Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytting av sengetøy, hund i senga.


Rosin

Recommended Posts

Jeg bytter ikke sengetøy oftere enn ellers når Pito sover der. siden hun er så liten så blir det ikke så skittent pluss at det er ikke så ofte hun ligger der.

Men når jeg hadde taxi (dalmisen) så skifta jeg iallefall 2 ganger i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger i uka...men Chicka er ikke så skitten og klissete i pelsen sin, da hadde jeg ikke orket og hatt hun i sengen.

Alle som møter Chicka blir overrasket over hvor myk og ren hun er i pelsen, det er hun hele tiden. :wink:

Huldra: Må komme bort til deg en dag så du kan hilse på hun, vi går forbi dere nesten hver dag nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snarere motsatt. Jeg er en meget frisk person. :D

Tror ikke man nødvendigvis blir så veldig sunn av å ha et "sterilt" miljø rundt seg til enhver tid jeg. :D (ikke at det noen gang kan bli 100% sterilt, men jeg antar at du forstår hva jeg mener :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har ikke hund i sengen, men skifter hver 1-2 uke. Hadde jeg hatt hund i sengen måtte jeg ha skiftet hver dag! Når jeg har overnatting sover jeg alltid i første etasje i kjellerstuen, og der får Cita sove i sengen min. Ikke nok med at hun dytter meg ut av sengen og stjeler dynen, men jeg våkner i en vivel av hår og dynen er helt ekkel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke man blir syke av å skifte skjeldent, men synes det er litt ekkelt - bare prøv å se på madrassbiter i et mikroskop. :wink:

Og dessuten - det er jo så deilig å legge seg nydusjet i helt nytt, rent, litt kaldt sengetøy!

Og så ville jeg aldri vurdert å ha pelsen i senga, hehe. Greit nok at det er et familiemedlem, men det er da svigermor også, deler ikke seng med henne heller. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifter vel hver 2-3 dag ' date=' har midd allergi så jeg må være nøye med dette =([/quote']

Må du skifte så ofte for det? Min sønn har det samme, men vi har kjøpt trekk til madrass og pute, så da er det nok annen hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund i senga, men mamma har. Hun skifter vel hver 2-3 uke.

Skifter hver søndag selv fordi det er så behagelig med rent sengetøy :D

Tror ikke jeg hadde gjort det oftere hvis jeg hadde hatt Vesla der for hun er så liten og røyter nesten ingenting enda.

Lisa hadde nok aldri fått komme opp i sengen min, hadde hun gjort det måtte jeg som Handler91 sa skiftet hver dag. Hun røyter noe helt fantastisk og sengen(og rommet mitt) hadde vært dekket av hår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch...høres ikke bra ut! barfy

3-4 måneder? Det er lenge det!

mvh

HeliX

Hehe :D

Er ikke så veldig nøye på det jeg. Jeg lever ennå, og er ikke noe sjukere enn mennesker som skrifter oftere på senga, så jeg tror ikke det er sååå farlig. Kommer vell heller ann på hvor fisefine folk er på sånt.

Midd er mine venner :D Hæhæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...