Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergibikkje


tm100017
 Share

Recommended Posts

Hei=) Det har seg sånn at min fantastiske lille firbente venn er allergisk mot så å si alt, grass, pollen, innemidd, lagermidd osv. Men etter mange og lange observasjoner, reagerer hu mest på lagermidd, for hver gang hun spiser (Vom&Hundemat, Royal Canin Hypoallergenic) stapper hun hodet mellom sofaputene å vrir seg fram og tilbake... Har prøvd perioder å gi henne restemat, og brødskiver til frokost, men ettersom vi bruker mye pasta og sauser med mel i å sånn, så reagerer hun.

Så tyr nok en gang til hjelp her inne for å høre om noen av dere har ideer til hva som kan hjelpe, evt fõr uten gluten? Eller noen andre gode råd og tips?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså - mine hunder (begge to) som fores med vanlig RC, VogH eller whatever - gjør akkurat det samme hver gang de har spist altså - de kjører buss rundt i sofa og senger og gnir hodet mot tepper osv. - og ingen av de er allergisk. De tørker seg jo bare rundt munnen.

Jeg tror det er litt viktig at man skiller på hva som er "normalt" og hva som er allergi - jeg vil jo tro at dersom det er allergi så vil det være utbrudd som forteller at hunden har en allergisk reaksjon, som f.eks ekstrem kløe og normalen da er vel å bruke labber å klø seg med om det er i ansiktet man klør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av mine hunder har gjort det, både de uten allergi, og Noomi som har det.

Men dersom det er lagermidden som er den største synderen, ville jeg enten kutta ut tørrfôret helt, eller putta det i fryseren. Og kutta ut all den restematen om det får henne til å reagere mer. Tyggebein etc skal også ligge i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Lagermidd kan være i alt av tørrfor og godbiter til hunden. I førsyte omgang hiv det i fryseren for da dør lagermidden. Se hva som skjer da. Er hunden veldig var for lagermidd så må du gå helt vekk fra tørrfor og vanlige godbiter. Restemat som reint kjøtt og fiks resten er lagermidd i. Altså brødskiver og melet i sauser og ja det meste som inneholder noe med mel. Noe grønsaker går jo også ann å gi. Holde styr på allergiene er ikke lett. Husk husstøvmidden inne.

Kan hende du kunn bør fore på V&H der er det ikke lagermidd. Så har du skaumann og edderkopper som er i samme familie som midden og dermed kan reageres på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere hunder som tørker seg i ansiktet etter mat.

Chicka tørker seg i rompa etter bommelom hun...i begynnelsen så sjekket jeg ALT!!! (Veterinær, analkjertler, allergi osv.

Men fant fort ut at dette er noe hun bare gjør, hver gang hun har vært på do ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund tørker seg også etter at hun har spist. Overlykkelig for endelig å ha fått mat. Hun kan også finne på å gnikke og gnu seg i gulvteppet sånn helt uten videre (uten at hun har spist). Jeg tenker det er litt det samme som når hester ruller seg; de koser seg. Hun har også en annen sær vane; tørke tunga på sofan etter at hun har drukket.. Jeg har hørt om mye rart som visstnok skal være forårsaket av allergi, men dette har jeg ikke hørt før! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund tørker seg også etter at hun har spist. Overlykkelig for endelig å ha fått mat. Hun kan også finne på å gnikke og gnu seg i gulvteppet sånn helt uten videre (uten at hun har spist). Jeg tenker det er litt det samme som når hester ruller seg; de koser seg. Hun har også en annen sær vane; tørke tunga på sofan etter at hun har drukket.. Jeg har hørt om mye rart som visstnok skal være forårsaket av allergi, men dette har jeg ikke hørt før! ;)

Ha ha tørke tungen, den var ny, men skikkelig søtt da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine steller seg etter mat;) Gnikker og gnur på tepper og gulv ;) Russeln tørker rumpa etter at han har vært på do, og han er MEGA nøye med personlig stell. Kommer det en liten flekk av møkk eller noe på han så måååå det bort, ellers får han spader. Har vært skjekka for allergi, russeln har det ikke, mens settern har allergi for protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine steller seg etter mat;) Gnikker og gnur på tepper og gulv ;) Russeln tørker rumpa etter at han har vært på do, og han er MEGA nøye med personlig stell. Kommer det en liten flekk av møkk eller noe på han så måååå det bort, ellers får han spader. Har vært skjekka for allergi, russeln har det ikke, mens settern har allergi for protein.

Sånn er Chicka også der det noe feil i pelsen så må det stelles med en gang.

Og våge de som roter til pelsen på beina hennes, da slikkes det på plass igjen med en lettere oppgitt mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...