Gå til innhold
Hundesonen.no

Har 2 tisper, den ene har innbildt svangerskap...trenger hjelp!


randi13
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har to cairntisper. Den ene ble nå 3 år, og så fikk vi en ny omplasseringstispe på 2 år. De fikk løpetid samtidig for 3 mnd siden. Problemet begynte for ca 3 uker siden da vi oppdaget at den eldste tok alle koselekene med seg opp i stolen og lå å slikte på de. Samtidig begynte hun å bli aggressiv mot den minste. Kontaktet dyrlegen som mente det var innbildt svangerskap. I første omgang skulle vi prøve dråper(Galastop vet) som fikk hormonene på plass og vi har nå holdt på i 3 dager uten særlig virkning. Det har vært voldsomme slosskamper de imellom, både med og uten skader. Ser spesielt en ting som utløser dette: hvis jeg sitter i en stol med den gamleste på fanget-så kommer den andre og har lyst på kos. Den i stolen begynner å knurre, så er de i gang. Det virker på meg som den minste istedenfor å trekke seg tilbake når den andre knurrer heller blir provosert og går rett i strupen. Flere ganger har jeg sett etter kamp at den eldste "vinner", men det ser ikke ut til å hjelpe. Ser ut for meg som hun ikke skjønner hundespråket. Er klar over at det er mye hormoner, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre/håndtere dette.Den minste har vært i en stor flokk før jeg fikk henne.

Håper noen har gode råd til meg, og kan komme med noen tips hvordan jeg håndterer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...