Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk å se på TVN torsdag kl. 2000


Lizzie

Recommended Posts

Jeg har vært med på kastrering av hyper seksuel labbis før' date=' det var ikke så mye hjelp i.... Den bare ble fortere feit enn før og hakke mindre aktiv, så jeg lurer på hvordan gutta i serien ser ut etter en stund :evil:[/quote']

Stusset litt på "det endelige beviset" for at hunden var overfull av testosteron og måtte kastreres: Han kom ikke på innkalling da det var løpetispe i nærheten.

Trodde nå dette var ekstremt vanlig, særlig når eierne tydeligvis knapt har trent innkalling før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Jeg var veldig negativt innstilt til programmet etter at jeg så promoen. En liten og strang dame som gikk kledd i noe tilnærmet SM klær?? Jeg trodde det skulle bli noe skikkelig nakkerøsking...

Derfor ble jeg veldig glad da jeg så programmet!! Jeg syns de kunne lagt mye mer vekt på at det er BELØNNING som gjør at hundene nå lytter! De brukte både kylling og leker, og hundene reagerte på det. Hvis dette skal være kunnskapsrikt for folk som sitter hjemme med "pøbel-hunder" syns jeg de skulle lagt mer vekt på dette.

Men syns som sagt det var bra! Hundene skjønte jo ikke kommandoene "slipp" eller "nei" og det var vel derfor det var så viktig med dette kjøttstykket de ikke fikk ta.

Et lite minus for gå-pent-i-bånd-treningen som vi ikke så noe mer til. Hørte en gang at 80% av alle de friske hundene som blir avlivet, blir det fordi de trekker sånn i båndet at eierene ikke orker mer. Dette er et stort problem som tar mer enn 4 dager å lære. Skulle gjerne sett hvordan hun gikk fram der...

Ellers bra, jeg benkler meg neste torsdag og!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit program syns jeg. Men det var noget kort å overfaldisk, men det har vel mer med at det kun er satt av en halv time til det. Var og litt skuffet over båndtreningen å at den ikke ble nevnt noe videre. Det virket for meg som et av de største problemene, og tror dette er et problem som ganske mange har med hundene sine. Kunne vært interessant å se hvordan hun ville løse det. Men alt i alt et helt greit program. Jeg kommer nok til å se videre på det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke hunden opp i sofaen, hvem er det som har bestemt det.? Den som er hudens overstående(lederen). (er man ikke overstående hunden så vil den hoppe opp i sofaen igjen, som idette tilfellet.)

Hundene lot være å gå opp i sofaen fordi de fikk kjeft for å gjøre det. Hvordan blir man overstående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leave it' date=' leeeave it, leeeaave it :D[/quote']

:D Hundene satt helt rolig, uten å vise noen tegn til at de skulle ta den koteletten, allikevel var det: "Leave it! Leeeave it! Leave it! [-X "

Mye av det de fikset på, var jo ting eierne fint kunne klart selv.. Trodde ikke det måtte en "spesialist" til for å fortelle at hun burde låse døren når hun skulle bade, eller å sette opp grinder, om de absolutt ikke ville ha hundene på rommet. :roll: jaja, hundene ble jo merkbart bedre.. Men om det var slik jeg ville gått frem, er en helt annen sak.. Som handler91 og Taz sier;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må ett hundeprogram være pk? så lenge det funker så ser jeg ikke problemet egentlig. Hva mener du med "tantete metoder"?

Edit: Faktisk tror jeg det er vanskligere å lære folk hundetrening med PF/NS fordi det ligger så unaturlig til. Tror det er lettere for folk å få lydige hunder med NF/PS faktisk, enn å begynne å forvirre med masse læringspsykologi og vansklige ord.

Så det forundra meg ikke at det ikke var klikkerprogram.

Heisann!

Nei, jeg sa ikke at hundeprogrammet måtte være det ene eller det andre, jeg sa bare at det overrasket meg litt - feks at "eksperten" brukte streng stemme og sånt. Er så typisk at tv-kanaler er så redde for å støte noen i dyresammenheng, jeg sa ikke at det var noe problem med det altså - isåfall misforsto du meg. Med "tantete" mente jeg bare slik overdrevent opplegg ala "Nei, nå var du litt streng i stemmen mot pelsen, fy og fy deg - nå må vi gi den 1400 kyllingfilèter og sende den til psykolog i 14 måneder for å berge den" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang erfaring var det denne damen hadde? De nevnte noe med 10 år i begynnelsen, men jeg fikk ikke med meg om det var med trening av hund, hund generelt eller som instruktør :? Jeg hadde egentlig sett for meg at de ville ansette en som hadde drevet med dette kjeeempelenge - ikke fordi en med lengre erfaring kanskje var flinkere, men fordi dette tross alt skal på tv, og der skal jo alt være så perfekt og bra :wink: Med tanke på hvor mange instruktører med lengre erfaring vi har i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...må huske på at dette skal være underholdning på sitt beste og da :D Da gjør det seg med ei snerten snelle i sms klær :D

Sånn vil jeg ha meg jeg og,når jeg skal ut og trene hund!!!!Bør vel ikke være kuldegrader??Og må vel ta av nooooen gram først Banana

8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...må huske på at dette skal være underholdning på sitt beste og da :D Da gjør det seg med ei snerten snelle i sms klær :D

Sånn vil jeg ha meg jeg og,når jeg skal ut og trene hund!!!!Bør vel ikke være kuldegrader??Og må vel ta av nooooen gram først Banana

8) 8)

Hadde hun ikke noen veldig lekre boots også? Slike vil jeg ha når jeg trener blodspor med Cita i skauen8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes programmet var helt greit, ikke veldig inponerende - men interessant.

Jeg synes hele dama var litt freaky, det er helt tydelig at tv - selskapet har valgt henne av bestemte grunner (oppmerksomhet).

Ikke det at hun ikke fikk skikk på hundene, hu var jo flink med dem.

Det er bare så typisk at de velger sånne myndige karakterer or å virkelig markere: at her skal bikkjene virkelig begynne å oppføre seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle det ikke komme noe hundeprogram på tv 3 å???

Noe med omplassering av hunder???

Det ble kanselert midt i opptakene.... Så nå sitter det mange familier og har hund "midlertidig" som skulle omplasseres ved å presenteres på TV3, men som nå ikke har fått ett sekund sendetid...

TV3 sier "av økonomiske årsaker", men hvem vet hva den egentlige grunnen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...