Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet ikke om jeg legger denne på riktig sted men..


CarroB

Recommended Posts

Hei!

Vi har veldig lyst til å stille ut vår valp Mira igjen, som er 7,5 mnd.

Men vi vet jo ikke når hun får løpetid... er jo dumt å melde seg på og betale for flere utstillinger når vi ikke får dratt.

Hvordan gjør dere med dette??

Nå når vi venter er det jo så irriterende å gå glipp av utstillinger når hun ikke har fått løpetid alikevell. Har hørt at enkelte tisper ikke får før de er over et år...

men men. Håper det skjer noe snart...hun har begynt å ri på den stakkars hannhunden vår og hører ikke på oss for tiden så kanskje noe er pågang...

Er vel ikke noe spørsmål dette, bare litt syting fra en som gleder seg til å stille ut!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det ikke slik at det ikke er tillatt å ha med seg en tispe som har løpetid på utstillig? Og gjelder det i såfall for hele perioden (alle 3 ukene eller hvor lenge det er!). Er helt ferske når det gjelder utstilling vi skjønner du.. :wink:

og det kan jo bli dyrt hvis man har betalt for flere og ikke får dratt...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jeg som har misforstått litt mente å ha lest det ett sted...!!

Tenkte liksom at det burde bli kaos på utstillingene med løpske tisper rundtomkring så det hørtes litt logisk ut.

Men da kan vi jo bare melde oss på og så se ann.

Takk for at du oppklaret litt ting og tang!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jeg som har misforstått litt mente å ha lest det ett sted...!!

Tenkte liksom at det burde bli kaos på utstillingene med løpske tisper rundtomkring så det hørtes litt logisk ut.

Men da kan vi jo bare melde oss på og så se ann.

Takk for at du oppklaret litt ting og tang!!! :lol:

bare hyggelig! :) Nå stilles hannene først, (i min rase i værtfall) men det er litt lurt å tenke på at man faktisk har med seg en løpsk tispe, og ikke gå overalt med henne på utstillingsområdet. Trenger ikke å lage problem for de med hanner mener nå jeg. :P Du får jo kjøpt tispespray og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har noen ganger stilt løpske tisper og det er no ikke ulovlig, men det er ikke lov å starte i lydighets konkuranser med løpske tisper.

hvis noen klager på at tispen har løpetid på utstillingen så bare svarer jeg at det kan de bare se på som god trening for hannhunden sin for de vil garantert treffe på flere løpske tisper hvis de fortsatt skal stille hunden sin.

og har selv hannhund jeg sammen med 3 tisper og ser ikke noe problem med det, har klart oss fint vi uten tjuvparringer. og hannhunden gidder ikke å bry seg om tispen før den er klar alikavell. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stilt tisper med løpetid flere ganger :wink: Nå har en sitronspary som jeg sprayer henne med da, og den funker, tja, den funker ok. Utstillinger er åpne for alle som vil se på, så lenge de har vaksinert hunden, og hvem har da kontroll over hvor mange løpske tisper som vandrer rund tpå utstillingen? Å hindre de løpske tispene ei å stille blir da bare idioti. Men faktisk så har hannhundene en tendens til å bli å "gaaaaale" når eieren får vite at det er løpetidstispe rundt ringen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...