Gå til innhold
Hundesonen.no

Krever erstatning for sterilisert hund


Justisia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For noe vås. Hun har selv ansvaret for å følge opp hunden sin og ikke minst finne egnete passere. Lurer litt på hva hunden ble operert for, men som regel er det jo livmorbetennelse som fører til steri

Bare en liten vennlig oppfordring, Justisia, kanskje du kan legge ved et lite utdrag av artiklene du poster? Jeg sitter ofte på telefonen, og pleier ikke trykke på linker med mindre jeg må, det er kje

Det kan hende at noen av disse organisasjonene er litt på spay & neuter-bølgen, også i Norge. Jeg er helt enig med deg ang oppdretter, men samtidig synes jeg SPCA Nprge også bør gjøre litt re

Jeg kunne tenkt meg å lest dommen jeg, for det virker så rart at den falt slik den falt at jeg kan ikke tro annet enn at det er info vi ikke vet. Slik jeg leser den ene artikkelen så er feilen SPCA gjorde er at de ikke sendte rekommandert brev? Og at de omplasserte for fort? Jeg vet at politiet har rutiner når de finner herreløs hund før den omplasseres, annonse i lokalavis osv, tidsfrister. Noen som vet hva disse består av rent konkret?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å lest dommen jeg, for det virker så rart at den falt slik den falt at jeg kan ikke tro annet enn at det er info vi ikke vet. Slik jeg leser den ene artikkelen så er feilen SPCA gjorde er at de ikke sendte rekommandert brev? Og at de omplasserte for fort? Jeg vet at politiet har rutiner når de finner herreløs hund før den omplasseres, annonse i lokalavis osv, tidsfrister. Noen som vet hva disse består av rent konkret?

Det står noe her, men egentlig ingenting konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg kunne tenkt meg å lest dommen jeg, for det virker så rart at den falt slik den falt at jeg kan ikke tro annet enn at det er info vi ikke vet. Slik jeg leser den ene artikkelen så er feilen SPCA gjorde er at de ikke sendte rekommandert brev? Og at de omplasserte for fort? Jeg vet at politiet har rutiner når de finner herreløs hund før den omplasseres, annonse i lokalavis osv, tidsfrister. Noen som vet hva disse består av rent konkret?

Når man ser slike annonser i lokalavisene så står det at hunden blir avlivet eller omplassert om den ikke er hentet innen 7 dager - så jeg vil tro at det er 7 dager som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger kommune:

"Eierløse hunder som rapporteres til Politiet, blir beordret hentet av Falck. Falck scanner hundene for id-merking (Chip). Dersom hunden er id-merket, vil eier bli oppringt. Hunder uten id-merking, eller der det ikke oppnås kontakt med eier, blir levert hittehundmottaket for oppstalling. Hunden blir annonsert i Stavanger Aftenblad, og må hentes av eier innen 7 dager. Hunder som ikke hentes innen fristen, vil bli omplassert gjennom Trikanten hundesenter på Bryne."

Vardø Kommune (pdf) :

Se hvordan man definerer en hund som eierløs SPCA har da strukket seg lengre enn dette?

8634358374_2c88f714ca_z.jpg

Synes det var vanskelig å finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser slike annonser i lokalavisene så står det at hunden blir avlivet eller omplassert om den ikke er hentet innen 7 dager - så jeg vil tro at det er 7 dager som gjelder.

Ja, men det virker ikke som det er noe lovverk som styrer dette. Da blir det skummelt med en dom som dette, da den kan få presidens. Kan den ikke?

Vet vi om SPCA satte inn annonse i lokalavisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ja, men det virker ikke som det er noe lovverk som styrer dette. Da blir det skummelt med en dom som dette, da den kan få presidens. Kan den ikke?

Vet vi om SPCA satte inn annonse i lokalavisen?

Denne saken kan sette presedens ja, og det vil være fryktelig trist i forhold til dyrevelferden faktisk. Om man da har en eier som denne dobermannen som IKKE tar kontakt og ikke svarer på seks uker så skal man fortsatt måtte holder på hunden av frykt for å bli saksøkt av gale eiere? Vi risikerer jo at frivillige organisasjoner ikke tør hjelpe hunder med mindre den som leverer hunden til omplassering også er den som iflg. reg og chip eier den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken kan sette presedens ja, og det vil være fryktelig trist i forhold til dyrevelferden faktisk. Om man da har en eier som denne dobermannen som IKKE tar kontakt og ikke svarer på seks uker så skal man fortsatt måtte holder på hunden av frykt for å bli saksøkt av gale eiere? Vi risikerer jo at frivillige organisasjoner ikke tør hjelpe hunder med mindre den som leverer hunden til omplassering også er den som iflg. reg og chip eier den.

Nettopp, det er der jeg også er. Kjenner at det som står i dommen kan være ganske avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i artikkelen at eieren ønsket disse 200 something tusen for ca 20 valper hun mente hunden kunne fått den tiden den var hos SPCA. Det høres veldig interessant ut at damen mener hunden kan få 20 valper på de 9 mnd den var hos SPCA.

Veldig rart at dommen endte slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...