Gå til innhold
Hundesonen.no

Alarmselskap


HHC
 Share

Recommended Posts

Hva bruker sonisene og er dere fornøyd? Og hvor har dere eventuelt hatt gode eller dårlige opplevelser?

Jeg vil gjerne ha alt annet en Sector Alarm etter de presterte å ringe oss å si "Brannalarmen har gått av hjemme hos dere, men vi har ikke folk - kan dere reise å sjekke selv?" Pappa svarte at vi ikke kunne og at vi hadde hunder hjemme, men folk hadde de pokker meg ikke. Dessuten har jeg en gang kommet hjem og vært hjemme i 20 min før alarmen plutselig gikk av (pep ikke når jeg gikk inn, så slo den ikke av. Slo seg først ut når jeg byttet etasje etter å ha vandret rundt i den andre etasjen i 20min).

Så jeg velger meg nok neppe sector for å si det slik...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For innbrudd så har jeg nesten 40kg bananas boxer som passer leiligheta når jeg er borte;) finnes ikke bedre alarm;)

for brann har vi sånn "seriekobletdirektevarslingtilbrannvesen"-greie!

Styret ville også vite hvor mange som bor i leiligheten, slik at brannvesenet kunne vite hva de skulle redde. Her spesifiserte de også at de ville vite hvor mange husdyr som eventuelt måtte reddes <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Og hva bruker naboene dine?

Er dette sånn jeg ikke burde si siden alarmen tydeligvis har store svakheter? :lol:

Dette er mamma og pappa sitt hus (jeg kommer som sagt ikke til å bruke dette selskapet, blir kvalm hver gang jeg hører reklamen om trygt hjem med :P ) men huset ligger i Grenland, og flere naboer har samme selskap, og en del bruker Falck vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør sjekke, er om det er noen som dominerer området veldig. Fler kunder, større sannsynlighet for at det er biler i umiddelbar nærhet. Falck selger bare alarmsystemer, så der er det greit å finne ut hvem som rykker for de.

Mange litt større byer har ofte små, lokale vaktselskap, som bare har et lite område av byen de dekker. Det er ting jeg hadde sjekket ut da, siden de ofte er i umiddelbar nærhet pga avstander. Ellers er ofte jo større selskap, jo fler ansatte på jobb rett og slett.

Men. Uansett hvem du velger, så vil det forekomme at ting ikke fungerer som det skal en eller annen gang. Alarmer er bare tekniske ting tross alt, som kan svikte. De som rykker ut kan stå fast på noe annet, som gjør at de ikke kan forlate stedet umiddelbart og menneskelige feil vil forekomme, siden det er mennesker som jobber der, og det er menneskelig å feile...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Sjekk hvor nærme sentralen til selskapet du skal ha du blir boende. En anne ting som er viktig også dem må ha utstyr så du kan ha hund gående løs inne i huset.

Selskapene har en tendens til å love mer enn dem kan holde. Har ikke noe annet å anbefale enn det Nirm sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvor nærme sentralen til selskapet du skal ha du blir boende. En anne ting som er viktig også dem må ha utstyr så du kan ha hund gående løs inne i huset.

Selskapene har en tendens til å love mer enn dem kan holde. Har ikke noe annet å anbefale enn det Nirm sa

Ja, det skal jeg ha i bakhodet,

Det du bør sjekke, er om det er noen som dominerer området veldig. Fler kunder, større sannsynlighet for at det er biler i umiddelbar nærhet. Falck selger bare alarmsystemer, så der er det greit å finne ut hvem som rykker for de.

Mange litt større byer har ofte små, lokale vaktselskap, som bare har et lite område av byen de dekker. Det er ting jeg hadde sjekket ut da, siden de ofte er i umiddelbar nærhet pga avstander. Ellers er ofte jo større selskap, jo fler ansatte på jobb rett og slett.

Men. Uansett hvem du velger, så vil det forekomme at ting ikke fungerer som det skal en eller annen gang. Alarmer er bare tekniske ting tross alt, som kan svikte. De som rykker ut kan stå fast på noe annet, som gjør at de ikke kan forlate stedet umiddelbart og menneskelige feil vil forekomme, siden det er mennesker som jobber der, og det er menneskelig å feile...

Joda, men å selge en alarm og si "Sorry brannalarmen gikk men vi har ikke folk?"

Da kan naboene ringe meg, gratis.

Ellers takk for gode tips, skal ha dem i bakhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg ha i bakhodet,

Joda, men å selge en alarm og si "Sorry brannalarmen gikk men vi har ikke folk?"

Da kan naboene ringe meg, gratis.

Jeg har kranglet selv en del med Sector, så skjønner det. Jeg er ikke superfornøyd med de, men siden jeg er i bransjen selv, så er det lett å klage og påpeke alle feil og mangler de skal rette opp med en gang. :P Og da hører de litt mer på en synes jeg. Hadde jo G4S alarm før, men vi solgte jo alt til Sector, og da ble alarmen med over, siden jeg får den sædeles billig. :P

Men beste er da de som har direkteoverføring til brannvesenet, slik at man sender de. Jeg vet vi hadde det før, men er ikke sikker på hvem andre som har det.

Men snu på det. Om vekteren driver med gjennopplivning av en av dine foreldre. Ønsker du at vedkommende drar derifra før ambulanse kommer til stedet, eller at vaktselskapet prøvde å løse det på en annen måte? Man vet ikke alltid hvorfor ting tar tid når man bare er kunde tross alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forøvrig aldri stolt på disse sensorene som skal kunne ha hund samtidig i hus. Særlig om man har flere hunder, eller litt store hunder. Det er en del dyr som løser ut alarmer i løpet av et år. Mange selskaper selger ting litt ukritisk også, de vil jo ha salgene igjennom. De fleste starter pakkene er også veldig dårlige, så man må beregne å kjøpe fler sensorer. Særlig magnetkontakter til alle dører hadde jeg prioritert.

Det beste er å ha muligheten til å sette på forskjellige soner. Der en går kun på skallet, og som kan brukes når hunder er hjemme, eller når man sover. Da kan man bevege seg fritt innendørs. Samt en som setter på innvendig alarm, når ingen er hjemme.
Dersom man har to etasjer, er det mulig å få det slik at man kan kople på bare skall + nedre etasje, dersom man har soverommene og bad øverst. Så kan man bevege seg fritt oppe, men alarmen går om noen går inn nede (bare sørge for at hunder ikke går ned da).

Om man tenker innbrudd, er det veldig viktig mer merking av huset også. Alarm reduserer sjansen for innbrudd veldig. I tillegg til at man forebygger på andre områder. Som at man ikke har vinduer som er skjult av masse buskass i et mørkt hjørne. "Åpne opp" slike steder, og sett inn lys som tennes på ved bevegelse. Timere på lys og radio, slik at det er liv mens man er borte. Få folk til å ta inn posten, måke oppkjørselen vinterstid (og tråkke litt rundt i snøen), ikke levne helt tom søppelkasse, ikke rydde hagen totalt når man drar bort etc. Det er faktisk effektivt mot den normale tyven. Så kan man skru i enveisskruer på lister på vinduer, slik at man ikke kan fjerne hele ruter. Og man kan vel få omtrent alt man vil når det kommer til alarmer, bare man betaler godt nok. Så om jeg gifter meg skal jeg ha videoovervåket soverom med seismisk alarm på senga, slik at jeg kan finne ut om fruen i huset er utro. :aww:

De som virkelig vil inn, lar seg hverken stoppe av alarm eller en hund (nå er det en stund siden jeg har hørt om det sist, men jeg vet at hunder har blitt drept på ymse måter ved innbrudd før). Hunder er dessuten ikke alltid hjemme.

Hadde teknikker hjemme hos min mor da jeg fikk montert alarm der, og han var ikke helt vant til kunder som hadde like god peiling som han selv på alarmer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...