Gå til innhold
Hundesonen.no

Klaget til lånekassen - hvor lenge må vi vente?

Recommended Posts

Skrevet

Vi sendte en klage til lånekassen på vedtaket deres der de sier jeg ikke har rett til utdanningsstøtte, for 6 uker siden. For 4 uker siden klarte de å registrere at de hadde mottatt den og siden har det stått stille. Leter og leter men finner ingen lov om hvor lang tid de kan bruke på å behandle klager. I mellomtiden renner mannens permisjonstid ut (om vi ikke får tilslag). Står det ingen steder eller er jeg bare blind? Forvaltningsloven: http://www.lovdata.no/all/nl-19670210-000.html

Skrevet

Jeg må betale ned lån fordi jeg bare er deltidsstudent, selvom jeg får månedlig penger av de. Ikke nok med det, jeg får regninger i posten over 6000 kr mnd. jeg sender mail hvor jeg forklarer at jeg ikke kan betals så mye penger i måneden. Får da beskjed om at jeg kan lage en nedbetalingsplan på nettet, der står det dog at man ikke kan få nedbetalingsplan så lenge man er deltidsstudent. Regningene fortsetter å komme, de svarer ikke på mail og telefonkøene er timeslange. Go lånekassa!!

Skrevet

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Toppmeny/Om_Lanekassen/Klagenemnda/Saksgangen/

Eller sto kanskje ikke så mye der.. Jeg så bare det om klagenemda månedlig..

Usja vil ikke høre om sånt jeg forventer lån og stipend til høsten.. :P

Hjelper dessverre lite siden det ikke er klagenemda som skal se på saken i førsteomgang :P

Jeg må betale ned lån fordi jeg bare er deltidsstudent, selvom jeg får månedlig penger av de. Ikke nok med det, jeg får regninger i posten over 6000 kr mnd. jeg sender mail hvor jeg forklarer at jeg ikke kan betals så mye penger i måneden. Får da beskjed om at jeg kan lage en nedbetalingsplan på nettet, der står det dog at man ikke kan få nedbetalingsplan så lenge man er deltidsstudent. Regningene fortsetter å komme, de svarer ikke på mail og telefonkøene er timeslange. Go lånekassa!

Ja, skikkelig morro.. Her har konsekvensen vært at vi ikke har fått noe fra de i hele år + at NKS uansett ville ha sine 40k. Morsomt å hoste opp samtidig som man mangler 7-8000 i mnd. =/