Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan noen tilby seg å slå meg med en stekepanne?


-MoniFarox-
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært for aktiv på nettet, lest for mye og tatt alt for god fisk...

"Katter og små hunder burde ikke føle seg trygge med en malamute i nærheten,,

Sto det så fint... SLUDDER OG VÅS, Kanskje det stemmer for mange , men farox går bra over enns med det meste, hans "bror" er jo en pomeranian/papilon blanding :) og når han er med til min beste venninne løper det 6 katter rundt han hele tiden, går kjempe fint!

MEN den setningen har brent seg fast i hjernen min og JEG har nå skapt 2 uheldig møter med mini vofser og 1 stk katt som virkelig fikk teste hvor fort han faktisk kunne løpe...

Jeg er sikker på at det er jeg som skaper situasjonen, ved å bli annspendt / stramme båndet hans osv. og jeg må prøve å avlede megselv når vi er på tur:)

Noen som har noen tips? :)

Ser på stekepannen som en aller siste utvei ;) -hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje, ja, men det er ingen selvfølge at en malamute ikke kan oppføre seg så ingen vits i og lage problemer som ikke finnes. Katter ute ville jeg ikke stolt på da om bikkja var løs, uansett om det var husets katter heller, det er en rase med mye jaktinnstinkt. Jeg vet ikke om jeg har så mye tips annet enn at du har fokus på hvordan du oppfører deg.. Evt lære inn en fin passering uansett hva du passerer så slipper du og bekymre deg uansett om det er stort eller lite det du møter på. Jeg vet ikke hvor gammel hunden din er eller hvilket kjønn, men det er ikke uvanlig at malamuter er litt bromlete av seg spes når det gjelder samme kjønn, så en god passering kan det være like greit og lære inn først som sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 papillon og 2 samojeder og katt. Det går fint.. Jens pusekatt er rolig og smart i forhold til hundene.

Ang mutte og liten hund.. Denne påsken ble bestefaren til en av mine papilloner drept av en mutte. Mutten kom vistnok som ei kule

ut av en hage og angrep papillon som gikk i bånd.. Det er vel kanskje "tilfeldig" at det nettopp var en mutte.. Mener hørt om papillon som ble drept av Labrador også ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda, triste historier :(

Uansett så gikk det mye bedre for oss i dag:) hurra:)) han kan vanligvis passere andre hunder rolig,han går pent og labber vedsiden av meg uten problemer, med unntak av de utvalgte erkefiendene:p en golden og en chi ,da må det litt tilsnakk til...men sånt kommer mekstra trening på passeringerl aldri unna uten litt eks...Så det hele var nok matmor sin feil ja;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...