Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens fineste katt må omplasseres

Recommended Posts

Vi har verdens fineste katt som vi dessverre må omplassere. Hun har en lang og trist fortid noe som gjorde at hun krøp under huden vår for snart to år siden.

For noen kalde vintre siden gikk hun og en annen katt hjemløse i Oslo. Den andre katten ble funnet frosset ihjel og Iben ble levert inn for avlivning. Noen forbarmet seg over henne og siden har hun gått fra hjem til hjem. Vi har hatt henne i fosterhjem, men endte opp med å adoptere henne selv etter at hun hadde blitt adoptert bort for så å komme tilbake i elendig forfatning, etter bare tre uker i nytt hjem.

Til tross for alt dette er hun verdens tillitsfulle og kjælne katten vi har vært borti. Hun elsker å ligge på fanget og skulle gjerne ligget oppå oss i sengen hvis hun fikk lov. Hun synes vi var super teite som skaffes oss valp, men har vokst med oppgaven som oppdrager for denne. Hun følger etter oss på tur og kommer når vi roper.

Grunnen til at vi nå må gi fra oss denne herlige skapningen er at vi har kommet i en lei nabokrangel. Iben har dessverre brukt naboens balkong som toalett i vinter. Sameiet har dermed bestemt at katten bare får være inne. Iben er ingen innekatt og mistrives voldsomt med det. Så om noen har uteplass og hjerterom blir vi evige takknemlige.

Hun er kastrert, chippet, vaksinert og forsikret. Hun er også en dyktig jeger.

IMG_0009_zps69678907.jpg

IMG_0186_zps19eb1059.jpg

b00525ac-0e87-4569-9117-28bd6f7e9fef_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...