Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser på webdesign

tuppetroll

Recommended Posts

Har surfa litt rundt og sett etter webdesignere, for å se hva folk tar for å designe sider for andre - uten webmasteroppgaver. Litt vanskelig å finne, men prisene varierer veldig. Forskjellige steder har vi funnet priser fra 500 kr. til 2000 kr. for en enkel side med index og 5 undersider + gjestebok.

Hva synes dere er en grei pris for sånt? En venninne av meg driver kennel og vil ha helt ny webside, jeg har sagt at jeg kanskje kan gjøre det, men må ha noe for det og vil liksom finne ut hva som er "vanlig"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg klippet fra en side:

Priser:

Startpaket en hel sida + uppdateringar första året 1500:- (då gäller det 1 uppdatering per vecka blir det mer än så tar jag 50:- per uppdatering)

En hemsida utan uppdateringar 1200:-

Uppdateringar per år 800:-

Ny design på din sida 700-1000:- beroende på hur mycket som ska göras

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt det virker som om prisene er høyere enn jeg trodde... Men er kvaliteten god får man jo igjen i mangfold seff...

Tror nok dette er veldig greie og rimelig priser - så hvis du ikke har master i web er det nok trygge priser du kan legge deg på.. Jeg ville kanskje lagt meg et tite hakk høøyere da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, såpass! Jeg har faktisk aldri tenkt tanken å ta meg betalt jeg, kanskje jeg skulle gjort det jeg også da.

Jeg har vært webmaster for Norges Kaninhoppforening's hjemmeside i 2-3 år (er ikke det nå lengre, sa i fra meg jobben nå i sommer), men har aldri tatt betalt for det.

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg satt foran dataen for å holde alt oppdatert. Æsj at jeg ikke tenkte på betaling litt før da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, såpass! Jeg har faktisk aldri tenkt tanken å ta meg betalt jeg, kanskje jeg skulle gjort det jeg også da.

Jeg har vært webmaster for Norges Kaninhoppforening's hjemmeside i 2-3 år (er ikke det nå lengre, sa i fra meg jobben nå i sommer), men har aldri tatt betalt for det.

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg satt foran dataen for å holde alt oppdatert. Æsj at jeg ikke tenkte på betaling litt før da :lol:

Hi hi snill du er da :D

Jeg skal lage hjemmeside for russebussen til kusina mi, tar ingenting for det, men de betaler webhotel og domene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallefall såpass bra sider at jeg ville ligget på den prisen som Marre ligger på' date=' hvis du går lavere er du snill. :wink:[/quote']

Så hyggelig sagt :D Reiser hjem i morgen, og på mandag kommer det nytt design på siden min som jeg har sitti og mekka i jula ;)

Tror jeg skal si til venninnen min at det blir noe a la Marre, ja..

Lurer på å lage en liten webdesignbusiness på siden, for å tjene litt ved siden av studiene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde tatt noe liknende det Marre tar, eller jeg hadde ikke kunnet gjort det for jeg lager ikke sånne sider som deg, men DU kan gjøre det. :wink:

Får vi ta en kikk når du er ferdig med sidene?

Ta webdesign på si for å tjene litt ekstra cash er lurt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priser på webdesign kommer veldig an på hvor mye som er regnet med i prisen. Du kan nok ta 1000-2000 kr for en hovedside med ca 3-5 undersider, særlig hvis du lager mye tidkrevende grafikk og flash. Jeg har i hvertfall fått det for mine tidligere hobbyprosjekter.

Mvh Havana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har surfa litt rundt og sett etter webdesignere, for å se hva folk tar for å designe sider for andre - uten webmasteroppgaver. Litt vanskelig å finne, men prisene varierer veldig. Forskjellige steder har vi funnet priser fra 500 kr. til 2000 kr. for en enkel side med index og 5 undersider + gjestebok.

Hva synes dere er en grei pris for sånt? En venninne av meg driver kennel og vil ha helt ny webside, jeg har sagt at jeg kanskje kan gjøre det, men må ha noe for det og vil liksom finne ut hva som er "vanlig"...

Hva tenker du om priser for å lage ny lay out på eksisterende sider? Jeg har litt lyst på helt ny layout, og gjerne en "proff" en. Er ikke god selv, men er fullt klar til å ta oppdateringer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for hjemmesiden min. Det er en høy pris, men kvaliteten er fabelaktiv og jeg oppdaterer selv og kan legge ut så mange bilder som jeg vil..

Dette er et egetdefinert system hvor man slipper disse pop-up-tingene og oppdateringene er fryktelig enkle, selv for de (meg) som ikke er noen kløpper på data'n. I prisen er det inkludert varig hjelp med problemer som oppstår, samt at jeg kan legge ut ønsker om hvordan jeg vil ha det. Kjempekjekt! :):D:)

Ellers betaler jeg kr. 500,- for serverplass og 95,- for .com i adressen i året... Men jeg er bare sååååå fornøyd!

=D> =D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for hjemmesiden min. Det er en høy pris' date=' men kvaliteten er fabelaktiv og jeg oppdaterer selv og kan legge ut så mange bilder som jeg vil..[/quote']

5000,- er ikke helt hårreisende pris for et profesjonelt design. Webdesign handler om mye mer enn bare plassering av bilder og tekst. Mange sider kan SE pene ut, men det er mye annet som skal fungere under overflaten også.

Mvh Havana (som akkurat er ferdig med webdesignerutdannelsen - selv om det ikke syns på hjemmesidene som har gått for lut og kaldt vann de siste par årene...

:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du utdannet web designer kan du nok ta de prisene som er vanlige. Men føler at du fremdeles er i en læringssituasjon/nyutdannet, kan det være en fordel å ta mindre. Du må tenke på hvor mye arbeid som ligger bak, og hvor lang arbeidstid du bruker. Jeg selv vil være forsiktig med å ta meg betalt mye. Men det er fordi jeg ser på meg som i en læringssitusjon/nyutdannet og ikke har god nok erfaring enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000,- holder nok dessverre ikke langt for produksjon av en skreddersydd og profesjonell designmal. Dette er prisen ofte for en masseprodusert mal, men skal man skreddersy må man nok regne med å gange denne prisen med 10.

Dette varierer jo helt utav omgang og hva den enkelte kunden ønsker, men kan nok fort levere løsninger over 100 000 også er det aktuelt. Største løsningen jeg har vært borte i frem til i dag ligger på rett over 600 000.

Prisene baseres ofte på om det er en statisk eller dynamisk sider. Statiske sider er ofte rimelige. Dynamikken koster penger og deretter er spørsmålet hvor mye dynamikk. Skal dette sys sammen med eksisterende løsninger, eller annen programvare.

Det aller rimeligste for en privatperson og er å ta seg et par kvelder å sette seg litt inn idet selv. Enkelt "webdesign" er ikke så enormt vanskelig og mesters fort av enhver person som ønsker å bruke litt tid på det. I tillegg blir produksjonen mye mer personlig når du selv har laget den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...