Gå til innhold
Hundesonen.no

Puddelen Nelly lykkelig med piller


Margrete
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde en hanhund for mange år siden som overhodet ikke kunne være alene hjemme. Jeg begynte nesten å tenke i de baner at jeg ikke kunne beholde han mer. Clomicalm, kombinert med trening utarbeidet av veterinæren og meg så ble han bedre. Mye bedre. Helt bra ble han ikke før jeg kjøpte kanin. For han var det nok at det var noen der sammen med han.

Antidepressiva er ingen quick fix, men kan i nært samarbeid med veterinær/atferdsterapeut være redningen for en del hunder. Og jeg har ingenting i mot slik medisinering så lenge folk ikke tror det skal fikse alt i en fei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg om akkurat det tilfellet der, men ser ingen grunn til at hunder ikke skal kunne bli klinisk deprimerte på samme måte som oss, og i såfall kan det være god hjelp i antidepressiva. Men som det blir nevnt i saken, det er kanskje ikke en spesielt god løsning på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra de fant en løsning - seperasjonsangst er utrolig slitsomt både for hund og eier. Nå vet jeg at Eskeland ikke bare skriver ut piller og overlater dem til seg selv, så regner med de har tett oppfølging og et treningsprogram sånn at de kan trappe ned på medikamenter etterhvert.

Vurderte medikamenter på kahlo, men kom aldri så langt. Ordnet seg greit da jeg gikk gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...