Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet ikke om jeg legger denne på riktig sted men..

CarroB

Recommended Posts

Hei!

Vi har veldig lyst til å stille ut vår valp Mira igjen, som er 7,5 mnd.

Men vi vet jo ikke når hun får løpetid... er jo dumt å melde seg på og betale for flere utstillinger når vi ikke får dratt.

Hvordan gjør dere med dette??

Nå når vi venter er det jo så irriterende å gå glipp av utstillinger når hun ikke har fått løpetid alikevell. Har hørt at enkelte tisper ikke får før de er over et år...

men men. Håper det skjer noe snart...hun har begynt å ri på den stakkars hannhunden vår og hører ikke på oss for tiden så kanskje noe er pågang...

Er vel ikke noe spørsmål dette, bare litt syting fra en som gleder seg til å stille ut!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det ikke slik at det ikke er tillatt å ha med seg en tispe som har løpetid på utstillig? Og gjelder det i såfall for hele perioden (alle 3 ukene eller hvor lenge det er!). Er helt ferske når det gjelder utstilling vi skjønner du.. :wink:

og det kan jo bli dyrt hvis man har betalt for flere og ikke får dratt...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jeg som har misforstått litt mente å ha lest det ett sted...!!

Tenkte liksom at det burde bli kaos på utstillingene med løpske tisper rundtomkring så det hørtes litt logisk ut.

Men da kan vi jo bare melde oss på og så se ann.

Takk for at du oppklaret litt ting og tang!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jeg som har misforstått litt mente å ha lest det ett sted...!!

Tenkte liksom at det burde bli kaos på utstillingene med løpske tisper rundtomkring så det hørtes litt logisk ut.

Men da kan vi jo bare melde oss på og så se ann.

Takk for at du oppklaret litt ting og tang!!! :lol:

bare hyggelig! :) Nå stilles hannene først, (i min rase i værtfall) men det er litt lurt å tenke på at man faktisk har med seg en løpsk tispe, og ikke gå overalt med henne på utstillingsområdet. Trenger ikke å lage problem for de med hanner mener nå jeg. :P Du får jo kjøpt tispespray og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har noen ganger stilt løpske tisper og det er no ikke ulovlig, men det er ikke lov å starte i lydighets konkuranser med løpske tisper.

hvis noen klager på at tispen har løpetid på utstillingen så bare svarer jeg at det kan de bare se på som god trening for hannhunden sin for de vil garantert treffe på flere løpske tisper hvis de fortsatt skal stille hunden sin.

og har selv hannhund jeg sammen med 3 tisper og ser ikke noe problem med det, har klart oss fint vi uten tjuvparringer. og hannhunden gidder ikke å bry seg om tispen før den er klar alikavell. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stilt tisper med løpetid flere ganger :wink: Nå har en sitronspary som jeg sprayer henne med da, og den funker, tja, den funker ok. Utstillinger er åpne for alle som vil se på, så lenge de har vaksinert hunden, og hvem har da kontroll over hvor mange løpske tisper som vandrer rund tpå utstillingen? Å hindre de løpske tispene ei å stille blir da bare idioti. Men faktisk så har hannhundene en tendens til å bli å "gaaaaale" når eieren får vite at det er løpetidstispe rundt ringen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...