Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring

Havardr
 Share

Recommended Posts

Hei!

Henter meg en liten scæfertispe om 20 timer(!) og har nå det meste på stell, men det jeg mangler er å velge et sted for forsikring.

Har søkt litt på forumet, men ikke kommet frem til så mye lurt.

Noen som har konkrete tips og erfaringer med selskap?

Har sjekket ut og fått pris hos følgende:

Dnb: 2250,- året for 30000 i vet. Og 12500 ved tap

If; 6643,- året for 30000 i vet og 12000 ved tap

Agria: 2722 pluss nkk-rabatt i året for 30000 i vet. Og 0,- ved tap (15% + 1300 i egenandel)

Gjensidige: 4313,- for sin hund pluss tidligere, dekker 30000 vet. 12000 ved tap, 4000 medisiner, 5000 rehab. Venter på nytt tilbud fra dem på "vanlig" forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge mine forsikret i Agria, og det var ikke noe problematisk med direkteoppgjør når vi var hos veterinæren med Kiwi på julaften, eller når jeg nettopp var hos veterinæren med Minion.

Har til nå egentlig bare positiv erfaring med Agria, selv om det har vært surt at de ikke dekker HD når en av foreldrene hadde C hofter (senere D hofter), eller hvis du forsikrer etter 4 mnd, men det er jo forståelig. Men fortsatt kjipt.
De dekket undersøkelsen som kom fram til HD diagnosen på Khal da, og avliving.

Så det er min erfaring med de, har ikke noe tips da.

Brukte Gjensidige på Diego for mange år siden, og har egentlig ingenting negativt å si om de, men de har blitt så dyre i forhold til Agria nå.

Edit: Jeg betaler vel ca 4800 +- kr i året for begge to. Da har jeg Liv 13000 kr på Minion, 12000 kr på Kiwi, og 1400 kr + 10% på begge to. 30 000 kr veterinær. Også har jeg spesial på Minion..

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste synes jeg når før man tegner ny forsikring er å lese vilkårene NØYE og se på litt mer enn bare prisen...

Alt for mange som tror de har en supergod forsikring som oppdager et de ikke har dekning for divesre ting, som kanskje andre selskap dekker.

Alle selskap har fornøyde og missfornøyde kunder...

Vi hadde IF før, og var i og for seg fornøyd, men da dekket de kun opptil 9000 kr årlig i veterinær, noe som er småpenger om uhellet er ute.

Har kjempegod erfaring med Gjensidige på hesteforsikring, men da jeg satte Gjensidige opp imot Agria med omtrent samme dekningsområder, så vant Agria overlegent på pris.

Har hatt Agria i noen år nå, hatt en del stort og smått på ene av mine fire hunder.

Aldri noe problem med utbetalinga, og etter at jeg bytta veterinær, og har direkte oppgjør, så er det ikke så farlig at de nok har lengre behandlingstid enn Gjensidige.

3 av mine 4 hunder koster ca 2100 kr pr år for utvidet liv og utvidet veterinær + medisin og rehab.

Da har de en verdi på 12 000 kr pr stk.

Sistemann har en verdi på 20 000 kr, og er en rase med mer sykdom, så han koster for samme dekning like over 3300 kr årlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye erfaring da jeg aldrig har hatt behov for og bruke forsikring, men jeg har hørt utrolig mye dritt om agria av venner og kjente. Det går ofte på at de ikke vil betale og eier ender opp med og sitte der med store utlegg selv og da er litt av poenget med forsikring borte..

Gjensidige har jeg hørt mye bra om, men de er som regel litt dyrere, men det er jo værdt det om de faktisk fungerer. En tusenlapp ekstra i året er mye bedre enn og plutselig sitte der med en regning på 10000 som man må betale selv.

Dnb ser jo ut til og ha den beste prisen utfra lista de, men jeg vet ikke så mye om hvordan de er eller hva som ligger i den pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Og egenandelen på de andre forsikringene,. greit å få med seg?

Jeg sa opp Agria i fjor da de skrudde opp premien på schäferhund godt over 50% sånn uten videre over natta, fortsetter de sånn blir det ihvertfall dyrt. Byttet til Tryg da jeg også fast egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsikringer kan det jo lønne seg økonomisk å ha mange forsikringer samlet på et sted. Så om man allerede har 3-4 forsikringer i Gjensidige kan det sikkert lønne seg å ha hundeforsikringen der også.

Vi har Gjensidige, men har ikke hatt bruk for det enda, så vet ikke hvordan det fungerer sånn i praksis. Men det er ikke så dyrt i året for oss. Men kanskje litt avhengig av hvilken rase man har da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
    • Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har også en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene på pinewood sine vester er mye større og rommer mer, så jeg får plass til masse godbiter, leker, bånd og halsbånd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken størrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, så vet jeg om en rabattkode hos pinewood på 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
    • Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...