Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitbull/AmStaff.


icebluelagoon

Recommended Posts

Har en venninne(en veldig uansvarlig en :lol: ) og hun har fått en hund av søstra si som driver oppdrett.

Problemet er:søstra har en rein pitbull og en rein AmStaff og disse parrer hun for å få valper.

En slik en har da venninna mi fått :?

Det er selvfølgelig strengt ulovlig med en sånn hund!

har passet bikkja en gang-den har stooore psykiske problemer.

Seperasjonsangst,raseri anfall mot husets dyr osv...

Hadde skikkelig vondt av den,det var en syk hund,men det var ikke dens feil.

Venninna mi har nå sluttet på skolen(hvor jeg ble kjent med henne),hun jobber i byen i en dyrebutikk,så jeg vet ikke hvordan det går med henne og hunden.

Vet en ting!:Politiet drar inn allt av hunder som kan minne om pitbull eller AmStaff nå,så hun burde passe seg.

Hva synes dere om alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først har disse tragiske hundelovene burde man følge dem... Hvor dumme de enn er. :roll:

Ikke at det er noe galt med verken amstaff eller pitbull, men blir den oppdaget av politiet blir den jo avlivet. Og jeg ser ikke poenget med å ta den sjansen. Så jeg hadde ikke turt å skaffe meg en ulovlig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Hunden har også noen psykiske problemer,dvs.den fikk ikke det den trengte som liten valp,dette er jo ille da.

Har en slik blandingshund psykiske problemer, er det bare en ting å gjøre. Få den avlivet. Både Amstaff og Pitbull har kjever som lett låser seg ved et bitt, så det der synes jeg høres ganske skummelt ut. I verste fall kan dette gå fryktelig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det var en myte at de låste seg, men jeg vet ikke altså, jeg vet bare at det skal mye til for å få bikkja til å slippe om den først har hengt seg fast.

Tilbake til det trådstarter skrev så syntes jeg det er uansvarlig å avle på hunderaser som er forbudt i Norge, samme hvor nydelige disse hundene er.

Det at akkurat denne hunden er blitt agresiv kan det være mye annet i bildet enn akkurat blandingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at de låser kjeven er vel mer på den måten at de slipper ikke før motstanderen er død. Altså de holder sånn fast, selv med motsand. Ihvertfall sånn jeg har lest i beskrivelser av pittbull og hørt folk snakker om det på tv.

Syns det er idioti å liksom skal oppdrette slike hunder når det er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvor mye man vrenger og vrir på det så er dette hunder som har kamp i linjene og man skal ha stor respekt for dem...

Det er de færreste som kan klare en slik hun og gi den det den trenger for å fungere i et vanlig miljø.

Men å låse kjevene, det kan de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De færreste kan gi en slik hund det den trenger for å fungere i et normalt miljø"? Vet om mange amstaffer som fungerer helt utmerket, og vil anta det samme gjelder pitbull. Hvorfor skal ikke det gå?

Det at de har vært brukt i hundekamper (hvilket betyr hund mot hund. Ikke hund mot menneske) gjør de ikke farlige mot folk.

Sukk.

Javist skal man ha respekt for "slike hunder". Respekt skal man ha for alle hunder. Men at man skal være redd for de, det synes jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pit ull(vet ikke hvordan det er med am.staff) låser kjeven jo.

Til og med min mor kan låse kjeven da hun har noe galt med den...

I tillegg er de utrolig sterke i kjeven slik at og dette her vet jeg faktisk:har den låst seg fast,må man bbruke brekkjern for og få bikkja løs,eller slå den i hodet selvfølgelig.

Pit bull,vel,direkte redd den er jeg nok ikke men noe frykt har jeg. Ikke fordi det er en "kamphund" men fordi den ikke har kroppsspråk.. Den kan stå og logre den for så og hive seg mot deg og bite tak.

Am.staffen har vel heller ikke så veldig velutviklet språk så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet en ting!:Politiet drar inn allt av hunder som kan minne om pitbull eller AmStaff nå' date='så hun burde passe seg.[/quote']

Skal ikke kommentere på alt det andre - men politiet har da ikke lov til å dra inn alt av hunder som kan minne om pitbull eller amstaff? Så lenge eiern kan bevise at hunden er såpass gammel at den "slipper unna" loven, har vel ikke politiet lov til å ta amstaffer.

Slik jeg tolker innlegget ditt er venninnen din sin hund yngre enn dette, men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dyrlegen min,han er en familie venn og var på besøk hos meg da jeg passet denne hunden,han skjønte med en gang hva slags hund det var.

Han sa da at politiet ikke drar inn alt,men ihvertfall er skikkelig strenge og obs på alt som ligner på kamphund.

Dette er i Tønsberg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Amstaff og Pitbull har kjever som lett låser seg ved et bitt, så det der synes jeg høres ganske skummelt ut. I verste fall kan dette gå fryktelig galt.

Ingen hunder har kjever med låsemeknisme, det er kun en myte. Det som skjer når noen tror at kjevene låser seg, er at hundene har så utrolig sterk vilje og ikke vil slippe den andre hunden.

Amstaff og Pit Bull er jo i utgangspunktet hunder som er veldig menneskevennlige, så at de skulle være noen fare for mennesker, tviler jeg på, hvis de da ikke er trent til å angripe på kommando.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kommentere på alt det andre - men politiet har da ikke lov til å dra inn alt av hunder som kan minne om pitbull eller amstaff? Så lenge eiern kan bevise at hunden er såpass gammel at den "slipper unna" loven, har vel ikke politiet lov til å ta amstaffer.

Hvor mange KAN dokumentere det da? Svært få tror jeg, dessverre.

Selv kjenner jeg heldigvis bare herlige amstaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik blandingshund psykiske problemer, er det bare en ting å gjøre. Få den avlivet. Både Amstaff og Pitbull har kjever som lett låser seg ved et bitt, så det der synes jeg høres ganske skummelt ut. I verste fall kan dette gå fryktelig galt.

[-X det finnes INGEN bevis på at pitbull/amstaff eller NOEN bikkjer kan "Låse" kjeven , det har heller noe med kjevestyrke + kampvilje og gjøre.

Veldig synd med veninna di som avler på de hundene , det beste du kan gjøre er og prøve og snakke noe vett i henne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjever som låser seg.... ?

Trodde det bare var overtro/myte jeg. Hva mener du med at de låser seg?

Jeg så en dokumentar fra USA her for flere år siden om blandt andre Pittbull og noe de kalla Band dog. De provoserte hunden til den ble helt rasende og fikk den til å bite seg fast (husker ikke hva de brukte). De heiste hunden et godt stykke fra bakken og der hang den. Vet ikke hva som skjer, men de forklarte at kjeven "låste" seg ved slike anledninger.

Det som også kom frem her var at disse hundene overproduserte et stoff i hjernen som var grunnen til dette vanvittige raseriet vi så. Disse hundene i programmet hadde blitt brukt på ulovlige hundekamper i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dyrlegen min,han er en familie venn og var på besøk hos meg da jeg passet denne hunden,han skjønte med en gang hva slags hund det var.

Han sa da at politiet ikke drar inn alt,men ihvertfall er skikkelig strenge og obs på alt som ligner på kamphund.

Dette er i Tønsberg!

Hm, når du nevnte dyrlegen så kom jeg på noe jeg faktisk lurer på... Har dyrleger informasjonsplikt til politiet hvis de kommer over en "ulovlig" hund? Eller er det bare politiet som gjør noe hvis de kommer selv over en? Fordi hvis dyrleger må melde inn disse ulovlige hundene de kommer over, så forringer jo det hundenes livssikkerhet i og med at de ikke kan tas med til vet HVIS det skulle være behov for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker der,tror ikke at dyrlegen må melde ifra.

min dyrlege hadde nettop fått inn en mann med en for ung AmStaff(tror jeg),han kom inn for å få den avlivet så ikke politiet skulle gjøre det,tror ikke at dyrlegen trengte å si ifra til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe de låser ikke kjevene , da hadde de jo sett forsjell på kjeve musklaturen eventuelt noe som de andre hundene ikke har siden de ikke klarer det?

har noe med kjevestyrke og gjøre hvis du ser på de fleste hunder som er "kjennt" for og låse kjevene så har de "tennisballer" som står ut på siden av kjevene som er muskler , + de har så mye kampvilje at de rett og slett ikke vil slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe de låser ikke kjevene , da hadde de jo sett forsjell på kjeve musklaturen eventuelt noe som de andre hundene ikke har siden de ikke klarer det?

har noe med kjevestyrke og gjøre hvis du ser på de fleste hunder som er "kjennt" for og låse kjevene så har de "tennisballer" som står ut på siden av kjevene som er muskler , + de har så mye kampvilje at de rett og slett ikke vil slippe

Det kan jeg hverken bevise eller motbevise :( , men må innrømme at mye vi fikk se i dette programmet skremte meg. Jeg er jo av den oppfatning at det er vi mennesker som former disse hundene, men det er de som må bøte med livet sitt. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er synd at media er så glad i og henge de ut + folk som vil bruke de til hundekamper ;(

Her er jeg enig med deg, dette programmet jeg så var på et dyreprogram og det gikk faktisk mest på mennesket "misbruk" av dyr. Det var ikke bare hunder det handlet om, men også de stakkars oksene som brukes i tyrefektingskamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja , virker som mennesker liker og plage dyr .. så noen bilder på nettet som jeg fant i fra kina/japan eller i fra de landa og der så man pitbuller som sloss ! men det værste var at man så at det var mødre med små unger som stod og heia på siden :D også så man hundene etter kampene ..og det var bare helt forferdelig og se på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...