SiljeSM Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Hei. Jeg har ett spørsmål ang hoppteknikk trening. Hvordan trener dere hoppteknikk? Har dere noen gode erfaringer innen dette? Jeg har ei lita border collie tispe på 20 mnd som allerede har begynt å forstå hvor høyt pinnene henger. Og om pinnene skulle henge litt høyere en vanlig, river hun. Jeg vil satse på lit mer trening innen dette frem over, så gode tips hadde vert til hjelp! Er ikke så erfaren innen agility! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arielle Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Ta et søk på google så kommer det frem masse. Flotte forklaringer, tegninger osv. Her er bare en link jeg kom over nå: http://www.klickerklok.se/hoppteknik.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiljeSM Skrevet 18. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Ja, jeg har lest litt på nett. Mange gode forklaringer. Men om det er noen her inne som har noen gode tips også? Plukker litt her og litt der og setter sammen til min egen ting! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Susan Salo har laget flere dvd'er om hoppteknikk. Anbefaler de:) Ellers så er det jo flere som har blogget on hoppteknikk kurs osv., og der finner man jo oppskrifter på de øvelsene man burde begynne med, feks basic grid, set point og bendwork:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Dobbeltpost. Men om hunden har lært seg hvor høye hinderene er og ikke ser seg for, så kan det lønne seg og sette hopppinnene skjevt, på kryss og på mange rare måter. Sånn at hunden faktisk må kikke litt på hinderet, og ikke bare hoppe på autopilot. Det hjalp på min bc hvertfall:) Brukte gjerne flere hopppinner på hvert hinder og satt dem på kryss og tvers mellom hinderstøttene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiljeSM Skrevet 18. Februar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Dobbeltpost. Men om hunden har lært seg hvor høye hinderene er og ikke ser seg for, så kan det lønne seg og sette hopppinnene skjevt, på kryss og på mange rare måter. Sånn at hunden faktisk må kikke litt på hinderet, og ikke bare hoppe på autopilot. Det hjalp på min bc hvertfall:) Brukte gjerne flere hopppinner på hvert hinder og satt dem på kryss og tvers mellom hinderstøttene. Det var en lur ide! At jeg ikke har kommet på det før! Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Variabel høyde på pinnene var mest effektivt når labbise Merethe pløyet seg gjennom alt som var av pinner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 18. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2013 Basic grid med forskjellig høyde, men også med variabel avstand. Denne artikkelen er god: http://www.klickerklok.se/hoppteknik.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts