Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor skal vi reise?


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Ikke så stas som blond 180 cm høy jente, eller med overdimensjonerte hoteller med sin storhetstid på 70-tallet hvor fuglene nå hadde flytta inn, hvor du kunne SE ebolaviruset formere seg i frokostbuffet-fatene, og hvor taxisjåførene brukte bilene som mulige harakiri-alternativer. :D Men god couscous, for all del.

Min opplevelse med Egypt (bortsett fra at jeg er 155 cm da. :P). Aldri igjen, aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et knippe bilder:

Var et fantastisk flott sted med mulighet for å finne på noe om vi hadde hatt lyst, men vi valgte å ligge på stranda hele dagen bortsett fra en dag vi dro til Elafonissi.

Men det er nok heftig mange der i juli vil jeg tro :P

IMG_3489.jpg

IMG_3586-1.jpg

IMG_3616.jpg

IMG_3778.jpg

IMG_3780.jpg

IMG_3782-1.jpg

Bildekvaliteten er til å grine av, jeg vet. Men jeg orker ikke fikse og ordne nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santorini!!! Som andre har nevnt, vulkansk øy, så strendene er ikke hvite, men sorte. Men det er en del av sjarmen! Det er utrolig stilig! Jeg elsker Santorini, har vært der 3 ganger. Litt mer voksenøy har jeg inntrykk av enn de andre greske øyene. Og utsikten over kalderaen er ubeskrivelig!! Det er to byer som bokstavelig talt er bygget PÅ klippene av krateret, med utsikt til den lille resten av vulkanen i midten. Nyyydelig. Med alle de typiske hvite husene med blå tak. Og er du interessert i arkeologi kan du dra til den oppgravde byen Akrotiri, som var der før det massive vulkanutbruddet som sprengte hele øya i filler. Santorini består idag av 4/5 mindre øyer, men alt var tidligere EN gigantisk vulkan. Denne øya gjorde meg interessert i geologi som liten :P

Men ja, det er nydelig der. Mine to favorittbyer der er Fira og Oia, de to som er bygget på kraterklippene. Så har du Perissa og Kamari, som er de to byene med sorte strender. Så kan man dra på turer til de andre øyene og til selve vulkanen om man vil, og de varme kildene.

Jeg liker hvertfall veldig godt denne øya.

Ellers har jeg hørt Azorene er et interessant sted, tror det er utenfor Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Kalymnos for tre år siden, det var veldig trivelig. Rolig, ikke så mange turister (eller rettere sagt, ikke så mange skandinaviske turister), liten øy - men stor nok til å leie bil en dag og oppleve litt mer. Vi pleide å ta en liten båt over til naboøya Telendos, hvor det var fine strender og flere koselige små restauranter. Der gikk livet i sakte tempo og man kunne bare slappe av. Hvis hovedformålet med turen er å spise god mat, ligge på stranda, sløve i skyggen, lese bøker, være sammen og kanskje ta en liten utflukt på egenhånd er Kalymnos et fint reisemål. :) Vi reiste på chartertur med Apollo. Da flyr man til Kos, blir skysset over i en buss, tar en båt i ca. tre kvarter og blir deretter kjørt med buss til hotellet sitt. Det blir visst for langt og tungvint for en del sydenturister, så de blir igjen på Kos. Dermed slipper man unna mange av de menneskene som jeg i alle fall helst vil unngå når jeg er på sydentur. :P Vi bodde her: http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kalymnos/myrties-og-massouri/hotell/aegean-homes - veldig koselig!

Kefalonia er også ei gresk øy jeg likte godt. I det hele tatt syns jeg det er fint å feriere i Hellas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...