Gå til innhold
Hundesonen.no

Opprykk og omplassering

Recommended Posts

Skrevet

En ting jeg lå og undret meg over i går kveld:

Ettersom jeg har skjønt har man ikke lov å starte i lavere klasser igjen dersom man har startet i en høyere (både LP og andre sporter). Følger dette kun denne ekvipasjen eller følger det hunden til ny eier?

Altså: Hvis en eier får opprykk til klasse 2 med hunden sin (og starter i denne klassen på et stevne) og deretter omplasserer hunden, må da ny eier starte i klasse to med hunden eller kan denne ta det fra starten av igjen i klasse 1?

:icon_confused:

Skrevet

Ny eier må da starte i kl 2 :)

Hvis gammel eier ikke hadde startet i kl. 2 kunne ny eier fortsatt i kl. 1 med mulighet for å starte hunden i kl. 2når h*n selv ønska.

Skrevet

Det er jo hunden som får opprykket, om man har flere hunder kan man ikke starte klasse elite med alle bare fordi en har kommet dit. :)

Nei at den ikke følger eier, det skjønner jeg, men tenkte at opprykket fulgte den aktuelle kombinasjon av hund og eier, ikke bare hunden alene ;)

Skrevet

Nei at den ikke følger eier, det skjønner jeg, men tenkte at opprykket fulgte den aktuelle kombinasjon av hund og eier, ikke bare hunden alene ;)

Skjønner hva du tenkte på, at det var ekvipasjen som hadde oppnådd resultatet, og med ny fører så kan man igjen starte i lp1.

Det er som med hester, prestasjonene følger dyret.

Hadde feks vært dårlig deal om en elite traver byttet kusk og kunne starte i lave grunnlag igjen, det hadde bare rennt inn penger på kontoen til eieren ;)

-ikke at det høres så forferdelig ut, hvis man har en så god hest, men urettferdig mot konkurrentene ;)

Skrevet

Skjønner hva du tenkte på, at det var ekvipasjen som hadde oppnådd resultatet, og med ny fører så kan man igjen starte i lp1.

Det er som med hester, prestasjonene følger dyret.

Hadde feks vært dårlig deal om en elite traver byttet kusk og kunne starte i lave grunnlag igjen, det hadde bare rennt inn penger på kontoen til eieren ;)

-ikke at det høres så forferdelig ut, hvis man har en så god hest, men urettferdig mot konkurrentene ;)

Og jeg som akkurat skulle til å si at med hest så følger det ekvipasjen, ikke hesten... I dressur er det fullt mulig for Blakken og lille Line og starte i enkleste klasse, selv om Blakken og Helga har vunnet vanskeligere klasser tidligere. Men er tydeligvis forskjell innen grenene :)

• Like 2
Skrevet

Og jeg som akkurat skulle til å si at med hest så følger det ekvipasjen, ikke hesten... I dressur er det fullt mulig for Blakken og lille Line og starte i enkleste klasse, selv om Blakken og Helga har vunnet vanskeligere klasser tidligere. Men er tydeligvis forskjell innen grenene :)

Ja, det er sant, det tenkte jeg ikke på, jeg driver bare med løpshester og fortalte fra det som er i min "gren" ;)