Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode farger på en hjemmeside

SD

Recommended Posts

Jeg holder på å lage en hjemmeside, og siden jeg er ganske grønn på dette med hjemmesider og da også gode farger å ha på en hjemmeside, trenger jeg hjelp av dere. Jeg er redd for mitt dårlige valg av farger. Vil jo ikke ha farger som skriker og er sterke. Og heller ikke farger som drukner i hverandre. Skjønner f.eks at det går ikke å ha mørkeblå skrift på svart bakgrunn eller knallrose skrift på en knallrød bakgrunn.

Det jeg da trenger hjelp til er å finne en farge bakgrunnen og en skriftfarge som på passer til bakgrunnen.

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg. Begynner å bli ganske så frustrert over å ikke finne gode farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker aller best hvit bakgrunn. Mne om det blir kjedelig kan man gjerne bruke en lys blå, eller lyse pastellfarger som grønn, rosa osv, alt ettersom hva man liker. Beige og svart går også fint an. Men om du velger svart, må du selvsagt ha hvit skrift. Jeg synes i alle fall det er behalgelig å lese hvit skrift :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er litt vanskelig med farger, det å si hvilke farger man liker. De fargene jeg ikke vil ha er rosa. Ellers er de fleste farger helt ok. Om det er oransj, -blå, -rød, eller grønnefarger.

Er heller ikke ikke så flink til hva alle de forskjellige fargene heter. F.eks alle grønnfargene eller blåfargene...

Vet dette er vanskelig når jeg ikke har spesifikke farger eller kriterier, men det er derfor det og gjør det så vanskelig for meg og til å finne farge. Er åpen til prøve de fleste farger egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er litt vanskelig med farger, det å si hvilke farger man liker. De fargene jeg ikke vil ha er rosa. Ellers er de fleste farger helt ok. Om det er oransj, -blå, -rød, eller grønnefarger.

Er heller ikke ikke så flink til hva alle de forskjellige fargene heter. F.eks alle grønnfargene eller blåfargene...

Vet dette er vanskelig når jeg ikke har spesifikke farger eller kriterier, men det er derfor det og gjør det så vanskelig for meg og til å finne farge. Er åpen til prøve de fleste farger egentlig.

Ikke gjør det så vanskelig for deg selv :D Jeg pleier å valge farge etter årstid jeg da. Nå har jeg lys blå. Selv syns jeg sider med gult og oransje ofte blir slitsomme å se på. Det samme med sider som har farget skrift. Og grå sider liker jeg ikke, da jeg syns det blir trist.

Hva med en lys lime-grønn side? :lol:

Nei, huff.. Dette var vanskelig ... Hehe.

Her er i alle fall noen forslag:

ter9zv.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syne sat sort med hvit skrift er best jeg .

Så du mener jeg burde skifte ut den svarte teksten med hvit?

Da pøver jeg det. Men hva med linkene i forhold til bakgrunnen da?

Linkene og skriften må jo ha forskjellige farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har blir nok ennå bedre om du skifter til hvit skrift ja :D  

(Fin side altså!!)

Ja, holder på å gjøre det nå. Så for se hvordan det blir.. Men synes du det ser bra ut nå da, nå som jeg har skiftet til hvit skrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fin den er!!!

Veldig behagelig!

Hva synes du om min?

www.sheltie.moo.no

Jeg synes din hjemmeside var utrolig flott. Veldig enkel, men likevel elegant. Også var den oversiktlig :-)

Men er noe skrivefeil på vennesiden. Navne til puddelen står også på terrieren. Tenke jeg skulle si ifra om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fin den er!!!

Veldig behagelig!

Hva synes du om min?

www.sheltie.moo.no

Siden din var kjempefin..! :D Men det er en liten ting jeg ville tatt en titt på da, ikke for å være slem, men som et tips. Jeg ville kanskje valgt hvit bakgrunn der hvor navigasjonen er, for jeg syns det er litt vanskelig å se hva som står på grunn av linjene. Ellers har jeg ingen ting å utsette på siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere synes ikke siden min er for komplisert? Dere finner frem liksom?

Jeg selv synes siden min er altfor komplisert, men det vanskeligste med å lage hjemmeside er farger og layout. Blir liksom aldri fornøyd med layouten.

Så hvis noen har lyst og synes det er kjekt å lage hjemmeside/layout så skal dere få lage en til meg altså ;-) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv synes siden min er altfor komplisert, men det vanskeligste med å lage hjemmeside er farger og layout. Blir liksom aldri fornøyd med layouten.

Så hvis noen har lyst og synes det er kjekt å lage hjemmeside/layout så skal dere få lage en til meg altså ;-) Hehe...

Har ingen problemer med å finne frem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei synes det var en skikkelig bra layout jeg.og den er overhodet ikke komplisert.

Nei man blir aldri fornøyd, iallefall ikke jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...