Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Jeg har et par som trenes i flyball, frisbee og rally-lp, men det er fordi at de var sånn når jeg kjøpte de :aww: Rein showkennel vil jeg ikke ha, jeg har da tross alt brukshunder :P Jeg trøster meg med at de jeg avler selv, trenes i sporter jeg tar seriøst :lol:

Syns det er greit jeg, så slipper jeg å fø på de. Nå lurer jeg bare på hvor billige toypudlene mine må bli før noen gidder å kjøpe de :P

Det er jo bare å avle etter å få statboost i de grenene du vil satse på. :P

Finner man disse delene til tomben på Meadows nå forresten? Og hvor da evt? Før så bare dukket de opp i browseren. Sånn type "oi hva skjedde nå", så kunne man finne penger, tråkke i en bæsj, treffe på Ted, +1 stat på en hund eller en tomb del...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å avle etter å få statboost i de grenene du vil satse på. :P

Finner man disse delene til tomben på Meadows nå forresten? Og hvor da evt? Før så bare dukket de opp i browseren. Sånn type "oi hva skjedde nå", så kunne man finne penger, tråkke i en bæsj, treffe på Ted, +1 stat på en hund eller en tomb del...

Jeg har fått penger og hundebæsj i browseren, men ikke ting til tomben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å avle etter å få statboost i de grenene du vil satse på. :P

Finner man disse delene til tomben på Meadows nå forresten? Og hvor da evt? Før så bare dukket de opp i browseren. Sånn type "oi hva skjedde nå", så kunne man finne penger, tråkke i en bæsj, treffe på Ted, +1 stat på en hund eller en tomb del...

Hahhaahaha, det husker jeg :D Men jeg har ikke opplevd noe slikt enda.. Lurer også på hvor disse bitene ligger. Før gjennomsøkte man jo tomben med hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhaahaha, det husker jeg :D Men jeg har ikke opplevd noe slikt enda.. Lurer også på hvor disse bitene ligger. Før gjennomsøkte man jo tomben med hundene.

Jeg har hatt en random event bare... :getlost: Og med tanke på hvor mange hunder jeg leta igjennom igår for å finne sorte og grå schäfere, er det nesten rart jeg ikke fikk noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått valper med Dd som jeg skal parre for å prøve å få en blå. Så kan Jeanette få den blå :-P

Jeeeei :D

Jeg endte forresten med Aussie kjøp i går, og kull i dag. Ett ganske allright kull. Gode hanner der, men jeg beholder en tispe.

Om noen andre vil ha så skrik ut:

Kullet

En rød hannhund som er 11HH 12Hh 1hh #Great 83%

Har også kjøpt en 24HH Sibbe hannhund, ikke så høyt Level. Men satt han til Public breeding for 1000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeei :D

Jeg endte forresten med Aussie kjøp i går, og kull i dag. Ett ganske allright kull. Gode hanner der, men jeg beholder en tispe.

Om noen andre vil ha så skrik ut:

Kullet

En rød hannhund som er 11HH 12Hh 1hh #Great 83%

Hmm, jeg får tenke på det. Snart er kennelen min full uansett. Han bærer jo Merle genet, det er jo litt moro :) Hvor mye tenker du for han?

Sitter å ser på disse hall of fame folkene sine kenneler. Flere 100 hunder jo! Hvordan orker de å trykke seg gjennom matingen og alt dette på alle de hundene? :o Også lurer jeg på hva som er forskjellen på stedene man kan flytte kennelen til? Er det bare hvordan det ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg får tenke på det. Snart er kennelen min full uansett. Han bærer jo Merle genet, det er jo litt moro :) Hvor mye tenker du for han?

Nei jeg sier som på Sibben jeg solgte. By der du har råd til. Special price for sonen my friend :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel derfor det finnes kennelhjelpere------

Ja, det var det jeg tenkte.

Yei! Flere aussier :D Nå håper jeg kennelen min snart blir seendes ut som en som satser på Aussier og ikke bare har en fin blanding av alt mulig :lol: Men jeg har jo det, så det er vel ikke vits å skjule det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er aldri for gamle, de mest seriøse ( :lol: ) parrer tispene kun på dag 88 og 100, når de er høyest mulig levlet...... Har du veldig gamle hanner kan du låse de slik at de ikke eldes, mens du venter på tispene skal bli eldre :)

Neida, jeg har ikke veldig gamle hanner, hvis de kan pares til de er 101 dager, så har jeg jo 45 dager på meg på den jeg tenkte på. Jeg er litt usikker på om jeg har eldre hanner (du veit du har mye hunder når.. :P ), men i såfall rekker jeg å pare de før de blir gamle, og da kan jeg jo sikkert beholde en sønn.. hehe

