Gå til innhold
Hundesonen.no

klikkere

~Marlene~

Recommended Posts

Jeg bruker en fra Paws & Claws - www.paws.no

Syns de er litt kjekke, for de er litt bredere enn de fra canis og andre dyrebutikker, og det liker jeg. Ellers så spiller ikke klikkeren noen rolle, du trenger ikke engang bruke klikker, men det veit du sikkert fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best en klikker man kan justere styrken av klikket på (ikke styrken av hvilken betydning klikket har for hunden! Men om man skal klikke for en atferd når hunden er et stykke unna er det praktisk å kunne ha et litt sterkere klikk enn vanlig - slik at hunden tydelig hører lyden. Og enten en klikker som henger fast i et tau rundt halsen din eller i hånden, slik at man ikke minster den hele tiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker i-clickeren på den ene hunden, og den "vanlig" på den andre hunden.siden de lager ulik lyd, så er det ikke tvil mellom hundene hvem som bli klikket på. syns personlig i-clickeren er best da. men det spiller egentlig liten rolle.

i tillegg har jeg klikker-ordet "bra" til den ene, og "fint" til den andre. greit å ha når man ikke har klikkeren for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også, inntil du får deg klikker, bruke et syltetøylokk som "klikker" når du trykker på det.

God idè, selv om det kanskje er litt upraktisk å ha den i lommen? Og om lyden er litt lav?

Jeg selv bruker også "bra" som er betinget forsterker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...