå skulle vi ut å tisse igjen, men det ville han ikke, og vi gikk inn igjen, og går rett på stua og tisser.

idag har vi bare en rolig dag med tisseturer og kos, han har og fått noe godt i kongen sin :)

har jeg gått for fort frem med valpen? burde jeg roe ned? trenger alt av tips nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pjuh, var ganske fortvilet en stund :) overnervøs førstegangs hundeeier, det er meg det!

Altså, det går an og overstimulere (og understimulere for den del) hunder, men man tjener lite på og gå rundt og være stresset. Man har uansett rom for litt feil hos de fleste valper så man har ikke ødelagt hunden om man har gjort feil heller. Men valper er valper, noen ganger fyker de rundt bare fordi, andre ganger fordi de blir stresset av moppen, men du må moppe og verden går ikke under fordi om valpen blir utsatt for dette. Senk skuldrene og kos deg, og ta tak i problemer etter hvert OM de skulle dukke opp, men husk på at du har litt rom, så ikke stress med alt. Se an valpen og tilrettelegg etter hvert, ser du det blir for mye så gjør du mindre, ser du det blir for lite så gjør du mer, ser du at ball kasting og lek fører til voldsomt mye stress så gjør du noe annet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...