Teserere Skrevet 4. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mars 2013 Jeg kommer kun hjem 2 måneder i sommer, selvsagt de månedene det er konkurransetørke i Norge. Så jeg tenkte å se over til naboene om de kanskje har litt større utvalg, både i lydighet og agility. Er det noen som har konkurrert der og kan fortelle litt om hvordan det foregår? Må man melde seg inn i SKK feks? Hvordan melder man på og finner stevner? Er det flere sider enn skk sin? Alt tas imot med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Jeg bor jo i Sverige så jeg har aldri konkurrert noe annet sted. Det holder at du er medlem i NKK. Alle konkurranser finner du på sbktavling.se Der skaper du en konto og melder på i fleng Det er nesten litt for enkelt da du kan betale med Visakort. Reglene for Lp er litt annerledes enn i Norge så du bør lese igjennom dem innen du melder på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Takk ja har lest programmet, det er lettere Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Det er bra hvor i Sverige har du tenkt å starte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Så nærme oslo som mulig, har du forslag på gode stevner? Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Ja hvilke steder er nærmest Oslo området? jeg sliter litt med å sitte og se på et kart over sverige og slå opp 1 og 1 sted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Våre lp stevner i Årjäng blir jo de som er nærmest for dere Men jeg vil anbefale dere å gå inn på "avancerad sökning" og be om stevner som arrangeres av Värmland-Dals disrtrikt for det er det som "sokner" mot den delen av den norske grensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Denne må jeg følge med på for jeg lurer litt på det samme:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 De klubbene som ligger ikke alt for langt unna Oslo/Østfold er: Årjäng (min hjemmeklubb) Arvika Bengtsfors (veldig trivelig klubb å konkurrere på) Ed Mellerud Forshaga Karlstad Kil Hammarö Säffle Torsby Sunne Hagfors (er vel kanskje litt langt) Munkfors (litt langt) Kristinehamn (ca 15 mil fra grensen) Grums Åmål Dalslandsklubbene (Bengtsfors/Ed/Mellerud/Åmål) bruker å ha en ukes tid i strekk med stevner nesten hver dag. Årjäng og Arvika har gjerne dagene etter hverandre Nå snakker jeg Lp stevner, hvilke agilitystevner som er planlagt har jeg ikke oversikt over, men det er bare at dere kikker på Sbktävling 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Takk! Så det er Värmland-Dals disrtrikt jeg skal se primært på? Er det flere distrikter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Värmland-Dal er nærmest, ellers er det Västra Distriktet som går ned mot Göteborg. Her kan dere se litt hvor de ulike distriktene ligger: http://www.brukshundklubben.se/kontakt/sok-klubb-eller-distrikt1/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 5. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Tusen takk, det var nemlig aa vite om de forskjellige distriktene som var mitt stoerste problm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMarvin Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 jeg har konkurrert i agility i svergie, og det er ganske likt som i norge, men et påmeldingssystem gjennom sbk tavling som er mye enklere og bedre enn i norge =)Må vell sende kopi av stamtavle til de, for å kunne få reg. resultatene du får (vi måtte det i fjord før stevne)Når vi som er norsk konkurrerer går vi for norge, og ikke klubben, så nkk holder som medlemskap.Det er nye regler om å ta hund inn fra svergie nå iforhold til ormebehandlingen (er vell lagt ut egen tråd om det evt. se på mattilsynet er det vell)Kan ikke komme på noe annet som er å huske på. De stevnene jeg har vært på er det stikkprøver på vaksiner, så helsebok må være med. (bør den vell uansett på stevner og spes. utlandet)Opprykk går pr. prosent av startne der, og ikke som i norge, men reglene finner du jo lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Når dere skal starte Lp så må dere huske å ta med vaksinasjonsattest og medlemsbevis, ellers får dere ikke starte. Dette har blitt strengere fra i år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Når dere skal starte Lp så må dere huske å ta med vaksinasjonsattest og medlemsbevis, ellers får dere ikke starte. Dette har blitt strengere fra i år Medlemsbevis?? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imre Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Ja enten en utskrift fra "mine sider" der du kan styrke at du er medlem i NKK eller medlemskort. De som har NOX-registrerte hunder må også ta med det beviset (Heter "tävlingslicens" på svensk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts