SoppenCamilla Skrevet 19. August 2013 Rapporter Share Skrevet 19. August 2013 Jeg og samboeren var så heldige å få 1,6 kg rådyrrygg! Jeg vedder på at det er kjempegodt, men hvordan i alle dager tilbereder man noe sånt? Hva har man til? Hvor mange grader? Hva slags saus? En steg-for-steg-guide til en fabelaktig rådyrmiddag, ønskes! Jeg elsker å lage mat, så hvis dere har noen skikkelig bra tips, så gjør det ikke noe om det er litt komplisert, så lenge jeg har utstyr til det, og får en oppskrift å følge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 19. August 2013 Rapporter Share Skrevet 19. August 2013 Du kan enten bene kjøttet ut og få en litt mer håndterbar biff, eller steke den som en liten stek i ovnen. Har ingen oppskrift, jeg pleier bare å spørre mamma Du kan bruke stekesjyen i sausen, og lage saus på vanlig måte fra bunnen, men det er godt å ha oppi for eksempel brunost, eller/og saft (blåbær/solbær),eller for eksempel einebær. Og selvfølgelig fløte eller rømme. Av tilbehør kan det være godt med rosenkål og sopp, og poteter av en eller annen form. Se for eksempel her:http://www.matoppskrift.no/sider/Viltraadyr.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 19. August 2013 Rapporter Share Skrevet 19. August 2013 "Rådyrrygg" er etter min mening best utbeinet som filet. (del opp i posjonspakninger, og frys ned det du ikke bruker til en middag) Filetene/biffene gjør seg best veeeldig rosa ;-) Tilbehør kan være: kantareller/annen sopp, viltsaus (lag kraft på beina, tilsett rødvin mm. kok inn) rosenkål/ asparges/ brokkoli i ønsket variant. poteter: fløtegratinerte eller båter i ovnen. Rørte tyttebær eller rognebærgele til 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 21. August 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. August 2013 Tusen takk for tips! Det blir middag til uka, så har litt tid til å finne ut åssen det ser ut (det er frossent og pakka inn i plast og alu-folie). Vet ikke om det er bein eller ikke, enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts