Gå til innhold
Hundesonen.no

MR-bilder av kne, hva ser dere? Hjelp!


Evelzz
 Share

Recommended Posts

Jeg er supernysgjerrig på noen bilder tatt av et kne i dag, og veldig spent på om dere kan se noe galt. Svaret kommer i morgen, men kjør på! Hva tror vi er problemet?

Bildene er av 23 år gammelt venstre fremkne på noe så kjedelig som et menneske. Kneet er ganske smertefullt, hovner opp etter trening, og "murrer" konstant. Har pågått i et par mnd, men ekskalert noe vannvittig siste syv dagene.

Jeg er så nysgjerrig på hva det er at jeg blir litt sprø, og blir veldig glad for tanker og innspill.

Kne.jpg

Kne2.jpg

Kne3.jpg

Kne4.jpg

Kne5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tror det skal mye til om du får noen svar på dette her altså, MR er for spesielt interesserte. Jeg er halvstudert radiograf og kan konkludere med at jeg kan tyde bildene, men tolke de overlater jeg til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del knokler i mitt liv, ikke humane. Så jeg kjenner jo igjen mye av strukturene. Men MR kan jeg overhodet ikke lese.

Så dessverre må du leve i nysgjerrigheten en stund til. Intr å høre hva det er når du får svar da :) (hvis noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et sted der de tar MR men klarer nok ikke å lese av bildene. Er ikke radiolog.. Men det er 5 bilder her, men du har nok tatt over 100 bilder tenker jeg. Uansett må du nok vente til en radiolog har sett på dem:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tanker og svar folkens :)

Det som kom frem var at det var en del små tretthetsbrudd i selve leddet, i tillegg til et klart brudd på menisken. Ikke helt heldig - samtidig som det er noe som forhåpentligvis vil leges med tiden. Legen vil i første omgang bare behandle med VM i ro og fred - og Ibux som eneste betennelsesdempende (betennelse i bruddet i menisken). Jeg er skeptisk, og heller mer mot å forhøre meg om bruk av kortison istedenfor. Noen her som har testet det i andre knær enn hesteknær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Takk for tanker og svar folkens :)

Det som kom frem var at det var en del små tretthetsbrudd i selve leddet, i tillegg til et klart brudd på menisken. Ikke helt heldig - samtidig som det er noe som forhåpentligvis vil leges med tiden. Legen vil i første omgang bare behandle med VM i ro og fred - og Ibux som eneste betennelsesdempende (betennelse i bruddet i menisken). Jeg er skeptisk, og heller mer mot å forhøre meg om bruk av kortison istedenfor. Noen her som har testet det i andre knær enn hesteknær?

Æsj :/

Har ikke erfaring med kortison i knær, men bror som fikk det i ankel. Funket "der og da" men ikke noe varig resultat for en håndballspiller. Måtte gi seg tilslutt da det ikke ble borte eller fikk nok fred i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd kortison i et kne, en håndbak og et par albuer. Har funket som gull på mine ledd, men jeg står på en lav dose kortison hele tiden og har ikke tretthetsbrudd i mine ledd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tanker og svar folkens :)

Det som kom frem var at det var en del små tretthetsbrudd i selve leddet, i tillegg til et klart brudd på menisken. Ikke helt heldig - samtidig som det er noe som forhåpentligvis vil leges med tiden. Legen vil i første omgang bare behandle med VM i ro og fred - og Ibux som eneste betennelsesdempende (betennelse i bruddet i menisken). Jeg er skeptisk, og heller mer mot å forhøre meg om bruk av kortison istedenfor. Noen her som har testet det i andre knær enn hesteknær?

jeg fikk kortison i skulderen og ja du føler deg jo immari bra der da og kan bruke den og alt, men du skader den jo mer siden du ikke kjenner det så :aww:

og jeg vet du er skikkelig dårlig på vm i fred og ro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tanker og svar folkens :)

Det som kom frem var at det var en del små tretthetsbrudd i selve leddet, i tillegg til et klart brudd på menisken. Ikke helt heldig - samtidig som det er noe som forhåpentligvis vil leges med tiden. Legen vil i første omgang bare behandle med VM i ro og fred - og Ibux som eneste betennelsesdempende (betennelse i bruddet i menisken). Jeg er skeptisk, og heller mer mot å forhøre meg om bruk av kortison istedenfor. Noen her som har testet det i andre knær enn hesteknær?

Au! Håper du kommer deg raskt. Men menisken vil vel ikke gro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg supermye om meniskene enda altså, men jeg har hørt at skader på menisken ikke gror av seg selv :P Derfor det ofte må operasjon til for å fikse den. Kommer jo ikke blod osv til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...