Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken Showmaster strl 55 byttes

Gidske
 Share

Recommended Posts

Vi kjøpte i vinter et dekken fra Hooks, merke Showmaster, strl 55. Det er for kort i lendet for vår fuglehund, og for langt og for stort i halsen til våre dachser. Det er derfor ikke brukt.

Ønsker å bytte dekkenet i noe som kan passe en dachs (ca. 9,5 kg), for å forhindre snøball-effekt!

post-11048-0-77556100-1355041684_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Höoksdekkene er veldig korte og har rar passform. Isak bruker egentlig 55, og da jeg skulle ha dekken til Bris fra Hööks måtte han bruke 50 som valp :P Og da var han mye mindre enn Isak.

Dobermannen min måtte drukne i rygglengden for å få dekkenet tredd over hodet og ligge riktig på halsen. Hvis dekkenet passet i ryggen fikk hun det bare halvveis ned på halsen. Lurer på hvordan det hadde vært for en rase som ikke har så smal hals i forhold til resten av kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de er korte. Vi målte fuglehunden, så det skulle visst passe, men nope. Må nok gå opp 5 cm ja. Men resten synes jeg passer greit, men nå er hun ganske slank også da. Så om vi hadde hatt en mindre utgave av en fuglehund (eller en hund med lignende bygning) tror jeg det hadde passet veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider