Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuma og Tanukis EFIT 1. Mars


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Kom ikke på at det var EFIT før i tolvtida på dagen. Da hadde jeg allerede rukket å gå morgentur, for så å gå på skolen for å finne ut at det var planleggingsdag og gått på kafé for å sende meg mail med ukens forelesninger (har ikke trådløst hjemme).

Så dagen starter med at Kuma slasker på gulvet og Tanuki henger i sofaen mens han gnager på bein.

post-10329-0-10275300-1362168465_thumb.j

Vi er klare for en liten tissetur, Kuma får ikke ha med seg bamsen sin ut:

post-10329-0-79171500-1362168474_thumb.j

Jeg prøver å skrive topics til lab. diagnostics eksamen vi har i mai:

post-10329-0-29344100-1362168482_thumb.j

Så skulle vi egentlig gå en liten tur, men møtte på ei venninne som lurte på om vi ville være med i parken. Klart vi ville det, så vi ble med henne hjem for å hente Tessie og Leon:

post-10329-0-26193500-1362168494_thumb.j

På vei til parken gikk en kid på rød mann og ble påkjørt av en bil som fikk herpa speilet sitt. Vi sjekka at han var ok og forsikra oss om at en lege var på vei før vi gikk videre:

post-10329-0-25034600-1362168504_thumb.j

I parken møtte vi masse jenter i klassen og slo følge med de. Alle har har jo hund så det er sjelden man går i parken uten å treffe kjentfolk. Fra venstre: Engelsk setteren Ilijas, labradormixen Levin, Kuma, chihuahuaen Tiger, kortbeinene Tessie og Leon, engelsk setteren Nala, Tanuki og gatemixen Ida.

post-10329-0-45494500-1362168513_thumb.j

På vei hjem:

post-10329-0-30344300-1362168525_thumb.j

Slasker på gulvet:

post-10329-0-70103500-1362168536_thumb.j

Mer slasking på gulvet, Kuma har flyttet seg inn i hula si for det er deilig å ligge på død sau:

post-10329-0-48520200-1362168548_thumb.j

Så glømte jeg å ta bilder fordi jeg så på film, men avslutter med en oppfordring til alle sammen:

post-10329-0-90460500-1362168553_thumb.j

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte hunder og en fin dag :)

Hver gang jeg leser Kuma så tenker jeg Kusma, begynner å bli mye bedre på det nå som jeg har lest navnet endel, men i begynnelsen da jeg så navnet så datt Kusma i hodet mitt hele tiden..a

Hva betyr Kuma? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte hunder og en fin dag :)

Hver gang jeg leser Kuma så tenker jeg Kusma, begynner å bli mye bedre på det nå som jeg har lest navnet endel, men i begynnelsen da jeg så bnavnet så datt Kusma i hodet mitt hele tiden..a

Hva betyr Kuma? :)

Kuma betyr bjørn. Noe vaktmesteren vår i Oslo, Bjørn synes er veldig morsomt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...