Når de er 101 dager kan de ikke parres lengre. Og nakenhunder, det liker vi :D Du låner den ut til avl om den er bra, sant? :innocent:

Han er en sånn en:

Total HH Count 11

Total Hh Count 10

Total hh Count 3

Total H Count 32

Total h Count 16

Overall Quality Good (77.08%)

Det er vel greit nok det :P Og jeg låner bort alle hannene mine til avl jeg, jeg lurte et øyeblikk på om jeg skulle være sær hannhundeier og se an tispene, men så kom jeg på at det er bare på liksom, så jeg sier ja til alle jeg *ler*

Det er jo bare å avle etter å få statboost i de grenene du vil satse på. :P

Hvordan gjør jeg det da? :P

Jeeeei :D

Jeg endte forresten med Aussie kjøp i går, og kull i dag. Ett ganske allright kull. Gode hanner der, men jeg beholder en tispe.

Om noen andre vil ha så skrik ut:

Kullet

En rød hannhund som er 11HH 12Hh 1hh #Great 83%

Har også kjøpt en 24HH Sibbe hannhund, ikke så høyt Level. Men satt han til Public breeding for 1000,-

Men hvordan får du til å beholde valp og selge valp? Er det fordi du er på et høyere level enn meg? For jeg får ikke lov til å selge om jeg beholder, og selger jeg en, så må resten gå til pethomes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har ikke veldig gamle hanner, hvis de kan pares til de er 101 dager, så har jeg jo 45 dager på meg på den jeg tenkte på. Jeg er litt usikker på om jeg har eldre hanner (du veit du har mye hunder når.. :P ), men i såfall rekker jeg å pare de før de blir gamle, og da kan jeg jo sikkert beholde en sønn.. hehe

Det er vel greit nok det :P Og jeg låner bort alle hannene mine til avl jeg, jeg lurte et øyeblikk på om jeg skulle være sær hannhundeier og se an tispene, men så kom jeg på at det er bare på liksom, så jeg sier ja til alle jeg *ler*

Hvordan gjør jeg det da? :P

Men hvordan får du til å beholde valp og selge valp? Er det fordi du er på et høyere level enn meg? For jeg får ikke lov til å selge om jeg beholder, og selger jeg en, så må resten gå til pethomes..

Nice! Har nettopp vært å sett på potensielle CC avlshanner :) Har noen på lur til eventuell neste parring. Jeg tenkte jeg skulle se an tispene som vil parre med min hannhund som jeg låner ut til avl, for dette er på ekte ekte :aww: Men vet ikke om jeg klarer å faktisk gjøre det når det kommer til stykket. Bare en sonis som har brukt den i avl på en tispe jeg syntes så grei ut :)

Jeanette er elitebruker, da kan man beholde to valper, eller selge to, eller beholde 1 og selge en. Det koster vel litt over 100 kr å bli det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har ikke veldig gamle hanner, hvis de kan pares til de er 101 dager, så har jeg jo 45 dager på meg på den jeg tenkte på. Jeg er litt usikker på om jeg har eldre hanner (du veit du har mye hunder når.. :P ), men i såfall rekker jeg å pare de før de blir gamle, og da kan jeg jo sikkert beholde en sønn.. hehe

Han er en sånn en:

Total HH Count 11

Total Hh Count 10

Total hh Count 3

Total H Count 32

Total h Count 16

Overall Quality Good (77.08%)

Det er vel greit nok det :P Og jeg låner bort alle hannene mine til avl jeg, jeg lurte et øyeblikk på om jeg skulle være sær hannhundeier og se an tispene, men så kom jeg på at det er bare på liksom, så jeg sier ja til alle jeg *ler*

Hvordan gjør jeg det da? :P

Men hvordan får du til å beholde valp og selge valp? Er det fordi du er på et høyere level enn meg? For jeg får ikke lov til å selge om jeg beholder, og selger jeg en, så må resten gå til pethomes..

Jeanette er elitebruker, da kan man beholde to valper, eller selge to, eller beholde 1 og selge en. Det koster vel litt over 100 kr å bli det :)

Jupp :)

Men hvis noen noen gang planlegger beholde to valper av ett kull så kan jeg alltid "ta" kullet hos meg. Ergo voksene må overføres til meg, jeg tar kullet, sende de voksene tilbake og legger de valpene dere vil ha opp til bud til den som har kullet :)

Med forbehold plass i kennelen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Har nettopp vært å sett på potensielle CC avlshanner :) Har noen på lur til eventuell neste parring. Jeg tenkte jeg skulle se an tispene som vil parre med min hannhund som jeg låner ut til avl, for dette er på ekte ekte :aww: Men vet ikke om jeg klarer å faktisk gjøre det når det kommer til stykket. Bare en sonis som har brukt den i avl på en tispe jeg syntes så grei ut :)

Jeanette er elitebruker, da kan man beholde to valper, eller selge to, eller beholde 1 og selge en. Det koster vel litt over 100 kr å bli det :)

*ler* Hvis man hadde hatt et sånt system på ordentlig, der man kunne genteste for alt mulig og beholde den som så best ut, og at resten gikk til pethomes og ikke ble avlet på, så tror jeg kanskje jeg ikke hadde vært sær hannhundeier på ordentlig heller :P Men jeg tror jeg har et par greie tisper som jeg skal pare med den greie hannen min i håp om å få enda greiere avkom, og da trenger jeg jo hannhund til de tispene jeg forhåpentligvis får, og da skal jeg kikke på dine :aww:;)

Jupp :)

Men hvis noen noen gang planlegger beholde to valper av ett kull så kan jeg alltid "ta" kullet hos meg. Ergo voksene må overføres til meg, jeg tar kullet, sende de voksene tilbake og legger de valpene dere vil ha opp til bud til den som har kullet :)

Med forbehold plass i kennelen da :)

*ler* Neida, det holder stort sett med en av gangen, eneste som er litt kjipt er om man får et kull med flere gode valper, og man bare får beholdt den ene i spillet, liksom :) Vi kan jo prates om jeg plutselig gjør en kombinasjon jeg burde ha hund fra på begge belger-kontoene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: Quoten er bare teit... :getlost:

Em BB DD slsl AyAy SS mm rr tt cchcch gg uu LL stragi agiagi HH Hh HH HH Hh HH HH HH Hh HH HH HH HH HH Hh HH HH HH HH HH HH HH HH HH

Det uthevete er statboosten på hunden. Sjekk hvilke stats de forskjellige sportene du ønsker å satse på ha, og så prøver du å matche hunder som har de ønskede statboostene i genetikken sin. Denne hunden har eksempel boost i strenght og agility, men "bærer" 2 x agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :)

Men hvis noen noen gang planlegger beholde to valper av ett kull så kan jeg alltid "ta" kullet hos meg. Ergo voksene må overføres til meg, jeg tar kullet, sende de voksene tilbake og legger de valpene dere vil ha opp til bud til den som har kullet :)

Med forbehold plass i kennelen da :)

Det var et kjempetilbud!! Husk at den som har tispa/valpene skal betale deg for maten :)

Da er sonenbutikken så smått i gang, egen post på guilden :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et kjempetilbud!! Husk at den som har tispa/valpene skal betale deg for maten :)

Da er sonenbutikken så smått i gang, egen post på guilden :D

Jupp, så de må nesten kjøpe litt tilbake etter det og bestemme boosenten selv. Man kan jo også overføre maten rett og slett :)

Husk å bruke Puppy "Raising Pamphlet" på kullene deres da folkens!

Hø? Ikke hørt om. Fortellle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: Quoten er bare teit... :getlost:

Em BB DD slsl AyAy SS mm rr tt cchcch gg uu LL stragi agiagi HH Hh HH HH Hh HH HH HH Hh HH HH HH HH HH Hh HH HH HH HH HH HH HH HH HH

Det uthevete er statboosten på hunden. Sjekk hvilke stats de forskjellige sportene du ønsker å satse på ha, og så prøver du å matche hunder som har de ønskede statboostene i genetikken sin. Denne hunden har eksempel boost i strenght og agility, men "bærer" 2 x agility.

Det har jeg ikke tenkt på når jeg har avlet, egentlig. Jeg er litt usikker på om jeg skjønner helt hva du mener, men denne vil gi styrke og bevegelighet til sine valper?

Husk å bruke Puppy "Raising Pamphlet" på kullene deres da folkens!

Hæ? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer i butikken etterhvert, jeg missa akkurat ut på et lass med god pris...

Så bra. Funnet noen som ligger under $575 per stykk?

Det har jeg ikke tenkt på når jeg har avlet, egentlig. Jeg er litt usikker på om jeg skjønner helt hva du mener, men denne vil gi styrke og bevegelighet til sine valper?

Hæ? *ler*

Den vil kunne gi det ja. Så kommer det an på hva partneren har. Om han har intagi chaspd, så kan valpene få en salig blanding av hva de blir boostet i. Så masse å tenke på om man ønsker å gå i detalj på genetikken. :lol:

"Puppy Raising Pamphlet" er ark man kan lage som trestjerners breeder, som "løser ut" dobbelt statboosten.

De ser sånn ut:

brochure_breeding.gif

Man går inn på den i inventory, og så får man en liste over hvilke kull man kan bruke den på. Best resultat får man om den brukes på 0 dager gamle kull.

Edit: Og er man ikke tre stjerners breeders, kan man få kjøpt de av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...