MonicaT Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Jeg vet at Dogs4all har junior og norsk vinnertitler Vet at det er det samme på en utstilling i Stockholm, men noen som vet når den er? Er det samme krav for eks junior tittel? Har hørt at det er i Finland nordisk vinner er. Noen som vet når den er og hvordan kommer man seg til Finland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Svensk vinner Til Finland er det vel mange som tar bilen fatt? Kjører til Stockholm, og så tar ferge fra Stockholm til Helsinki, tenker jeg? Vi går i allefall for det. Finsk vinner er helgen etter Svensk Vinner, altså 13-15 . I finland kåres Finsk vinner, Helsinki vinner, og Nordisk vinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Svensk vinner Til Finland er det vel mange som tar bilen fatt? Kjører til Stockholm, og så tar ferge fra Stockholm til Helsinki, tenker jeg? Vi går i allefall for det. Finsk vinner er helgen etter Svensk Vinner, altså 13-15 . I finland kåres Finsk vinner, Helsinki vinner, og Nordisk vinner. Og alle disse tre har også JV og VV såvidt jeg vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 15. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Og alle disse tre har også JV og VV såvidt jeg vet Og kravet for junior er det samme, å vinne juniorklassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Og kravet for junior er det samme, å vinne juniorklassen? vinne junior klassen med exc ja. I Herning ifjor så krevde de også CK for nordisk tittelen men den ble da endret og gitt etteprå til klassevinnere med exc for at nordisk skal være lik i alle land. Men sin egne for sitt land antar jeg de kan kreve CK for også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 15. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Takk Pjokken er ung enda, men om han fortsetter utviklingen kan han bli pen og dermed vurdering av å melde på tittel utstillinger for å prøve å oppnå junirovinner tittel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Vi var på Finsk vinner / Helsinki vinner for noen år siden, og vi fløy til Helsinki via Gardermoen. Både SAS og Norwegian har flyvninger dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Vi var på Finsk vinner / Helsinki vinner for noen år siden, og vi fløy til Helsinki via Gardermoen. Både SAS og Norwegian har flyvninger dit. Jeg trodde det var begrenset antall hunder per flyvning? Og, at Norwegian ikke tillater hund på utenlandsreiser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Norwegian tillater, bare ikke i kabinen. Det er begrenset, derfor man må være tidlig ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Jeg trodde det var begrenset antall hunder per flyvning? Og, at Norwegian ikke tillater hund på utenlandsreiser? Har flydd med Norwegian både til Finland, Spania, Estland og Latvia med hund i lasterom. Så lenge man holder seg innenfor Schengen så er det ikke noe problem. Men som Lil skriver, det er stor pågang og kun 3 hunder pr flyvning, så man må være tidlig ute! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Helsinkivinner-titlene blir ikke registrert av NKK - de godkjenner kun et sett med vinnertitler per nordisk land, og det burde jo også holde. Nordisk vinner går på omgang til de nordiske lande, slik at den er hvert fjerde år i hvert land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Helsinkivinner-titlene blir ikke registrert av NKK - de godkjenner kun et sett med vinnertitler per nordisk land, og det burde jo også holde. Nordisk vinner går på omgang til de nordiske lande, slik at den er hvert fjerde år i hvert land. Så om man blir Finsk junior+ "voksen" vinner, så får man kun den ene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Helsinkivinner-titlene blir ikke registrert av NKK - de godkjenner kun et sett med vinnertitler per nordisk land, og det burde jo også holde. Nordisk vinner går på omgang til de nordiske lande, slik at den er hvert fjerde år i hvert land. Dette stemmer ikke. Hos NKK står min Hampus oppført som HeW-10.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Så om man blir Finsk junior+ "voksen" vinner, så får man kun den ene? Nei, da tror jeg du får begge. Fordi NKK anerkjenner titlene fra den utstillingen, og de titlene jo gis ut på samme utstilling. Jeg har i hvert fall sett andre få både junior- og hovedtittel registrert. Dette stemmer ikke. Hos NKK står min Hampus oppført som HeW-10.. Så forvirrende. En jeg vet om fikk ikke godkjent en tittel de oppnådde i Tyskland, fordi NKK kun ville godkjenne en vinnertittel per land (og jeg kan jo forstå det, i noen land - som Tyskland - får en jo vinnertittel for flere av deres internasjonale utstillinger, det blir som om vi skulle hatt Drammensvinner, Harstadvinner, Bergensvinner og Norsk Vinner - for mange titler gjør de mindre interessante). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 15. April 2013 Rapporter Share Skrevet 15. April 2013 Københavnvinner blir registrert har jeg sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts