Stine Skrevet 25. Juli 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Juli 2013 Men ei tispe som er inseminert vet da ikke hva hun er inseminert med og hvem sine valper hun bærer videre?? Du ser hva jeg har skrevet? Siter
Hanna Skrevet 25. Juli 2013 Rapporter Skrevet 25. Juli 2013 Når en hannhund eller tispe er det du velger å kalle kåt, så er det hormoner og instinkt som driver dem, som har som formål å sikre reproduksjon. Så jo, om det i det hele tatt er noen bevisst tanke hos hundene, så mener jeg at valper er det. Dyr er drevet av instinkt, og jeg anser ikke det som parring for nytelsens skyld. Mens mennesker åpenbart gjørt det oftere enn de håper å reprodusere seg. Og selvfølgelig har mennesker sex, selv om de håper at det skal lede til barn. Vi har åpenbart forskjellige bøker om denne saken Det er da i høyeste grad hormoner og instinkter som driver kåtskap hos mennesker også? Nei, jeg tror ikke vi er så forskjellige. Hadde ikke parring inkludert kåtskap og nytelse tror jeg ikke dyr (mennesker inkludert) hadde tatt seg bryet, og det hade vært dårlige nyheter for arten. For dyr med sesongbasert reproduksjon er det evolusjonært sett lurt å skru av disse driften utenfor sesongen, for å spare ressurser og energi. Mennesker derimot har helårssesong, med (som regel) ett egg per syklus, og en relativt dårlig suksessrate pr syklus (20-40% under optimal timing). Dermed er det fordelaktig at vi er kåte "hele tiden" og har jevnlig samleie. Siter
Recommended Posts