Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens fineste katt må omplasseres

Recommended Posts

Vi har verdens fineste katt som vi dessverre må omplassere. Hun har en lang og trist fortid noe som gjorde at hun krøp under huden vår for snart to år siden.

For noen kalde vintre siden gikk hun og en annen katt hjemløse i Oslo. Den andre katten ble funnet frosset ihjel og Iben ble levert inn for avlivning. Noen forbarmet seg over henne og siden har hun gått fra hjem til hjem. Vi har hatt henne i fosterhjem, men endte opp med å adoptere henne selv etter at hun hadde blitt adoptert bort for så å komme tilbake i elendig forfatning, etter bare tre uker i nytt hjem.

Til tross for alt dette er hun verdens tillitsfulle og kjælne katten vi har vært borti. Hun elsker å ligge på fanget og skulle gjerne ligget oppå oss i sengen hvis hun fikk lov. Hun synes vi var super teite som skaffes oss valp, men har vokst med oppgaven som oppdrager for denne. Hun følger etter oss på tur og kommer når vi roper.

Grunnen til at vi nå må gi fra oss denne herlige skapningen er at vi har kommet i en lei nabokrangel. Iben har dessverre brukt naboens balkong som toalett i vinter. Sameiet har dermed bestemt at katten bare får være inne. Iben er ingen innekatt og mistrives voldsomt med det. Så om noen har uteplass og hjerterom blir vi evige takknemlige.

Hun er kastrert, chippet, vaksinert og forsikret. Hun er også en dyktig jeger.

IMG_0009_zps69678907.jpg

IMG_0186_zps19eb1059.jpg

b00525ac-0e87-4569-9117-28bd6f7e9fef_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...