Gå til innhold
Hundesonen.no

Bergen og salgsforbud av raketter


Lizbeth

Recommended Posts

Jeg synes det er sinnsykt deilig å slippe alle de rakettene før nyttårsaftenen jeg. Og i morgen, skal det bli spennende å se hvordan Sofus reagerer på sin første nyttårsaften ;-) Håper at han tar det med stor fatning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt genialt.. naboen har tydligvis igjen fra i fjord da.. de begynte å smelle i går.. akkurat da beggehundene sto i sofaen og så ut på en katt som var så frekk å gå på terassen vår.. da reagerte begge to da.. men satser på at det går bra i morgen.. skal hjem og spille cd på full guff i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Årh..Sånn skulle det vært i Tr.heim også..

*Boooring*

Noen som trur det er gøy å være på tur med hunden,når jeg detter og hunden blir litt stressa av det, også RETT etterpå så smeller det!!

Hunden sto jo der bare og skalv...

*vilflyttetilbergen*

Om dere ser ei spinnvill jente med en spinnvill es løpe nedover gatene i Bergen så er det nok meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt et eneste fyrverkeri, enda :lol: Lurer på hvordan Sico vil reagere..

Noen tips om hva jeg skal gjøre i morgen når alle fyrverkeriene begynner, for at Sico ikke skal bli så skremt? (hans første nyttårsfeiring)

har du et rom uten eller med et lita vindu i? ha han der og ha noe fremfor vinduet. La lyset i rommet stå på så blir det ikke så voldsomme "flash" av rakettene. ha og en radio på så han hører andre lyder enn bare smellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan Wilma vil reagere jeg også... Har ikke hørt noe enda jeg heller:) å gla for det. På eide har de begynt med raketer da. De har hat prøve oppskytninger på butikken neden for her da. Tror det gikk bra med Wilma da. (har vert bort reist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært sånt forbud her og. Folk har skutt opp raketter i ett sett hele uka. Vesla har heldigvis ikke reagert noe spesielt på det enda, så håper det går bra.

Lisa har heldigvis ikke reagert på det hun heller, men hun er omtrent døv så da er det kanskje ikke så rart. Får håpe det går bra med henne i år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaket med søsteren min som har passet Wilma for meg om hvordan det gikk under prøveoppskytningen, det så vist ut som at Wilma ikke registrerte det :D . Pappa har tenkt seg ut etter på å sende opp 1 for å sjeke Wilmas reaksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere er, slik burde det absolutt være i hele landet. Men på en måte så er jeg litt glad for at det har blitt sendt opp en del raketter i romjulen her, siden jeg har en valp som det er greit å venne til raketter før nyttårsaften og ikke på nyttårsaften. Han bryr seg iallefall fint lite om rakettene til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHIT!!! Nå har de startet med å sende opp her i Bergen. Og dette lover ikke fullt så bra nei. Det var noen tidligere idag, og de bare løftet Sofus litt på ørene for. Men nå, tja, vel som sagt ikke fullt så lovende. Han har løpt rastløst rundt og beina skjelver som et aspeløv. Akkurat nå aner jeg faktisk ikke hvor han er. Må se etter ham...

Men hva i all verden gjør jeg nå? Jeg kan jo ikke sette meg ned og tvangskose med ham heller, da skjønner han iaf at noe er på gang. Og kanskje jeg med det også risikerer å "belønne" ham for oppførselen hans.

Ja, jeg skjønner jo at jeg må få ham til å konse på noe annet, men det har jeg prøvd, og greide det rett og slett ikke. Ingen respons på leverbrowniesene som han forøvrig ELSKER vanligvis!

Pokker også, verdens dårligste forberedte hundeeier med en sort samvittighet sitter her nå!

*finne Sofus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker også, verdens dårligste forberedte hundeeier med en sort samvittighet sitter her nå!

*finne Sofus*

:oops: Fant ham, han lå rett utenfor kjøkkendøren, dvs 1,5 m. fra meg :-) Han lå helt rolig, men når jeg kom startet han å skjelve.... gikk fra ham og tittet på ham gjennom et nøkkelhull og da skalv han ikke????!! Hm, er det noen som manipulerer meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Fant ham, han lå rett utenfor kjøkkendøren, dvs 1,5 m. fra meg :-) Han lå helt rolig, men når jeg kom startet han å skjelve.... gikk fra ham og tittet på ham gjennom et nøkkelhull og da skalv han ikke????!! Hm, er det noen som manipulerer meg???

Prøv å oppfør deg så normalt som mulig, da ser han at du ikke bryr deg om rakettene og dermed ser han at det kanskje ikke er så farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VALA sier;

"Fant ham, han lå rett utenfor kjøkkendøren, dvs 1,5 m. fra meg :-) Han lå helt rolig, men når jeg kom startet han å skjelve.... gikk fra ham og tittet på ham gjennom et nøkkelhull og da skalv han ikke????!! Hm, er det noen som manipulerer meg???"

..................

HEHE...Ja, de er flinke til å spille på følesene våre.

Det er tydelig at du har vært litt overbeskyttende med ham, da han hørte rakketter tidligere i kveld, og det spiller han på.

Vi gjør som vi pleier her hjemme. Det kommer skudd og bikjen spisser ørene på første skuddet, og så er det ikke mer.

Når vi har valp, og det er hundens første nyttårsaften, gjesper vi demostrativt når det smeller rundt oss, og viser at vi VELDIG TYDELIG kjeder oss.

Dette har ikke tatt feil hos oss.

Mulig vi har vært veldig heldige med hundene våre, for de har vært skuddfaste alle sammen også, men jeg tror det er mye opp til oss selv, og hvordan vi oppfører oss valpens første nyttårsaften, om hunden faktisk blir redd for fyrverkeri og skudd.

Legger i full fart til at noen er bare redd for skudd og raketter, og lite/ingenting kan gjøres, men dette eksempelet til Vala er et strålende eksempel på hvordan vi overfører vår redels om at hunden skal bli redd, over på hunden vår.

Bare at hunden din skjønner at det ikke er noe å være redd for, men de fleste hunder blir redde, når eieren "sier at dette er farlig"

Det er noe å tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør som vi pleier her hjemme. Det kommer skudd og bikjen spisser ørene på første skuddet, og så er det ikke mer.

Når vi har valp, og det er hundens første nyttårsaften, gjesper vi demostrativt når det smeller rundt oss, og viser at vi VELDIG TYDELIG kjeder oss.

Dette har ikke tatt feil hos oss.

Mulig vi har vært veldig heldige med hundene våre, for de har vært skuddfaste alle sammen også, men jeg tror det er mye opp til oss selv, og hvordan vi oppfører oss valpens første nyttårsaften, om hunden faktisk blir redd for fyrverkeri og skudd.

Legger i full fart til at noen er bare redd for skudd og raketter, og lite/ingenting kan gjøres, men dette eksempelet til Vala er et strålende eksempel på hvordan vi overfører vår redels om at hunden skal bli redd, over på hunden vår.

Bare at hunden din skjønner at det ikke er noe å være redd for, men de fleste hunder blir redde, når eieren "sier at dette er farlig"

Det er noe å tenke på det!

Hehe, må jo le litt da. Bare noen timer tidligere sa jeg til min mor ( i etagen under, som vi skal "feire" med i morgen) at ingen må trøste Sofus når det smeller osv... Jada, snakk om å smelle lokket over egen tunge!!

Når sant skal sies, så trøstet jeg ham ikke første gangen han kom. Det var meg som misforsto hvorfor han plutselig kom og reiste seg på to og la forlabbene i fanget mitt :-) Jeg trodde han ville signalisere at nå var det på tide med litt oppmerksomhet.. Det var først da jeg startet å klappe og stryke ham at han begynte å skjelve.. Så da fikk han vel en slags "bekreftelse" på at dette noe han reagerte på var farlig. Til tross for at jeg klappet og strøk ham for å gi ham litt kos... MEN så startet jeg å finne frem klikkeren og snop, og det hele ble veeeeeldig uvanlig. Gud, så dum jeg er dah =D>

Vel, det hele roet seg ganske kjapt, men han har nok fått seg en "smell", nå ligger han helt utstrakt i gangen, kjempe sliten og helt borte. Og for Sofus, som vanligvis er OVER ALT, så er det ikke vanlig. Så nå har han nok funnet roen igjen.

Får bare krysse fingrene, og instruere ALLE til å gjespe som noen gale i morgen. Det hele resulterer vel i at vi har sovnet i sofaen lenge før klokken slår tolv i morgen, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raketene begynet å fyke i lifta ca 15.00 her i dag. Å da sto Wilma ute i bånd. Hun hadde krypt under bilen hun når jeg kom ut. Hun kom fram når hun så meg da, hun kom gående vetskremt i mot meg, da hun stoppet at med meg sto hun bare og skalv og så dit raketene hadde kommet i fra. I 16.30 tiden var jeg ute og ploket hundebærs da va Wilma med meg. Hun sto fredelig og rolig å drak vann, så var det noen som sendte opp en raket, jeg snude meg og så på Wilma hun sto å så vetskremt ut på meg med de retselsfylte øynene ;) , da sa jeg "Wilma kom hit du" Wilma kom til meg og fikk kos og gikk 1-1.5m una meg nesten hele tiden resten av tiden vi var ut.

I kvel skal hun få griseører og tyge på mens vi er ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...