Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan noe om lommekniver?


Ia
 Share

Recommended Posts

Jeg vet ikke om det heter lommekniver en gang, jeg. Men jeg skulle gjerne hatt tak i en velig god, slik kniv:

ricardofallkniv.jpg

Typen går alltid rundt med en slik, og han finner alltid måter å dra nytte av den. Jeg kjøpte en ny til han på marked i Italia, til 5 euro, da den forrige hans var utslitt, men det er grenser for hvor god en 40-kroners duppedings kan bli.

Snart har han bursdag, og jeg har lyst til å kjøpe han en skikkelig kniv. Men jeg vet jo ikke en gang hva det kalles, langt mindre vet jeg hvor jeg kan kjøpe det eller hva jeg burde se etter. Kanskje noen av sonisene som driver med jakt, eller generelt vet mer om livet (kniver) enn meg, kan hjelpe? Han bruker den som sagt bare til hverdagsting, men jeg vil at kniven skal være god.

Og en liten detalj til! Jeg har lyst til å få navnet hans inngravert på siden. Kan man gå til en gullsmed for å få gjort det, slik jeg ville gjort med et smykke?

Håper noen vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva endte du opp med?

Lommekniv og multiverktøy er ikke det samme.. ;)

Er endel Leatherman ( multiverktøy ) modeller å styre unna som med alt annet. Mer fancy knot og *** enn praktisk anvendelig. ( Som *Nina*'s sambis har jeg mine år som tekniker i musikkbransjen og brukt opp endel sånne. )

Ett godt alternativ er Gerber. Går gjerne for å være hakket råere mens leatherman bare er noe alle må ha av en ell anna grunn.. Har selv lyst på Gerber.. :D

Hvis det faktisk er klassisk lommekniv ala mcGyver og avbildet så er det Swiss army knife som gjelder .. http://www.victorinox.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...