Gå til innhold
Hundesonen.no

Sterilisering av tispe

Recommended Posts

Har kastrert to av tispene mine. Santi fikk livmorsbetennelse, og måtte opereres fort. Vi holdte på å miste henne under operasjonen, både pga at hjertet stoppet og blodtap (hun blødde ekstremt mye, såpass mye at veterinærassistenten ble kvalm og måtte ut av operasjonssalen). I tillegg til massive epilepsianfall under narkosen, så tok det ekstremt lang tid for henne å bli fit for fight igjen.

Vida hadde en bedre operasjon, og var klar for det meste lenge før stingene ble tatt. Hun hadde hyppige løpetider (typ fire på et år, der hun også løp dobbelt), så hun var rett og slett sliten.

Noomi er intakt, og skal være det så lenge det ikke blir problemer med løpetiden, eller man kan knytte den veldig opp mot allergien hennes (men foreløpig er konklusjonen rundt den delen at hun skal være intakt også). Å kjøpe meg tispe og starte å planlegge å sterilisere henne til og med før jeg får henne, ser jeg liksom ikke helt poenget med...

Hva om det går veldig galt? Og man mister hunden i en operasjon som overhode ikke var nødvendig, men til egen komfort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider