Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser på webdesign

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Har surfa litt rundt og sett etter webdesignere, for å se hva folk tar for å designe sider for andre - uten webmasteroppgaver. Litt vanskelig å finne, men prisene varierer veldig. Forskjellige steder har vi funnet priser fra 500 kr. til 2000 kr. for en enkel side med index og 5 undersider + gjestebok.

Hva synes dere er en grei pris for sånt? En venninne av meg driver kennel og vil ha helt ny webside, jeg har sagt at jeg kanskje kan gjøre det, men må ha noe for det og vil liksom finne ut hva som er "vanlig"...

Skrevet

Denne har jeg klippet fra en side:

Priser:

Startpaket en hel sida + uppdateringar första året 1500:- (då gäller det 1 uppdatering per vecka blir det mer än så tar jag 50:- per uppdatering)

En hemsida utan uppdateringar 1200:-

Uppdateringar per år 800:-

Ny design på din sida 700-1000:- beroende på hur mycket som ska göras

Skrevet
Synes generelt det virker som om prisene er høyere enn jeg trodde... Men er kvaliteten god får man jo igjen i mangfold seff...

Tror nok dette er veldig greie og rimelig priser - så hvis du ikke har master i web er det nok trygge priser du kan legge deg på.. Jeg ville kanskje lagt meg et tite hakk høøyere da :lol:

Skrevet

Wow, såpass! Jeg har faktisk aldri tenkt tanken å ta meg betalt jeg, kanskje jeg skulle gjort det jeg også da.

Jeg har vært webmaster for Norges Kaninhoppforening's hjemmeside i 2-3 år (er ikke det nå lengre, sa i fra meg jobben nå i sommer), men har aldri tatt betalt for det.

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg satt foran dataen for å holde alt oppdatert. Æsj at jeg ikke tenkte på betaling litt før da :lol:

Skrevet
Wow, såpass! Jeg har faktisk aldri tenkt tanken å ta meg betalt jeg, kanskje jeg skulle gjort det jeg også da.

Jeg har vært webmaster for Norges Kaninhoppforening's hjemmeside i 2-3 år (er ikke det nå lengre, sa i fra meg jobben nå i sommer), men har aldri tatt betalt for det.

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg satt foran dataen for å holde alt oppdatert. Æsj at jeg ikke tenkte på betaling litt før da :lol:

Hi hi snill du er da :D

Jeg skal lage hjemmeside for russebussen til kusina mi, tar ingenting for det, men de betaler webhotel og domene. ;)

Skrevet
Du har iallefall såpass bra sider at jeg ville ligget på den prisen som Marre ligger på' date=' hvis du går lavere er du snill. :wink:[/quote']

Så hyggelig sagt :D Reiser hjem i morgen, og på mandag kommer det nytt design på siden min som jeg har sitti og mekka i jula ;)

Tror jeg skal si til venninnen min at det blir noe a la Marre, ja..

Lurer på å lage en liten webdesignbusiness på siden, for å tjene litt ved siden av studiene også ;)

Skrevet

Ja hadde tatt noe liknende det Marre tar, eller jeg hadde ikke kunnet gjort det for jeg lager ikke sånne sider som deg, men DU kan gjøre det. :wink:

Får vi ta en kikk når du er ferdig med sidene?

Ta webdesign på si for å tjene litt ekstra cash er lurt. :D

Skrevet

Priser på webdesign kommer veldig an på hvor mye som er regnet med i prisen. Du kan nok ta 1000-2000 kr for en hovedside med ca 3-5 undersider, særlig hvis du lager mye tidkrevende grafikk og flash. Jeg har i hvertfall fått det for mine tidligere hobbyprosjekter.

Mvh Havana

Skrevet
Har surfa litt rundt og sett etter webdesignere, for å se hva folk tar for å designe sider for andre - uten webmasteroppgaver. Litt vanskelig å finne, men prisene varierer veldig. Forskjellige steder har vi funnet priser fra 500 kr. til 2000 kr. for en enkel side med index og 5 undersider + gjestebok.

