Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser på webdesign

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Har surfa litt rundt og sett etter webdesignere, for å se hva folk tar for å designe sider for andre - uten webmasteroppgaver. Litt vanskelig å finne, men prisene varierer veldig. Forskjellige steder har vi funnet priser fra 500 kr. til 2000 kr. for en enkel side med index og 5 undersider + gjestebok.

Hva synes dere er en grei pris for sånt? En venninne av meg driver kennel og vil ha helt ny webside, jeg har sagt at jeg kanskje kan gjøre det, men må ha noe for det og vil liksom finne ut hva som er "vanlig"...

Skrevet

Denne har jeg klippet fra en side:

Priser:

Startpaket en hel sida + uppdateringar första året 1500:- (då gäller det 1 uppdatering per vecka blir det mer än så tar jag 50:- per uppdatering)

En hemsida utan uppdateringar 1200:-

Uppdateringar per år 800:-

Ny design på din sida 700-1000:- beroende på hur mycket som ska göras

Skrevet
Synes generelt det virker som om prisene er høyere enn jeg trodde... Men er kvaliteten god får man jo igjen i mangfold seff...

Tror nok dette er veldig greie og rimelig priser - så hvis du ikke har master i web er det nok trygge priser du kan legge deg på.. Jeg ville kanskje lagt meg et tite hakk høøyere da :lol:

Skrevet

Wow, såpass! Jeg har faktisk aldri tenkt tanken å ta meg betalt jeg, kanskje jeg skulle gjort det jeg også da.

Jeg har vært webmaster for Norges Kaninhoppforening's hjemmeside i 2-3 år (er ikke det nå lengre, sa i fra meg jobben nå i sommer), men har aldri tatt betalt for det.

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg satt foran dataen for å holde alt oppdatert. Æsj at jeg ikke tenkte på betaling litt før da :lol:

Skrevet
Wow, såpass! Jeg har faktisk aldri tenkt tanken å ta meg betalt jeg, kanskje jeg skulle gjort det jeg også da.

Jeg har vært webmaster for Norges Kaninhoppforening's hjemmeside i 2-3 år (er ikke det nå lengre, sa i fra meg jobben nå i sommer), men har aldri tatt betalt for det.

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg satt foran dataen for å holde alt oppdatert. Æsj at jeg ikke tenkte på betaling litt før da :lol:

Hi hi snill du er da :D

Jeg skal lage hjemmeside for russebussen til kusina mi, tar ingenting for det, men de betaler webhotel og domene. ;)

Skrevet
Du har iallefall såpass bra sider at jeg ville ligget på den prisen som Marre ligger på' date=' hvis du går lavere er du snill. :wink:[/quote']

Så hyggelig sagt :D Reiser hjem i morgen, og på mandag kommer det nytt design på siden min som jeg har sitti og mekka i jula ;)

Tror jeg skal si til venninnen min at det blir noe a la Marre, ja..

Lurer på å lage en liten webdesignbusiness på siden, for å tjene litt ved siden av studiene også ;)

Skrevet

Ja hadde tatt noe liknende det Marre tar, eller jeg hadde ikke kunnet gjort det for jeg lager ikke sånne sider som deg, men DU kan gjøre det. :wink:

Får vi ta en kikk når du er ferdig med sidene?

Ta webdesign på si for å tjene litt ekstra cash er lurt. :D

Skrevet

Priser på webdesign kommer veldig an på hvor mye som er regnet med i prisen. Du kan nok ta 1000-2000 kr for en hovedside med ca 3-5 undersider, særlig hvis du lager mye tidkrevende grafikk og flash. Jeg har i hvertfall fått det for mine tidligere hobbyprosjekter.

Mvh Havana

Skrevet
Har surfa litt rundt og sett etter webdesignere, for å se hva folk tar for å designe sider for andre - uten webmasteroppgaver. Litt vanskelig å finne, men prisene varierer veldig. Forskjellige steder har vi funnet priser fra 500 kr. til 2000 kr. for en enkel side med index og 5 undersider + gjestebok.

Hva synes dere er en grei pris for sånt? En venninne av meg driver kennel og vil ha helt ny webside, jeg har sagt at jeg kanskje kan gjøre det, men må ha noe for det og vil liksom finne ut hva som er "vanlig"...

Hva tenker du om priser for å lage ny lay out på eksisterende sider? Jeg har litt lyst på helt ny layout, og gjerne en "proff" en. Er ikke god selv, men er fullt klar til å ta oppdateringer selv.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor stor siden er og sånn, send meg en pm med litt info så kan vi se på det :D

I dag har jeg kjøpt domene og webplass til webdesignet mitt - så nå blir det egen hjemmeside for det :D

Skrevet

for hjemmesiden min. Det er en høy pris, men kvaliteten er fabelaktiv og jeg oppdaterer selv og kan legge ut så mange bilder som jeg vil..

Dette er et egetdefinert system hvor man slipper disse pop-up-tingene og oppdateringene er fryktelig enkle, selv for de (meg) som ikke er noen kløpper på data'n. I prisen er det inkludert varig hjelp med problemer som oppstår, samt at jeg kan legge ut ønsker om hvordan jeg vil ha det. Kjempekjekt! :):D:)

Ellers betaler jeg kr. 500,- for serverplass og 95,- for .com i adressen i året... Men jeg er bare sååååå fornøyd!

=D> =D> =D>

Skrevet
for hjemmesiden min. Det er en høy pris' date=' men kvaliteten er fabelaktiv og jeg oppdaterer selv og kan legge ut så mange bilder som jeg vil..[/quote']

5000,- er ikke helt hårreisende pris for et profesjonelt design. Webdesign handler om mye mer enn bare plassering av bilder og tekst. Mange sider kan SE pene ut, men det er mye annet som skal fungere under overflaten også.

Mvh Havana (som akkurat er ferdig med webdesignerutdannelsen - selv om det ikke syns på hjemmesidene som har gått for lut og kaldt vann de siste par årene...

:) )

Skrevet

Er du utdannet web designer kan du nok ta de prisene som er vanlige. Men føler at du fremdeles er i en læringssituasjon/nyutdannet, kan det være en fordel å ta mindre. Du må tenke på hvor mye arbeid som ligger bak, og hvor lang arbeidstid du bruker. Jeg selv vil være forsiktig med å ta meg betalt mye. Men det er fordi jeg ser på meg som i en læringssitusjon/nyutdannet og ikke har god nok erfaring enda.

Skrevet

5000,- holder nok dessverre ikke langt for produksjon av en skreddersydd og profesjonell designmal. Dette er prisen ofte for en masseprodusert mal, men skal man skreddersy må man nok regne med å gange denne prisen med 10.

Dette varierer jo helt utav omgang og hva den enkelte kunden ønsker, men kan nok fort levere løsninger over 100 000 også er det aktuelt. Største løsningen jeg har vært borte i frem til i dag ligger på rett over 600 000.

Prisene baseres ofte på om det er en statisk eller dynamisk sider. Statiske sider er ofte rimelige. Dynamikken koster penger og deretter er spørsmålet hvor mye dynamikk. Skal dette sys sammen med eksisterende løsninger, eller annen programvare.

Det aller rimeligste for en privatperson og er å ta seg et par kvelder å sette seg litt inn idet selv. Enkelt "webdesign" er ikke så enormt vanskelig og mesters fort av enhver person som ønsker å bruke litt tid på det. I tillegg blir produksjonen mye mer personlig når du selv har laget den.

Skrevet

Har nok lagt meg på en veldig rimelig linje jeg da :D Fant ut at jeg lager jo hjemmesider bare som hobby, så vil ikke ta så mye for det som "proffe" webdesignere, men nok til at det dekker tiden og arbeidet jeg legger inn...

Skrevet
Har laget en veldig enkel webside for mine webdesigntjenester nå; www.hundedesign.net - ta en titt og se på prisene og si hva dere mener..

Siden var i hverfall utrolig fin! :)

Skrevet

Takk for det :) Men er bekymret for prisene - er de for høye, etter deres mening?

Jeg synes absolutt ikke de er for høye :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...