Nokia Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Åh fy flate det der hadde jeg blitt gal av... Har ikke hatt hund som uler så vet dersverre ikke hva du kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokia Skrevet 31. Desember 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Ja, det ville sikkert de aller fleste blitt :? Er kanskje ikke så mange som har hørt om det heller..(?) :? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-sheriff- Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 bruk sprut bånd! Jeg kan ikke forstå at dette har noe med rangen og gjøre og jeg tror heller ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokia Skrevet 31. Desember 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Vi har et sånn sprutbånd, men det hjalp kun de første gangene. Kanskje vi får begynne å bruke det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-sheriff- Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Ja jeg ville tro det skulle hjelpe altså...men det er viktig at det kommer en sput hver gang hun gjør det. lykke til iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokia Skrevet 31. Desember 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Ja, vi får prøve på nytt med det.. Hadde nesten glemt det helt Tusen takk hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Jeg får ikke frem lyden her jeg...aner ikke hvorfor det ikke går, sikkert noe med formatet. Men skjønner på de andre innleggene, at det ikke er noe koselig å høre på ;-) Jeg vil iallefall si at jeg tviler sterkt på at det har noe med rang å gjøre. Og før dere vurderer å gi henne fra dere igjen, forsøk en annen adferdsspesialist, ikke hos dyrlegen (da de er flinkest til å behandle dyrene våre for sykdommer), men hos noen som er instruktører for hunder. Evt. hvis dere har gått på valpekurs eller lignende hos noen, så kan de gjerne foreslå hvem dere kan undersøke med! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokia Skrevet 31. Desember 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Er ikke noen koselig lyd nei Tusen takk, skal prøve å undersøke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Får ikke hørt det jeg.. -Hvilket program spiller du det av i? Skjønner godt at du blir frustrert for jeg vet godt hvordan en Cavalier kan høres ut når den uler ja. Heldigvis har jeg ikke det problemet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokia Skrevet 31. Desember 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Vet ikke helt hva det spilles av i, det bare kommer opp en slags linje, og så spilles den av Ja, uff, rart at så små dyr kan lage en så høy lyd :roll: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Det var en mildt sagt forferdelig irriterende lyd... Jeg tror nok det er så enkelt som at hun har fått oppmerksomhet for det. Altså hun har oppnådd noe med det, atferden er blitt forsterket. En slik atferd kan også fungere selvforsterkende etter hvert, det er derfor det er så mye vanskeligere å avlære bjeffing/uling enn å lære dem det fra starten av. Det krever mye trening, og jeg vil anbefale deg å oppsøke en god atferdsspesialist (som har litt mer å fare med i den forbindelse enn dyrlegen din). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde90 Skrevet 31. Desember 2005 Rapporter Share Skrevet 31. Desember 2005 Jeg får ikke hørt den. Men tipper den er irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marcoograya Skrevet 2. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2006 for meg så hørtest det netsen ut som om den hadde vondt... det må være helt forferdelig...enten vil den jo oppnå noe eller så er det noe alvorlig galt! ta kontakt med en dyrelege som har spesialisert seg på hund eller en adferdaspesialist! lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElinT Skrevet 2. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2006 Det var en forferdelig uling, skjønner du syns det er plagsomt! Jeg hørte på den i går kveld og hadde lyden på litt for høyt... Hundene kom styrtende fra stua og ble helt fra seg! De begynte å kvine og pipe begge to og løp rundt for å finne ut hvor den stakkars hunden var! Det tok et par timer før eldste mann kom over det, frem til da lå han pal ved pc'en og pep innimellom... Det fikk meg til å bli veldig nysgjerrig på hva ulingen kommer av, siden begge hundene mine reagerte så kraftig... De reagerer ikke på samme måten på bjeffing,knurring,piping fra tv'en... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 5. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2006 Fikk hørt det nå... Mammas tispe gjør og sånn, men det er ikke SÅ ille da.. Uansett, hun gjør det når hun blir stressa og vil ut på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 5. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2006 Hundene kom styrtende fra stua og ble helt fra seg! De begynte å kvine og pipe begge to og løp rundt for å finne ut hvor den stakkars hunden var! Det gjorde Tequila også! :roll: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElinT Skrevet 5. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2006 Det gjorde Tequila også! :roll: Hehe, godt det ikke bare var mine det klikka for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synne Skrevet 5. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 5. Januar 2006 hehe eg hadde blit helt gal:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokia Skrevet 6. Januar 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2006 Takk for svar! Dyrlegen vi var hos var adferdspesialist og, men får snakke med noen andre og hvis dette ikke hjelper.. Høres jo ut som vi prøver å gjøre henne noe flere gangner om dagen, det høres helt grusomt ut hvis man står ute og hører (hører det minst hundre meter unna huset!).. Vel, får se hva som skjer når vi har vært på sånn adferdskonsultasjon igjen! :? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar