Nirm Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Fredag var det langtur på oss. For de som er kjent i Oslo, så gikk vi fra Skar i Maridalen og opp til Kikuttoppen, og tilbake igjen. Totalt 26.3 km telte GPSen min, og vi brukte ca 9 timer, inklusive noen pauser underveis, og min elendige oppoverbakkekondis. Kjøpte meg et Canon PowerShot A2500 her om dagen for å ha som turkamera. Grunnen til at jeg valgte det, var pris. Jeg vil ha et rimelig kamera som jeg overlever at blir knust på tur, som er lite og lett nok til å stappe i en bukselomme, og som jeg ikke føler jeg må være redd for. Og som gir "greie nok" bilder. Det helt store blinkskuddene får jeg nok ikke med det, men det er ment for å bare kunne ta bilder undervei på tur. Så her kommer noen av de: Utsikt over Helgeren Kikuttoppen Utsikt fra Kikuttoppen Utsikt fra Kikuttoppen. Ikke de fotografiske mest imponerende bildene, men jeg synes de blir bra nok for blogg og turminner sånn sett. Så har jeg speilrefleksen for å ta bedre bilder kvalitetsmessig. Jeg gidder bare ikke å dra på det i så mange timer, siden jeg ikke kan ta med meg alt for mange kilo på ryggen (speilrefleksen min = 1 liter vann ca, og da velger jeg å ha med 1 liter vann på tur i stede. ) 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 15. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Her er forresten ruta vi gikk. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Sprekt! Kult å se at det faktisk går an med langturer i nærområdet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 15. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Nordmarka byr på ganske mange turmuligheter. Både dagsturer, og helgeturer. Og mange fine steder å overnatte om du vil ha med telt, samt flere hytter. Neste år skal jeg opp i litt lengre distanser tenkte jeg. Nå starter det å bli så mørkt på kveldene, at det begrenser litt. Det går buss inn til Skar forøvrig, og da kan man havne andre steder man eksempel kan komme tilbake med bane eller buss. Så det er store muligheter! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 16. September 2013 Rapporter Share Skrevet 16. September 2013 Ikke dårlig med tur på 9 timer! Langturer i skog er noe av det beste som finnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts