Taggen Skrevet 29. Desember 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 Info om Shanti Rase: Rottweiler (tispe) Vekt: 41,9kg sist, men er en stund siden.. Høyde: ca. 62cm Alder: Født 04.03.2011 HD: Fri AD: Fri _________________ Hun har ikke helt riktig sele enda da.. Skal få seg WP sele snart. Vi har vært hos Minipina og tatt mål av Shanti, så da blir det vel sela rett over nyåret. Den selen vi bruker nå har jeg lagd selv av en sporsele og 2 bånd. Den er bare midlertidig til vi får den andre.. (trenger ikke noe pes om at selen ikke er riktig til det bruket. Er nok om Her) 11.12.12. Banen på Breivoll Det var den første ordentlige trenings tur med kjetting. Gikk ca. 1 time med noen små pauser. Avsluttet med litt ball lek og morro. 15.12.12. Pepperstad skogen Var ute ca. 1 time Varmet litt opp før jeg satte på hu kjettingen. Gikk ca. 25 min. tok en pause med litt strekk og lek, så ca. 25 min. til. På skogsvei ganske flatt, noe oppover bakke. En del nysnø, så det var like slitsomt for eier'n, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 29. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 18.12.12 Breivoll Ja da har vi hatt en ny treningsøkt i dag med kjetting. Begynte med litt oppvarming med lek med ball og bitepølse. Gikk ca. 1 time i dag også med 2 pauser. Det ser ut som det er en passe treningsøkt for henne. Avslutta med lek med ball og en tomflaske. Hun elsker å leke med tomme brusflasker som knattrer når hu biter i de, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 29. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 20.12.12 Breivoll Ny treningsøkt i dag. Med kjetting. ca 1 time Avslutta med lek og morro 21.12.12 I dag har det ikke blitt noe særlig trening, har hatt en handle dag.. Mye å stri med før jul. Har drivi litt mental trening med hu + litt lek med ball... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 29. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 22.12.12 Pepperstad skogen Ja det blei en liten økt i dag. ca. 45 min. på preppa snø med kjetting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 29. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 24.12.12 Pepperstad skogen Det blei ikke noe trening med kjetting i går, men vi tok oss en god lang tur i skogen. Vi gikk bare på sånne småstier, så hu fikk løpt, lekt og kosa seg i skikkelig snøen. Så mye som vi har flydd rund i skauen her så har vi ennå ikke møtt på noe vilt, men i går møtte vi på 3 elger. Først en som bare stod og så på oss i sikkert 10 min. før den forsvant inn i skogen. På vei tilbake møtte vi 2 stk, 1 kalv og 1 stor, men de forsvant med en gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 29. Desember 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2012 27.12.12 Breivoll Hadde en liten treningsøkt på torsdag med kjettingen. Gikk ca. 45 min. for den ene stroppen på selen løsnet. Den ene skruen løsnet. Min feil, hadde ikke strammet den skikkelig tydligvis. Det var en del snø med skare på, så det var litt tungt å gå. Nå gleder jeg meg til vi får WP selen, er rett tundt hjørnet regner jeg med... Hun fikk løpetid i går 28.12.12, så da er det snart tid for parring. Skal til veterinæren til uka for å se når hu står. Vi skal levere hu til oppdretter for parringa, så kommer hu hjem igjen etter de er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 1. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Januar 2013 Har ikke trent noe på noen dager nå.. Tenkte ta en treningsøkt i morra på Breivoll... Venter spent på den nye selen, håper den er ferdig snart.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 2. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2013 Breivoll 02.01.13 Blei en økt på oss i dag på Breivoll. Med kjetting ca. litt over 1 time. Det var ganske isete der så kjettingen sklei ganske lett i dag. Avslutta med litt lek med ball og kloklipping... Klipte litt mye på den ene kloa på det ene bakbeinet, så hu blødde litt. Men kjøpte no sånn pulver på dyrebutikken som stoppa blødningen. Ja da blir det ikke noe trening på oss før neste uke eller neste helg da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 4. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Januar 2013 Ja da har jeg vært og levert Shanti til oppdretter, blir tomt og rart her nå... Fikk veid hu i dag, og hun veide 43,1kg Så da har hun faktisk økt med 1,2kg siden Juli 2012 Er en bra vekt det En liten oppdatering Info om Shanti: Rase: Rottweiler (tispe) Vekt: 43,1 kg. Januar 2013 Høyde: ca. 62cm Alder: Født 04.03.2011 HD: Fri AD: Fri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 15. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2013 Ikke no trening her om dagen. Shanti har ikke kommet hjem enda. Det er så tomt og rart her for tiden, så nå håper jeg Shanti kommer hjem snart.. Har vært å henta WP selen hos Hilde i dag, men har ingen hund å prøve den på Den var knall fin. Hun skal sy halsbånd til oss også snart med broderi på. Hun får seg broderingsmarskin snart Bilde av den kommer senere 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 15. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Januar 2013 Hvor mye trekker Shanti? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 16. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2013 Hvor mye trekker Shanti? Hun har ikke prøvd å trekke vogn enda vist det vat det du tenkte på. Har bare trent tilvenning med kjetting (4,3kg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 16. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Januar 2013 Ja da var WP selen i hus. Den var knall fin, kan anbefales Så nå ligger det klar til bruk her. Bare få hjem bikkja snart nå så blir det bra... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 20. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2013 19.01.13 Da har Shanti kommet hjem igjen. Det var veldig kos å se henne igjen. Hun blei også glad for å se oss igjen virka det som. Hun hoppa nesten over hundegården, hehe Vi vet ikke helt enda om det blir noe valper. Parringene gikk ikke helt som planlagt. Men vi får bare vente og se. Så nå blir det å komme igang igjen med trening med "ny sele" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 20. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2013 Hun har ikke prøvd å trekke vogn enda vist det vat det du tenkte på. Har bare trent tilvenning med kjetting (4,3kg) Nei tenkte med kjetting Flott wp-sele! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 20. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Januar 2013 Nei tenkte med kjetting Flott wp-sele! Ja takk, er veldig fornøyd med den. Skal kjøpe litt mer kjetting til uka, så jeg får lagt på litt mer vekt. Hun har vært borte nå i 15 dager, så har ikke fått prøvd den ute enda... Hu kom hjem igjen i går, så vi skal ut og teste selen etterpå med kjetting. Den satt som ett skudd på hu,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 21. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2013 Litt info om shanti Rottweiler tispe Stamtavlenavnet hennes er: "Björkelunds Ofelia" Vekt: 43,1 kg. (januar 2013) Høyde: ca. 62cm Født: 04.03.2011 HD: A, Fri AD: A, Fri Far: "Glädje Gläntas Chiroki" Mor: "Nikola Crni Lotos" Hun har 8 søsken og alle er HD og AD fri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 21. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2013 Breivoll 21.01.13 Ja da var vi endelig i gang igjen etter nesten 3 uker "ferie" med den nye selen. Den var helt knall å bruke, så den blei jeg skikkelig fornøyd med. Vi varmet opp med litt lek med ball og litt løping. Så hekta jeg på kjettingen og vi begynte å gå. Det er helt flatt der vi går og nesten ikke snø, så kjettingen sklir lett. Vi gikk ca. 1,5 time. Det er inkl. pauser innimellom. Det var digg å komme igang igjen :grin: Avslutta med litt lek med fotball... Har vært og kjøpt litt mere kjetting i dag, så vi kan legge på litt mer vekt etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 22. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Flink dere er å trene. Selene blei jo kjempe bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 22. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2013 Flink dere er å trene. Selene blei jo kjempe bra Ja den blei jeg skikkelig fornøyd med. Var helt knall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 24. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2013 Breivoll 23.01.13 Ny treningsøkt. Det var litt kaldt i dag. Begynte også i dag med litt oppvarming. Så blei det 2 runder med den letteste kjettingen, 4,3 kg Har som sagt kjøpt mer kjetting, 8 kg Kjørte 4 runder med den, og en runde uten noe kjetting for å gå henne litt ned. Det var litt artig når jeg tok frem selen ut av bilen så så jeg at hun blei glad og ivrig. Så det tyder jo på at hun liker dette her. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 29. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Januar 2013 Breivoll 28.01.13 I dag gikk det litt trått. Gikk i 20cm snø. Måtte tråkke opp spor sjøl i snøen Varma opp med en runde uten noen ting. Så blei det 3 runder med 4,3kg kjetting. 1 runde med 8 kg kjetting. Den runden gikk veldig trått. Det var litt tungt å dra den i snøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 31. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2013 Breivoll 30.01.13 I dag hadde vi en kjempe bra økt. Hun jobba skikkelig bra i dag. Vi varmet opp en halv times tid. -1 runde uten sele og kjetting. Så blei det på med sele og kjetting. -2 runder med 4,3 kilosen -4 runder med 8 kilosen + en runde rundt på hele området der på Breivoll. ca. en halv time uten noe sånn at hun fikk gå seg ned litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tavi Skrevet 31. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2013 For en flott rottweiler du har, Taggen Ser ut til at hun trekker veldig godt på filmen, god driv fremover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taggen Skrevet 31. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2013 For en flott rottweiler du har, Taggen Ser ut til at hun trekker veldig godt på filmen, god driv fremover Takk for det Hun var litt sliten på den filmen, hehe 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts