Gå til innhold
Hundesonen.no

Basset hound omplasseres


Recommended Posts

Legger denne ut for en venninne:

Bella er en basset houndtispe på tre år. Hun har stamtavle, men er aldri stilt ut. Født og oppvokst i en stor flokk, med både store og små hunder. Bella slet lenge med sterke, hormonelle svingninger samt innbilt svangerskap, hun ble derfor sterilisert ved passert toårsalder. Hun har i etterkant av sterilisering roet seg og helt klart fått det bedre. Hun har ikke hatt dårlige perioder som tidligere, men nå begynner det å vise seg igjen, at hun fortsatt ikke trives i en flokk. Bella fortjener ett hjem der hun er alenehund og får all oppmerksomheten. Trist som bare det, men sånn er det av og til – ikke alle hunder trives som flokkhunder.

Bella omplasseres med prøvetid. Hun er litt menneskesky, men nysgjerrig og kontaktsøkende i eget tempo. Når hun er trygg kommer hun mer enn gjerne og tigger etter kos. Hun er helt klart mer skogsgeit enn bydame, så ønsker at hun skal komme til et hjem hos mennesker som trives ute.

Hun er som rasetypisk, veldig glad hele tiden og med på alt som skjer. Nysgjerrig jente, og snute som fører henne ut på ukjente stier – kontra der hun først tenkte å gå!

Bella er en basset med futt og fart (litt ekstra energi). Veldig glad i små mennesker og er ellers en myk og forsiktig jente.

Hun må komme til et hjem uten andre hunder da hun er oppvokst i flokk og helt tydelig ikke fungerer i denne så godt som resten av flokken gjør. Hun kan være ei bølle uten like når det gjelder lek med andre hunder.

Alt av utstyr kan følge med.

PS: dette er ikke en hund som MÅ omplasseres, heller ikke et tilfelle der det hele er uholdbart hjemme. Men som matmor er det utrolig sårt å se at en så nydelig hund ikke trives og heller ikke faller til ro i flokken. Derav prøvetiden – for Bella skal hjem igjen til oss uansett årsak om det ikke fungerer i nytt hjem.

Send en mail til marhaug77@gmail.com eller ring 41 55 40 92, for både bilde og mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...