kimo:) Skrevet 4. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2006 Lille Tassen min som valp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimo:) Skrevet 4. Januar 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2006 En festlig rase, morsom, livlig, lojal, engasjert, kjærlig, hengiven osv. osv. Generell informasjon Mopsen er en sjarmerende, barnevennlig og livlig liten krabat. På latin omtales denne hunderasen som ”multum in parvo” som betyr ”hund i lite format”. Selv om hundene er små, er de fulle av energi og morsomme påfunn. Mopsen beskrives som hundeverdenens klovn. Mopsen er kompakt bygd og skal ha et stort rundt hode. Nesepartiet er flatt, kort og kvadratisk. Karakterisk for denne rasen er dens markerte rynker og mørke, store øyne. Mopsen er lett underbitt med bred underkjeve. Hals og nakke er muskuløse og tilstrekkelig lange til å kunne bære hodet stolt. Den lille hunden er svært glad i mat og eieren av en mops bør styre dens til tider overdådige behov for mat for å unngå overvekt. Mopsens idealvekt ligger mellom 6,3 – 8,1 kilo. Mopsens pels bør være kort, fin og glatt. Pelsfargen kan være sølv, aprikos, gul/beige eller svart. Hver farge skal være så ren og klar slik at kontrastene mellom pelsfarge og ansikt vises tydelig. Størrelse: Liten Aktivitetsbehov: Lite Pels: Kort Behov for pelsstell: Minimalt Allergivennlig: Nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lollipopp Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Har du en mops? Her kan vi dele erfaringer å bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikki72 Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Her må jo jeg slå meg med Jeg syntes mopsen er en hærlig rase. Helt spessiell i mine øyne Jeg har et stort ønske om flere mops i fremtiden. Selv om jeg akkurat nå er litt lei en stk Felix mops. Han skvetter over alt på alle ting om dagen. Vi skal ta en tur til vet i morgen å undersøke, så det ikke er noe galt. Håper i hvertfall det blir slutt på dette Uansett så er han jo gullgutten til mamsen og her kommmer noen bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deermountain Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Ikke min heeeelt ennå, men 12. mai blir han det <3 (Gleder meg sinnsyyykt!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lollipopp Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 Bosse og Felix Btw, noen som har gode råd mot såre neserynker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deermountain Skrevet 27. April 2008 Rapporter Share Skrevet 27. April 2008 *klippet* Btw, noen som har gode råd mot såre neserynker? Ville trodd at man kunne brukt parfymefri krem. F.eks. Helosan. Det brukes på ferske tatoveringer blant annet... Og det brukte foreldrene mine på vår hund Simba når han hadde fått liggesår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deermountain Skrevet 12. Mai 2008 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2008 Her er Harley! To kilo gullklump<3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikki72 Skrevet 16. Mai 2008 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2008 Min nye lille mopsefrøken Emma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 19. Mai 2008 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2008 Nå har jeg rydda opp i tråden og ber dere følge reglene for tråden. Kommentarer og småsnakk kan gjøre i din hund e.l. Poenget med raseleksikonet er ta man skal kunne slå opp og finne bilder av og info om rasene uten masse småsnakk og "søthundkommentarer". Skal du poste et bilde da lager du en topic for hvilken rase du skal sette inn et bilde på. Feks har du en Labrador da skal din topic hete "Labrador". Og alle andre som har labrador skal legge sine bilder inn under der også. Så kan folk selv velge hvilke raser de vil inn og se bilder av. Det er ikke lov å kommentere bildene i raseleksikonet. Har man kommentarer kan man sende en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 9. November 2008 Rapporter Share Skrevet 9. November 2008 [quote name='Victoria&Bosse' date='21:24 - 27.04.2008' post='519689' Btw, noen som har gode råd mot såre neserynker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 31. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2011 Min venninne har to mopser: En svart og en i samme farge som de fleste andre her inne. De er begge spreke hunder som ikke sier nei til en løpetur opp i skogen. Her er et par bilder av den svarte kjekkasen, Snoogie. Og ett av den smellvakre Frank: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2014 Jeg drar opp denne tråden litt, jeg. Jeg har et avstandscrush på mops, virkelig. Jeg synes de er så utrolig skjønne, og de ser bare ut som verdens herligste små klumper som kan ligge i fanget og kose. Samtidig har jeg lyst til at neste hund skal være ikke helt... myndete, i trening. Men jeg kan virkelig ingenting om mops. Dere som har mops, bruker dere dem til noe? Er det vanskelig å holde vekten på dem? Er det "lett" å finne mopser som ikke plages med luftveier/nese? Hvordan er det egentlig å ha en mops i hus? Jeg vet ikke om dette er et forbigående crush, men det skader i alle fall ikke å finne ut mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts