Gå til innhold
Hundesonen.no

Chevrolet Astro


yurij
 Share

Recommended Posts

Jada,stor stygg,med unødvendig stor motor,harry og bensinsluk. Men allikevel. Hva ryker på disse? Er klar over bensinsluket men tenker ikke gifte meg med den :) Men jeg får MYE plass og de er gode å sitte i og koster ingenting å kjøpe. Tenkte kun ha den nå mens de to yngste er aktive for så å kvitte seg med den,og det blir en bil for langturer og ikke bykjøring.... Helt hull i hodet? V6 i det minste,ikke V8 og 4 hjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener? stor stygg og harry?!? nehei :lol: Vi skal mest sannsynlig kjøpe oss en Ford Econoline til sommeren og jeg gleder meg! :D Dog diesel da :)

Aner ikke hva som kan ryke på dem, men jeg sier kjør på! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Lykke til. :lol:

Link til annonsen?

Red. Den som har gått 130.500?

Red2. Og du skal ha den til langtur? Jaja, jeg bytta bil i fjor jeg, fordi jeg ikke hadde råd til å kjøre ut av fylket.

Red3. Fordelen er jo hvertfall at den blir EU godkjent, så får du håpe de ikke trikser med den. Jeg ville nok kanskje krevd en uavhengig part på den kontrollen i det minste tatt en prat med verkstedet.

70.000 for en nesten 20 år gammel bil. Seriøst, whatever suits you. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken min var som følger : (ja,rett bil forøvrig) Jeg kjører noen hundre kilometer til konkurranser med disse dyra... til hver enkelt konkurranse.. Også er allting ute i gokk,i fjor teltet jeg i Danmark feks med hund og skulle gjerne hatt mulighet til å sove i bilen... Feks. De er 3 og 4 år de to yngste så de løper kanskje kommende og neste sesong også selger jeg den før 200.000. Si jeg får 30.000 for den? Om den har vært i Norge hele levetiden så har verkstedene lest av km stand når den har vært inne til service. Så det går vel an å se om den er tuklet med? Den er vel såpass gammel også at det ikke er digitalt? Den må jo både EU godkjennes og på NAF test først,men seriøst? Sett inn gitter,ta ut bakseter og du har en fin hundebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jo jeg liker tanken jeg og skal prøve ikke være for negativ.. :D Er som Stineogstaffene jeg, den er jo hverken stygg eller harry.. sku gjerne kjørt en sånn bil selv eller en blazer, Problemet er bare at den bruker kanskje 1,5l på mila selv på langkjøring. Så hvis du er villig til å dobble transportutgiftene dine og vel så det mot hva som er nødvendig på disse langturene så er det jo mer enn greit nok. Automat, 4WD, bensin 4,3l mangler bare V8 da så har du maks forbruk og hører for meg fortiden til, sett den på museum. Det med km er nok ingen selvfølge,står i så fall i servicehefte. Det er jo en annen ting at det er ikke en bil jeg hadde satt inn på ett tilfeldig verksted, de trenger nødvendigvis ikke være så dyre å fikse men kan fort bli det om du skjønner. Du bør altså ha en plan på mekaniker/verksted til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,og de koster en formue i oljeskift og sånn.... Men, da kan jeg skåne Partneren for de lengste turene som får km telleren til å rulle,og hundene mine er større enn Estvan så feks til fjells med ski og bagasje og 3 hunder er Partneren litt liten selv om den er lang og nesten ny (som en kort expert). Jeg kjører Peugeoten til vanlig og er veldig glad i den,så amerikanerhelvetet skal bare løpe til Skåne og Nannestad og sånne avstander. På 100 vei drikker kassebilen ganske reelt den også altså,dog diesel. Jo,bondleppharry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Chevrolet Astro på midten av 90-tallet, og det var jaggu meg en god bil, det. Masse plass baki, og det er både dører bak og sidedør. Jeg kan ikke huske at den brukte så innmari med bensin, sånn rundt liter'n på blandet kjøring vil jeg tro. Trofast og startet i all slags vær og temperaturer. Jeg syns ikke den er så veldig stor, og den er oversiktelig å kjøre både forover og bakover. Jeg hadde ingen spesielle problemer med min, men det er viktig å smøre alt som skal smøres, ellers blir det fort slitasjer. Mulig det er veldig amerikansk, men begge de store og tunge amerikanerne jeg har hatt, har hatt smørenipler både her og der. Så det er jo en stor fordel om forrige eier har vært flink til å vedlikeholde. Selv om den bilen du har funnet har gått lite, syns jeg prisen kanskje var litt stiv. Men du betaler nok en del ekstra for de hvite skiltene. Og det er sikkert litt å gå på når det gjelder pruting også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Jeg kan ikke huske at den brukte så innmari med bensin, sånn rundt liter'n på blandet kjøring vil jeg tro.

Hehe trur jeg på, de fleste pleier fortrenge alt over liter'n må være en ell anna naturlig mekanisme det . :lol:

Nu vel, 1,4-1.6 tenker jeg er mer realistisk i Yurij's tilfelle, andre kanskje ned i 1,2l og sikkert mer i norsk vinterland.

http://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/1995_Chevrolet_Astro.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var en rusk med girkasser og diverse på Astroen, men det er så lenge siden nå at jeg vet det ikke lenger. En liten pekepinn om forbruk får man hos spritmonitor.de der det er private folk som rapporterer inn eget forbruk. Selv om kjøremøster er svært individuelt får man et inntrykk. En sånn type bil vil typisk være veldig dyr i drift til småkjøring, mens jevn landvei kanskje ikke er så ille:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/67-Astro.html?fueltype=2&powerunit=2

edit: i Tyskland er forbruk oppgitt i lter per 100 kilometer, du deler altså bare med 10 for å få liter per mil;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, fortrengning er i grunn ikke min spesialitet. Jeg husker nemlig godt at Volvo'n jeg hadde etter Astro'n drakk overraskende mye mer til å være lettere bil og yngre årgang. Ikke har jeg glemt Ford Excursion som slukte diesel bare jeg tenkte på å starte den.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,får regne litt på det,har en fjern plan om en Tysklandstur med Terkel (yngstehund) til sommeren og da hadde det vært greit med stor og behagelig bil :) Dyr? Kanskje,tenkte å evt gi et skambud... men ellers så blir de solgt de der altså. Har sett på endel som har gått MYE mere enn denne og de har forsvunnet relativt fort alle sammen så det burde være mulig å bli kvitt den igjen til si halve prisen. Idioti mest sannsynlig om det stemmer at den ligger rett under 2 liter på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Hm,får regne litt på det,har en fjern plan om en Tysklandstur med Terkel (yngstehund) til sommeren og da hadde det vært greit med stor og behagelig bil :) Dyr? Kanskje,tenkte å evt gi et skambud... men ellers så blir de solgt de der altså. Har sett på endel som har gått MYE mere enn denne og de har forsvunnet relativt fort alle sammen så det burde være mulig å bli kvitt den igjen til si halve prisen. Idioti mest sannsynlig om det stemmer at den ligger rett under 2 liter på mila.

Ja det ser jo ut som de blir solgt, samtidig som mange har lav km. Er de ikke tuklet med så har vel ikke folk råd til å kjøre de og bruker de til spesielle formål hva vet jeg.

Rett under 2l er vel litt drøyt på langkjøring, på den tyske siden var det en som hadde registrert 1,9. 1,5l virker realistisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ nr 2 er å bytte ut den jeg har med en Expert da. For å få litt mere plass og bare akseptere at den blir minimalt verdt etter et par år som hundebil... Denne er det jo noe humbug med: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39497995 Der står jo pris overhodet ikke i forhold til resten? Importbil,tuklet med km teller siden den står uten skilter?

Tenkte liksom Astroen skulle ta den værste støyten,kasseres som russebil etter 2/3 år og skåne Peugeoten så den har litt verdi fremdeles... Men det er vel mere fornuftig å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva er humbug med den? Ser ut som postbil, sak for postman pat her hadde jeg bare husket hvem det var, djervekvinnen?., :icon_clapping:

At den står uten skilter behøver ikke bety noe, bare det ikke er pga EU men det ser ut som forhandler som selger, garanti og finansiering. Ser jo det ligger to i Fredrikstad, samme greia.

4-5 mil postrute daglig det, 70000km / 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har postvenninner... Så bare at den blir solgt privat,men du har sikkert rett med den fargen,ingen andre med vettet i behold kjøper vel en sånn . Får ringe på den kanskje og høre ..... Følte bare den var 20.000 for billig og det er sikkert en grunn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...