Hva synes dere er en grei pris for sånt? En venninne av meg driver kennel og vil ha helt ny webside, jeg har sagt at jeg kanskje kan gjøre det, men må ha noe for det og vil liksom finne ut hva som er "vanlig"...

Hva tenker du om priser for å lage ny lay out på eksisterende sider? Jeg har litt lyst på helt ny layout, og gjerne en "proff" en. Er ikke god selv, men er fullt klar til å ta oppdateringer selv.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor stor siden er og sånn, send meg en pm med litt info så kan vi se på det :D

I dag har jeg kjøpt domene og webplass til webdesignet mitt - så nå blir det egen hjemmeside for det :D

Skrevet

for hjemmesiden min. Det er en høy pris, men kvaliteten er fabelaktiv og jeg oppdaterer selv og kan legge ut så mange bilder som jeg vil..

Dette er et egetdefinert system hvor man slipper disse pop-up-tingene og oppdateringene er fryktelig enkle, selv for de (meg) som ikke er noen kløpper på data'n. I prisen er det inkludert varig hjelp med problemer som oppstår, samt at jeg kan legge ut ønsker om hvordan jeg vil ha det. Kjempekjekt! :):D:)

Ellers betaler jeg kr. 500,- for serverplass og 95,- for .com i adressen i året... Men jeg er bare sååååå fornøyd!

=D> =D> =D>

Skrevet
for hjemmesiden min. Det er en høy pris' date=' men kvaliteten er fabelaktiv og jeg oppdaterer selv og kan legge ut så mange bilder som jeg vil..[/quote']

5000,- er ikke helt hårreisende pris for et profesjonelt design. Webdesign handler om mye mer enn bare plassering av bilder og tekst. Mange sider kan SE pene ut, men det er mye annet som skal fungere under overflaten også.

Mvh Havana (som akkurat er ferdig med webdesignerutdannelsen - selv om det ikke syns på hjemmesidene som har gått for lut og kaldt vann de siste par årene...

:) )

Skrevet

Er du utdannet web designer kan du nok ta de prisene som er vanlige. Men føler at du fremdeles er i en læringssituasjon/nyutdannet, kan det være en fordel å ta mindre. Du må tenke på hvor mye arbeid som ligger bak, og hvor lang arbeidstid du bruker. Jeg selv vil være forsiktig med å ta meg betalt mye. Men det er fordi jeg ser på meg som i en læringssitusjon/nyutdannet og ikke har god nok erfaring enda.

Skrevet

5000,- holder nok dessverre ikke langt for produksjon av en skreddersydd og profesjonell designmal. Dette er prisen ofte for en masseprodusert mal, men skal man skreddersy må man nok regne med å gange denne prisen med 10.

Dette varierer jo helt utav omgang og hva den enkelte kunden ønsker, men kan nok fort levere løsninger over 100 000 også er det aktuelt. Største løsningen jeg har vært borte i frem til i dag ligger på rett over 600 000.

Prisene baseres ofte på om det er en statisk eller dynamisk sider. Statiske sider er ofte rimelige. Dynamikken koster penger og deretter er spørsmålet hvor mye dynamikk. Skal dette sys sammen med eksisterende løsninger, eller annen programvare.

Det aller rimeligste for en privatperson og er å ta seg et par kvelder å sette seg litt inn idet selv. Enkelt "webdesign" er ikke så enormt vanskelig og mesters fort av enhver person som ønsker å bruke litt tid på det. I tillegg blir produksjonen mye mer personlig når du selv har laget den.

Skrevet

Har nok lagt meg på en veldig rimelig linje jeg da :D Fant ut at jeg lager jo hjemmesider bare som hobby, så vil ikke ta så mye for det som "proffe" webdesignere, men nok til at det dekker tiden og arbeidet jeg legger inn...

Skrevet
Har laget en veldig enkel webside for mine webdesigntjenester nå; www.hundedesign.net - ta en titt og se på prisene og si hva dere mener..

Siden var i hverfall utrolig fin! :)

Skrevet

Takk for det :) Men er bekymret for prisene - er de for høye, etter deres mening?

Jeg synes absolutt ikke de er for høye :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...